Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

    Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
    Volgens mij loont het niet echt om lenzen te kopen buiten de EU.
    Je hebt dus de prijs van de lens + 6% invoerechten, maar daar komen dus nog verzendkosten bij en op dit totale bedrag dus 21% BTW.

    voor een lens van 1000 euro + 70 euro verzendkosten zou dit dus zijn:

    1000 + 60 euro invoerrechten = 1060 euro
    + 70 euro verzending = 1130 euro
    + 21% BTW (237,3) = 1367,3 euro

    Uiteindelijk komt er dus meer dan 36,7% bij de prijs van de lens.
    Mijne wiskunde levert een ander resultaat op :

    €1000 voor een nieuwe lens in België dus hé...

    $1000 = €700 (of €625 vorige maand...)
    met invoerrrechten: €742
    met BTW: €900
    dus +28.5% aan kosten, maar nog altijd €100 goedkoper dan binnen E.U. in eurootjes...

    Op verzendkosten betaal je geen invoerrechten, noch BTW, dus zijn er gewoon bij te tellen, net als binnen de E.U. trouwens. (En ik bestel in elk geval niet ergens waar men €70 verzendkosten rekent )

    Als je dan een beetje uitkijkt, dan koop je soms voor $900 of minder een lens die hier €1000 kost, want als je breeder dan Europa kijkt, heb je ook meer leveranciers die scherpe prijzen hanteren.
    En ik heb al een paar keer een pakketje thuis gekregen waar men niets of slechts ongeveer de helft voor heeft aangerekend. De reden ken ik niet, maar dat zijn dus leuke verrassingen...

    Ik zeg natuurlijk niet dat elke aankoop buiten de EU interessanter is dan erbinnen, maar het andere uiterste is ook de realiteit niet. Er zijn in elk geval af en toe heel interessante aanbiedingen te vinden. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen er geïnteresseerd in is. Hangt er ook van af hoe graag men vooraf 100% zekerheid wil van wat de totaalprijs zal zijn...
    Last edited by K-2; 5 oktober 2008, 19:36.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Mijne wiskunde levert een ander resultaat op :

      €1000 voor een nieuwe lens in België dus hé...

      $1000 = €700 (of €625 vorige maand...)
      met invoerrrechten: €742
      met BTW: €900
      dus +28.5% aan kosten, maar nog altijd €100 goedkoper dan binnen E.U. in eurootjes...

      Op verzendkosten betaal je geen invoerrechten, noch BTW, dus zijn er gewoon bij te tellen, net als binnen de E.U. trouwens. (En ik bestel in elk geval niet ergens waar men €70 verzendkosten rekent )
      Op verzendkosten betaal je wel BTW. Je betaald BTW op de totale waarde van de lens, dus op het bedrag dat je hebt moeten betalen om de lens in je handen te krijgen. In dit geval is dat dus de prijs van de lens zelf, de invoertaks, en de verzendkosten.

      En 70 euro verzendkosten lijken me niet overdreven voor een verzekerd paket van 2kg(?) van Hongkong

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Als je dan een beetje uitkijkt, dan koop je soms voor $900 of minder een lens die hier €1000 kost, want als je breeder dan Europa kijkt, heb je ook meer leveranciers die scherpe prijzen hanteren.
      En ik heb al een paar keer een pakketje thuis gekregen waar men niets of slechts ongeveer de helft voor heeft aangerekend. De reden ken ik niet, maar dat zijn dus leuke verrassingen...

      Ik zeg natuurlijk niet dat elke aankoop buiten de EU interessanter is dan erbinnen, maar het andere uiterste is ook de realiteit niet. Er zijn in elk geval af en toe heel interessante aanbiedingen te vinden. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen er geïnteresseerd in is. Hangt er ook van af hoe graag men vooraf 100% zekerheid wil van wat de totaalprijs zal zijn...
      Je kunt inderdaad koopjes doen als je buiten de EU gaat kopen. Maar ik zou toch voorzichtig zijn en goed uitrekenen wat het je kan kosten. Goedkopere dingen (onder de 25€) en dingen die in een enveloppe passen geven geen problemen.

