Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100-150?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 100-150?

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
    Nja oke. Maar enig idee wat ik me dan bij die afstand moet voorstellen? 1 meter van de insecten? 2, 3, 4, 5 ?
    Bij 1:1 vergroting is de minimale werkafstand van de Sigma 150mm macro 38 centimeter. Maar da's gerekend vanaf de sensor..... De lens zelf is 13,7 centimeter en de sensor ligt ook nog een paar cm diep in de camera, laten we zeggen 5cm (schatting) De werkafstand bij 1:1 vergroting is dan dus zo'n 19 cm.....

De 100mm macro van Canon heeft een minimale werkafstand van 31cm. Dat scheelt dus 7cm. Echter, de 100mm macro is zelf 11,9cm lang. Het verschil in werkafstand tussen deze lenzen is dus feitelijk slechts 5,2 cm... Nu kán die 5cm theoretisch wel hét verschil uitmaken, maar ik zou me er toch ook niet al te veel blind op staren als ik jou was..... Uiteindelijk is de techniek om insecten succesvol te kunnen benaderen echt belangrijker....
    Last edited by MarkEL; 8 oktober 2008, 16:30.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Bij 1:1 vergroting is de minimale werkafstand van de Sigma 150mm macro 38 centimeter. Maar da's gerekend vanaf de sensor..... De lens zelf is 13,7 centimeter en de sensor ligt ook nog een paar cm diep in de camera, laten we zeggen 5cm (schatting) De werkafstand bij 1:1 vergroting is dan dus zo'n 19 cm.....
      Vanaf 19cm kan ik dus perfect een foto nemen. Bedankt.
      ::: Flickr :::

Comment

Het is dus de 100 van canon geworden. Mooi objectief en het lukt goed om uit de hand te trekken en dat is wat ik wou.

Bedankt voor jullie tijd en kennis.
        ::: Flickr :::

Comment

en nu op zoek naar klein gespuis
          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Working...
          X