Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wildfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wildfotografie

    iemand heeft me een tweedehands 300 mm 2,8 aangeboden, weliswaar zonder beeldstabilisatie (IS) . Ze zou onbeschadigd zijn, met koffer en al. Foto's die ermee zouden genomen zijn zien er heel goed uit.
    Is dit een goede aankoop ? En kan iemand hiervan een waarde bepalen ?
    Ik ben volledig leek, en zou liever niet van lens wisselen zoals ik van onderbroek wissel. Enerzijds besef ik dat goedkoop niet de beste koop is - anderzijds wil ik nu ook geen pak geld uitgeven voor iets dat achterhaald is.

    Comment


    • #17
      Re: wildfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door stef fuchs Bekijk bericht
      iemand heeft me een tweedehands 300 mm 2,8 aangeboden, weliswaar zonder beeldstabilisatie (IS) . Ze zou onbeschadigd zijn, met koffer en al. Foto's die ermee zouden genomen zijn zien er heel goed uit.
      Is dit een goede aankoop ? En kan iemand hiervan een waarde bepalen ?
      Ik ben volledig leek, en zou liever niet van lens wisselen zoals ik van onderbroek wissel. Enerzijds besef ik dat goedkoop niet de beste koop is - anderzijds wil ik nu ook geen pak geld uitgeven voor iets dat achterhaald is.
      @ hellcat: Klopt, geen enkele bij zonsopgang en ondergang

      Tja, de lens is een juweeltje, enkel de prijs vergelijken met een nieuw exemplaar hé om te weten of je toch niet absurd veel betaald. We hoeven niet te weten van wie maar zou wel interessant zijn hoeveel deze persoon ervoor vraagt en hoe oud deze is.

      Comment


      • #18
        Re: wildfotografie

        tja, ik had liever gezien dat jullie er massaal een bedrag op plakten.

        Comment


        • #19
          Re: wildfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door stef fuchs Bekijk bericht
          Hallo,
          ik ben volledig nieuw en ken er ook niets van. Ik beschik over een Canon Eos 400D en een vivitar lens 100-400 mm.
          Ik ben geinteresseerd in alles wat natuur is en wens grootwild te fotograferen. Daarvoor trek ik geregeld naar de ardennen waar ik dan 'smorgens heel vroeg of 'savonds laat mijn kans waag. De ontmoetingen met wild lukken aardig, en ik heb al heel wat foto's, maar zuiver zijn die nooit.
          Mijn vraag :
          ik wens een andere lens aan te kopen. Mijn vermoeden is dat deze te weinig licht door laat en dat er nu al veel beters op de markt is. heeft er iemand suggesties ?
          Hoe stel ik mijn camera best in, om onder slechte lichtomstandigheden wild dat aan het grazen is of toch relatief stil staat te fotograferen.
          Zoals gezegd : ik ben een leek, en alle tips zijn welkom. Dank bij voorbaat.
          Welk is je max budget, voorkeur voor nieuw of tweedehands. In functie van de antwoorden hierop kan er iets gerichter advies gegeven worden.

          Groeten
          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

          Comment


          • #20
            Re: wildfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
            Welk is je max budget, voorkeur voor nieuw of tweedehands. In functie van de antwoorden hierop kan er iets gerichter advies gegeven worden.

            Groeten
            en misschien ook of het een Canon of een Sigma exemplaar is
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #21
              Re: wildfotografie

              2000 € canon
              is dat veel ?

              Comment


              • #22
                Re: wildfotografie

                heb ik iets verkeerd gezegd ? ik hoor niets meer ?

                Comment


                • #23
                  Re: wildfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door stef fuchs Bekijk bericht
                  heb ik iets verkeerd gezegd ? ik hoor niets meer ?
                  misschien zijn er ook forumleden die overdag ...................... werken

                  Met dat bedrag val je ergens tussenin vrees ik, meer dan genoeg voor de betere zooms 100-400 en te weinig voor topglas à la 300 2.8 is

                  Als je echt veel beter wil met lichtsterk glas dat zeer scherp is vol open moet je naar een type lens zoals 300 2.8 ISgaan. Lichtsterk, IS, zeer scherp op 2.8 en combineerbaar met 1.4 en 2.0.

                  Dus ofwel tussenstap via 100-400 oftewel onmiddellijk naar de top

                  Hierboven staat mijn mening op basis van mijn persoonlijke ervaringen (met 70-300 IS, 400 5.6, 100-400 is, 300 2.8 IS, 120-300 2.8)

                  Succes met je keuze
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: wildfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                    misschien zijn er ook forumleden die overdag ...................... werken

                    Met dat bedrag val je ergens tussenin vrees ik, meer dan genoeg voor de betere zooms 100-400 en te weinig voor topglas à la 300 2.8 is

                    Als je echt veel beter wil met lichtsterk glas dat zeer scherp is vol open moet je naar een type lens zoals 300 2.8 ISgaan. Lichtsterk, IS, zeer scherp op 2.8 en combineerbaar met 1.4 en 2.0.