      Comment


      • #18
        Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

        ik heb een heel ander verhaal, waar ik bijna in loos gaat
        tis namelijk zo, ik doe namelijk veel handel in china, wij importeren metaal draaibanken uit china in dit gaat boven verwachting goed, nu kwam ik via ons chinese contact persoon in contact met mensen die camera's verkopen, hier even wat inkoop prijs voorbeeldjes. schrik niet

        nieuwe Canon 1Ds MIII inkoop 1400 Euro
        canon 300mm 2.8 1300 euro

        even twee voorbeelden, ik zou het bijna gaan proberen, ware het niet dat ik het niet vertrouw, ik wil dus even iets goedkoops mee laten komen, en kijken of dit goed gaat.

        wie weet wat te doen voor mij?
        www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

        Comment


        • #19
          Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Eigenlijk belachelijk dat ze zoveel invoertaksen & btw (30% afgerond) aanrekenen.
          Ik snap niet wat daar belachelijk aan is. We betalen hier in alle winkels toch ook 21% BTW ?


          Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
          ik heb een heel ander verhaal, waar ik bijna in loos gaat
          tis namelijk zo, ik doe namelijk veel handel in china, wij importeren metaal draaibanken uit china in dit gaat boven verwachting goed, nu kwam ik via ons chinese contact persoon in contact met mensen die camera's verkopen, hier even wat inkoop prijs voorbeeldjes. schrik niet

          nieuwe Canon 1Ds MIII inkoop 1400 Euro
          canon 300mm 2.8 1300 euro

          even twee voorbeelden, ik zou het bijna gaan proberen, ware het niet dat ik het niet vertrouw, ik wil dus even iets goedkoops mee laten komen, en kijken of dit goed gaat.

          wie weet wat te doen voor mij?
          Stort dat geld liever op een goed doel, dan heb je je geld weggeschonken aan iets nobel ipv een oplichter

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          al vaak gekocht via ebay en nog nooit negatieve ervaringen gehad ook uit het oosten nog nooit extra invoerrechten moeten betalen WEL UIT DE VS !!!
          Vergeet niet dat je over twee of drie jaar kan aangehouden worden door de douane op de luchthaven, en dat die ook dan nog kunnen vragen om een factuur te zien...
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #20
            Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

            Hou er zeker rekening mee dat je niet altijd wereldwijde garantie krijgt, dus je aankoop uit HongKong of de US kan je op den duur niet zo goedkoop opbreken.

            Ik heb zelf al redelijk wat modelauto's en bouwpakketjes uit het verre oosten en de US laten afkomen, en die invoerrechten zijn echt random en een beetje afhankelijk van de manier van verzenden.

            Heb mij zelfs al eens mogen aanbieden in Brussel met de paypal betaling en alle emails om twee 1/18e model auto's te 'mogen' ontvangen. Ikke naar Brussel met alles, ze hebben overal kopietjes van genomen inclusief paspoort ... en dan gingen ze het eens berekenen, de doos stond achter hun, maar ik kreeg ze niet mee hoor ! Dat ging niet (dan moesten ze te snel werken waarschijnlijk), ik vroeg dus hoeveel kosten erbij gingen komen ... dat konden ze nog niet zeggen

            Twee weken later stonden ze aan de deur bij mij thuis, een deel invoerrechten (op twee modellen van $39.95 elk), extra kosten ... EN aanbiedingskosten van 23 Euro !?... in totaal bijna 70 Euro mogen afdokken. Ik dus bezwaar gemaakt, op nog geen $80 bijna 70 Euro kosten, en dan die aanbiedingskosten, ik had hun gezegd dat ik wel zou komen ophalen ... maar dat pastte niet in hun manier van werken zeker ?

            Volgens mij werken die gasten puur random, als de doos een beetje groter is, of er staan een groot bedrag op zullen ze het nakijken, en moeilijk doen, als het een kleiner doosje is gaat het er altijd tussendoor ... enkele weken later een 1/43 modelletje van $399 uit HongKong laten afkomen. Zelfde verkoper, zelfde manier van verzending ... gewoon door de postbode aangeboden, geen kosten ... was een klein doosje dus

            Als het hier lokaal (in Europa) te krijgen is zal ik het altijd hier aankopen, minder problemen, en het mag dan al iets duurder zijn, maar in mijn geval gaat het meestal om modelauto's die nooit in Europe verkocht zullen worden, dus moet ik wel van ginder laten afkomen ... bottomline : let altijd een beetje op met eBay verkopers van die kanten, zeker de feedback nakijken van die gasten, en altijd zien dat ze toch al honderden zoniet duizenden transacties gedaan hebben, liefst internationaal.

            Mark
            Last edited by LamboCars; 6 oktober 2008, 12:19.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment

            Working...
            X