Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met IS bij 17-55mm van Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem met IS bij 17-55mm van Canon

Oorspronkelijk geplaatst door jefken61 Bekijk bericht
    Mijn IS is ook van de ene op de andere dag raar beginnen doen. De lens is gelukkig ook nog in garantie.
    Heeft iemand ervaring met de reparatie?
    Duurtijd en duurzaamheid achteraf?
    Ergens in maart gaf de IS op mijn 17-55 mm de geest en heb er, zo uit het hoofd, een dag of tien op moeten wachten. Erg netjes dus ! De 40D die ik in juli liet nakijken liet "iets" langer op zich wachten; hierbij duurde het een week of zes, dus dat was wel wat minder ..

Afgaande op de geluiden in het algemeen vrees ik dat je momenteel eerder op zes weken dan op 10 dagen hersteltijd kunt rekenen.

Comment

Probleem opgelost. Ik heb hem binnengebracht onder garantie, na vier weken had ik hem terug. Men heeft het IS-systeem volledig vervangen. Nu werkt die terug zonder problemen.

Comment

Hm, ik heb afgelopen week op de EOS Discovery days nog met de 17-55 2.8 IS plaatjes geschoten en was van plan om die aan te schaffen, maar als ik dan lees dat de IS het binnen twee jaar begeeft dan moet ik daar toch nog eens over nadenken.

Mijns inziens moet je met zo'n dure lens toch vele jaren meekunnen zonder problemen, niet?
        Last edited by W1ck3D; 25 november 2008, 21:12.
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Dat denk ik toch ook w1ck3.
          Ik twijfel tussen de canon en de sigma, er is een groot prijsverschil hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
            Hm, ik heb afgelopen week op de EOS Discovery days nog met de 17-55 2.8 IS plaatjes geschoten en was van plan om die aan te schaffen, maar als ik dan lees dat de IS het binnen twee jaar begeeft dan moet ik daar toch nog eens over nadenken.

Mijns inziens moet je met zo'n dure lens toch vele jaren meekunnen zonder problemen, niet?
            Ik denk dat we zeker niet moeten overdrijven hé. Ik heb deze lens gekocht zodra deze beschikbaar was op de markt, en heb er ondertussen al vele duizenden foto's mee gemaakt ... zonder enig probleem.
            Alles kan stukgaan, maar om nu te stellen dat dit een probleem lens is en dat de stabilizer het binnen de 24 maanden begeeft gaat toch iets te ver hoor.

Ik ben in elk geval héél tevreden over deze lens, zowel op mijn 350D als nu op de 40D's die ik gebruik

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

@ Lambocars: probleemlens is natuurlijk veel gezegd, maar ik zou er niet blij mee zijn moest de IS er net buiten de garantie al de brui aan geven.
              Toegeven er zijn toch al vier gebruikers die hetzelfde meegemaakt hebben (Strakki, Hapa, jefken61, zonderwaarde) hé.
              Desalnietemin vind ik de kwaliteit van de lens meer dan behoorlijk.
              Ik denk niet dat er in dit bereik een waardig alternatief is (en mocht dat zo zijn dan mag je me hier uiteraard over inlichten)
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Het probleem is dat op forums mensen meestal berichten over hun slechte ervaringen met een of ander produkt (in dit geval een bepaald objectief), zelden over hun positieve. Ik heb ook deze EF-S 17-55mm f/2.8 IS en zou 'm absoluut niet willen missen, al vind ik 'm, als kitlensvervanger (bij mij toch!) zowel zwaar als duur. Maar je kunt niet, op basis van enkele rapporten over mogelijke problemen met de IS, besluiten dat de 17-55 onbetrouwbaar (of wat dan ook) zou zijn.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                  @ Lambocars: probleemlens is natuurlijk veel gezegd, maar ik zou er niet blij mee zijn moest de IS er net buiten de garantie al de brui aan geven.
                  Toegeven er zijn toch al vier gebruikers die hetzelfde meegemaakt hebben (Strakki, Hapa, jefken61, zonderwaarde) hé.
                  Desalnietemin vind ik de kwaliteit van de lens meer dan behoorlijk.
                  Ik denk niet dat er in dit bereik een waardig alternatief is (en mocht dat zo zijn dan mag je me hier uiteraard over inlichten)
                  Kijk ook eens naar de 17-85 IS van Canon, die is lang niet zo slecht als je zou denken hoor, ik heb met deze lens al foto's gemaakt die op een kalender terecht gekomen zijn (A3 formaat), de 17-55 IS 2.8 is zowat het beste wat er bestaat, maar heeft een stevig prijskaartje hé.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bedankt voor de geruststellende feedback.

Een van de volgende eens rondkijken waar ie het goedkoopst is (en de service toch ook behoorlijk).

Comment

Working...
                    X