Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 18 - 200 IS nog altijd niemand ? nikske ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CANON 18 - 200 IS nog altijd niemand ? nikske ?

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
    Ik overweeg mijn Sigma door deze lens te vervangen, de Sigma volopen is niet bepaald denderend.
    Enig idee
    Mvg
    Ik moet nog zien of ie beter is dan de equivalente Sigma of Tamron....
    Overigens, er zijn weinig lenzen die vol open denderend zijn, en superzooms al helemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ik moet nog zien of ie beter is dan de equivalente Sigma of Tamron....
      Overigens, er zijn weinig lenzen die vol open denderend zijn, en superzooms al helemaal niet.
      Tja, daar is iets van, mijn 50mm op 1.8 valt ook tegen, vanaf 2.5 al merkelijk beter..., maar ja, dan hou je daarmee rekening.
      Eigenlijk zou ik voor betere optische kwaliteit willen gaan, alleen wordt het apparaat door anderen gebruikt en is het wisselen van objectieven dan niet zo evident.
      Weet niet goed hoe je zoiets goed aanpakt...
      Groeten
      Luc
      350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
      http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Het Photozone review is er.....

Klaus heeft hem op de 50D getest en dat geeft aan dat het ding daar op wat tekort schiet.

@ lvs: Op de 350D zal ie het relatief beter doen , denk ik zo
        Ik vermoed dat ie echter niet significant beter is dan de vergelijkbare Sigma en Tamron varianten, en dat zou jammer zijn

Comment

Kees, met dank,
          De resultaten, vooral met de sterretjes, die begrijp ik het best, zijn teleurstellend... nu heb ik wel door dat de 50D veeleisend is maar toch , zelfs de nieuwe kitlenzen hebben merkelijk betere resultaten in de Dpreview testen, optisch dan.
          Ik denk dat ik voor een andere oplossing ga, maar moet dit nog uitzoeken, voorlopig trek ik m'n plan met de spulletjes die ik nu ter beschikking heb
          Groeten
          350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
          http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Een paar dagen in Rome rondgelopen , had mijn 70 -200 zowieso niet meegenomen, maar heb ze enorm gemist !

allemaal met de 18 - 200 gemaakt.

Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Ik heb met plezier zitten kijken.

Een mooie serie, die laat zien dat ook met een consumentenlens goede foto's gemaakt kunnen worden......:

Comment

Ik heb met plezier zitten kijken.

Een mooie serie, die laat zien dat ook met een consumentenlens goede foto's gemaakt kunnen worden......:
                allez bedankt....

Comment

Hi,

Heb laatst de 40D gekocht en heb al een 12-24mm van Tokina, best goed.

Nu overweeg ik ook om de 18 - 200 te kopen.

Ik heb al wat rondgeneusd op internet en kom heel diverse reacties tegen over deze lens. Zo zijn ze in Duitsland niet te spreken over de lens:

Zo te zien zijn jullie redelijk positief over deze lens :-). Ik heb de foto's gezien maar ben nog niet echt overtuigt. Ik vraag me dan ook af wat de indruk is van de fotograaf, hoe zit het met lichtsterkte bijvoorbeeld sommige foto's lijken op mijn laptop donker over te komen (misschien de weersgesteldheid of zo.of zelfs mijn laptop.). En de vervorming en scherptediepte.

Elke reply is welcom.

Greets,

Rogi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogi Bekijk bericht
                    Hi,

Heb laatst de 40D gekocht en heb al een 12-24mm van Tokina, best goed.

Nu overweeg ik ook om de 18 - 200 te kopen.

Ik heb al wat rondgeneusd op internet en kom heel diverse reacties tegen over deze lens. Zo zijn ze in Duitsland niet te spreken over de lens:

Zo te zien zijn jullie redelijk positief over deze lens :-). Ik heb de foto's gezien maar ben nog niet echt overtuigt. Ik vraag me dan ook af wat de indruk is van de fotograaf, hoe zit het met lichtsterkte bijvoorbeeld sommige foto's lijken op mijn laptop donker over te komen (misschien de weersgesteldheid of zo.of zelfs mijn laptop.). En de vervorming en scherptediepte.

Elke reply is welcom.

Greets,

Rogi
                    Je kan hier http://www.pbase.com/mdyfoto/rome eens kijken : alle genomen met de 18 - 200 in zonnige en bewolkte omstandigheden en van 100 tot 3200 iso.
                    De mijne is verkocht, niet slecht, even goed dan de 18 - 200 VR , maar niks in vergelijking met de 17 - 55 / 70 - 200 kombinatie.

Comment

Geen idee waar mijn post te zetten, een dom vraagje ... ben nog aan het leren hé

maar wat is het nut/de functie van dat schermpje bij de Nikkor 18-200 VR

en waarom heeft de Canon 18-200 IS dat niet?

Puur uit nieuwsgierigheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
                        Geen idee waar mijn post te zetten, een dom vraagje ... ben nog aan het leren hé

maar wat is het nut/de functie van dat schermpje bij de Nikkor 18-200 VR

[
                        en waarom heeft de Canon 18-200 IS dat niet?

Puur uit nieuwsgierigheid
                        Dat venstertje bij de Nikkor geeft de focusafstand ruwweg weer, daarmee kan je a.h. w. handmatig
                        " voorfocussen" .....

Bij Canon vindt men dat niet nodig....

Comment

Bij Canon vindt men dat niet nodig....
                          En is dat dan ook echt nodig, is het eerder een gadget van Nikon of een gemiste kans van Canon?

Comment

En is dat dan ook echt nodig, is het eerder een gadget van Nikon of een gemiste kans van Canon?
                            Echt nodig is het niet, maar kan zeer handig zijn, als je op voorhand al weet op welke afstand je wil focussen, of welke vergroting je wil (bij macro lenzen).
                            En wees gerust, Canon maakt ook lenzen met zo'n "venstertje" , maar da's dan eerder op de duurdere lenzen.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Een fabrikant maakt vele keuzes bij het ontwerp van een product.
                              Ergens in de keten van handelingen is besloten dat de doelgroep van een bepaald product
                              iets kan missen of niet, dat kan weer een paar centen productiekosten beparen.
                              Persoonlijk heb ik dat venstertje nog nooit gemist......

Comment

Working...
                              X