                    Dus ofwel tussenstap via 100-400 oftewel onmiddellijk naar de top

                    Hierboven staat mijn mening op basis van mijn persoonlijke ervaringen (met 70-300 IS, 400 5.6, 100-400 is, 300 2.8 IS, 120-300 2.8)

                    Succes met je keuze
                    euhm hij zegt net dat hij een 300 f2,8 kan krijgen voor 2000€...
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #25
                      Re: wildfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                      euhm hij zegt net dat hij een 300 f2,8 kan krijgen voor 2000€...
                      Heb dit niet zo begrepen, maar het kan aan mij liggen

                      TS zegt eerder : iemand heeft mij een 300 2.8 aangeboden

                      ik vraag in het kader van advies : welk is uw maximum budget

                      TS zegt : 2000 € en ik heb een voorkeur voor canon


                      Of een eventuele 300 2.8 een goede zaak is voor 2000 euro laat ik in het midden.
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: wildfotografie

                        Moest ik u zijn, zou ik toch ook eens serieus nadenken over een statief en een schuiltentje. Als je zegt da je al redelijk wat geslaagde ontmoetingen gehad hebt met wild, dan moet het volgens mij mogelijk zijn om zelf een 'setting' op te bouwen.

                        Zo kan je zelf op voorand gaan bepalen wat je op de foto wil (ongeveer toch), kan je bovendien jezelf gaan zetten op plaatsen waar je lens iets beter presteert (open plek in het bos ofzo?), kan je tijdens het nemen van de foto's met langere sluitertijden werken en heb je misschien wel nog eens de kick van de beestjes aan het werk te zien, ongestoord en van héél dichtbij.

                        Om uw slaagkansen te vergroten zou je altijd kunnen proberen om de beestjes te lokken op de één of andere manier. Sam (Hellcat) heeft het onlangs ook zo gedaan in de ardennen (denk ik toch?) dus hij kan je misschien nog wat nuttige tips geven?

                        Een nieuwe telelens kan inderdaad mooie resultaten geven, maar een niet gestabiliseerde 300 mm 2.8 in combinatie met teleconvertors zal ook niet zo vlot uit de hand werken lijkt mij (zeker niet 's ochtends en 's avonds). Misschien wat vlotter met monopod, maar dan nog.
                        Je zal ongetwijfeld een serieuze stap vooruit zetten qua beeldkwaliteit met zo'n 300mm, maar dan enkel en alleen als je de techniek beheerst om het maximale uit zulke lens te halen.

                        tenslotte misschien nog een tip ivm die lens die je tweedehands kan kopen? Zowieso zou ik ze eerst in het echt willen zien en testen. 2000 euro is een serieus bedrag en alleen op basis van foto's zou ik ze niet kopen. Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk. Of 2000 euro voor zulke lens een goeie koop is kan ik niet meteen zeggen (werk zelf met Nikon).

                        groeten,
                        Andries
                        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                        Comment


                        • #27
                          Re: wildfotografie

                          Misschien is een 100-300 F4 van sigma haalbaar.Eventueel met een 1.4 converter maar dan haal je 420mm op f5.6.
                          En inderdaad statief en schuilhut gebruiken.

                          Of eventueel kijken voor een Sigma 120-300 f2.5 2e hands?Als je daar dan een 1.4 converter op zet zit je aan 420mm op f4

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: wildfotografie

                            Dus ofwel tussenstap via 100-400 oftewel onmiddellijk naar de top
                            zoals romulus zegt, voor 1000-1200 EUR zal je niets beters vinden dan de 100-400IS
                            stilstaande onderwerpen kunnen op 1/125 uit de hand, dat compenseert een beetje de f:5.6
                            bij genoeg licht haal je er met een 1.4 extender nog ietsje meer uit
                            bovendien erg licht en compact op een 400D

                            de volgende stap is pijnlijk duur, op een Sigma 500 4.5 tweedehands na, maar het zal wel een reden hebben waarom de prijs daarvan zo zakt
                            Last edited by palombian; 3 oktober 2008, 21:43. Reden: uit de hand

                            Comment


                            • #29
                              Re: wildfotografie

                              Ik zou gaan voor een 400mm 5.6
                              of als tweede optie een 300mm met 1.4 converter (deze gebruik ik in samenwerking met een 40D; maar combinatie is niet van de snelste)

                              Maar inderdaad meer (tijd) investeren in betere locaties/schuilmateriaal en goede tripod loont sneller en is veel goedkoper dan superdure lenzen kopen...
                              Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                              Comment


                              • #30
                                Re: wildfotografie

                                waar ik ga zijn nogal wat hoogzitten die gebruikt worden voor de jacht. Die staan meestal ideaal opgesteld op mooie foto's te maken. Dus een schuiltent of zo is niet nodig, en een statief kan vervangen worden door op te leggen, of door de monopod.
                                En ja, ik mag er op van de eigenaars (jagers).
                                Enige obstakels zijn nog de goeie lens en voldoende licht.
                                Ik heb me ook voorgenomen niet voor occasie te gaan. Net zoals ik nu mijn vivitar zou wegdoen omdat hij voor mij niet genoeg presteert zal iemand anders ook wel voor zo'n reden zijn lens wegdoen.

                                Comment

                                Working...
                                X