Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heb die rotzooi al meerdere keren gezien op marktplaats en verschillende prijzen door dezelfde aanbieder... Ook niet echt lichtsterk lijkt me, vanaf F8??(bij degenen die ik althans gezien heb..) Dat wordt nog wat met een converter ervoor... Je kunt hem nog altijd gebruiken ter zelfverdediging...
Ik heb een oude 500 mm F8 lens van het merk Pentor, met M42 draad. Ik veronderstel dat deze minstens een even goede (of slechte) kwaliteit geeft als de modernere varianten die hier te koop worden aangeboden. Ik experimenteer wel eens met dat ding, (met Eos adapter op een 450D)en er komt wel af en toe iets goeds uit ook. Je moet die dingen met hun beperkingen in het achterhoofd gebruiken, dus een statief en zonnig weer is noodzakelijk. Als je de foto's gewoon als 10X15 afprint zijn ze echter wel bruikbaar. Ik heb nu pas een 800 mm F8 Vivitar op de kop getikt, en wacht goed weer af om die eens te testen...
zouden die voorbeeldfoto's op kapaza dan volledig fake zijn?
want als deze niet fake zijn... is dat voor 480 € toch wel leuk speelgoed??!!!?
iemand echt "ervaring" mee ?
kan je voorbeelden posten ofzo?
Ik kan maar vermoeden:
- enkel manueel scherp te stellen (f/8 las ik hierboven?) tenzij je een 1Ds hebt
- dijk van een statief + statiefhoofd nodig om geen trillingen te hebben
- remote gebruiken om af te drukken
- enkel bruikbaar bij zeer helder weer
- minste tegenlicht last van CA
't betreft vermoedelijk een Opteka 650mm f/8 + 2x teleconvertor...
Absolutely. For $250, it's really not bad, but you have to remember it has very limited uses. If ever there was a sunny-16, tripod only lens, this is it. On an overcast day, forget it. Hand held, I haven't tried yet but it can't be good. Even at ISO 800 with the sun shining, I was only able to manage between 1/160 - 1/500, with an occassional 1/1000. It's fixed aperture. f/8 @ 650mm and f/16 @1300mm.
The t-mount adapter they gave me is absolute crap (the lens is threaded so you need an adapter). It's hard to explain, but the threads on the adapter spin, so I can't even get it off now, and the lens now spins on the t-mount. It looks like there are holes for set screws, but I don't see any set screws in it. Maybe my Celestron T-adapter will fit this thing and provide a firmer support.
The zoom is very bizarre too. It's push-pull zoom, but has a threaded lock ring which you have to turn about one full turn to loosen/tighten.
The 2x adapter looks like junk too. That was $19.95 down the drain. Other than a few test shots, that will probably just gather a lot of dust over the next few years.
I just went out and took some shots of it mounted on the tripod before the sun went down, and it looks like the clouds are clearing so I should be able to get some decent moon shots in a couple of hours.
Comment