Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

antwoord #4
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

met os en af uit blijft hij zoemen...

Comment

Ik heb deze lens hier, welliswaar met andere vatting...

Ligt voornamelijk stof te vangen, maar....een continu geluid uit de lens is NIET normaal.

Hij zoemt even met scherpstellen...de OS hoor je ook iets, meer "klik" als "zoem"...maar dat is nog geen seconde.

Ik zou er even mee terug gaan
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

ok. bedankt!

Comment

Hallo,

Toch nog even snel reageren. Ik ben gisteren naar konijnenberg geweest en mijn camera getoond aan een verkoper daar. Het licht zoemend geluid is normaal, zelfs als het stabilisatiesysteem af staat. OS bij Canon en VR bij Nikon zijn hetzelfde systeem. Het motortje van de OS draait altijd als de camera aan staat en stopt eens je de knop half indrukt bij het nemen van een foto (of de camera in stand-by gaat uiteraard). Het IS systeem is blijkbaar anders (elastiekjes) en maakt dus geen geluid, omdat stabilisatiesyteem zonder motortje is.

Groetjes,
            Ral

Comment

Lijkt me toch een erg foute uitleg hoor...

Als je OS uit staat...dan staat die uit....punt..! (zou je batterijen lekker snel leegvreten ook)

Daarbij stopt dat motortje júist niet als je de knop half indrukt, dan begint je OS juist te werken...

Zal mijn oren dan ook maar eens uit laten spuiten...wil dat zoemende geluid ook eens horen
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
                Hallo,

Toch nog even snel reageren. Ik ben gisteren naar konijnenberg geweest en mijn camera getoond aan een verkoper daar. Het licht zoemend geluid is normaal, zelfs als het stabilisatiesysteem af staat. OS bij Canon en VR bij Nikon zijn hetzelfde systeem. Het motortje van de OS draait altijd als de camera aan staat en stopt eens je de knop half indrukt bij het nemen van een foto (of de camera in stand-by gaat uiteraard). Het IS systeem is blijkbaar anders (elastiekjes) en maakt dus geen geluid, omdat stabilisatiesyteem zonder motortje is.

Groetjes,
                Ral
                RTFM .. Ik heb dezelfde lens en van dit verhaal klopt geen ene moer ...
                .. en stabilisatie met elastiekjes? bah ja .. moet kunnen

"This function utilizes a built-in mechanism that compensates for camera shake. It dramatically expands photographic possibilities by alleviating camera movement when shooting by hand held camera.

Developed with Sigma's own technology, the OS (Optical Stabilizer) function uses two sensors inside the lens to detect both vertical and horizontal movement of the camera. This function, which works by moving an optical image stabilizing lens group, to effectively compensate for camera shake, helps to set our lenses apart from the rest. To handle all types of shooting conditions, the system has two optical stabilizer modes. Mode 1 determines camera shake in vertical and horizontal panning and compensates for image blurring. It is therefore effective for taking general photography or for shooting landscapes and other static subjects. Mode 2 detects vertical camera shake and compensates for blurring. It is effective for panning the camera to photograph moving subjects such as motor sports."

Comment

Na eigen test: licht zoemend geluid stopt idd niet wanneer knop half is ingedrukt...pfff, ik weet het niet meer. Had gehoopt bij konijnenberg uitsluitsel te krijgen (is 1u30 rijden voor mij). Misschien ga ik eens mailtje sturen naar sigma zelf.

@Regulus: als je uw camera aan zet en je houdt de lens tegen je oor, hoor je dan en licht zoemend lawaai?

Groetjes

Comment

Working...
                  X