Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Nikon-lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke Nikon-lens?

    ik gebruik de Tamron 15-250 en ben daar als reis- en wandellens supercontent over ; de scherpte kan je niet vergelijken met de top-Nikons noch het feit dat ze niet echt lichtsterk of supersnel is , maar dat mis je niet als je enkel vakantiekliekjes neemt , dus wanneer je je DSLR gebruikt als bridge ...
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

    Comment


    • #17
      Re: Welke Nikon-lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door epo.user Bekijk bericht

      Wat zouden jullie nu kiezen voor alledaagse reisfotografie, binnen en buiten!
      18-135
      of
      18-105 VR

      Dilemma, dilemma, ...

      Ik zou gaan voor de 18-105VR!
      Zou zeker geen te zware lens op een D40 zetten
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #18
        Re: Welke Nikon-lens?

        Is het dan echt zo erg om een lens te wisselen? Ik heb niet voor niets mijn zoon naar Australie uitgezwaaid met een D200 en een 18-55 +55-200VR.

        Wil je dan echt per see van een dslr een point and shoot maken dan zal de nieuwe 18-105 wel wat voordeel hebben door de vr. Optisch zal het allemaal wel acceptabel zijn.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Welke Nikon-lens?

          en wat is het geworden?

          Ik ga me binnenkort de D40 aanschaffen met 18-55 als kitlens ... en ik vraag me af of dat genoeg is om te starten ...

          Iedereen zegt hier dat de beste aanvulling dan de 55-200 VR is of dan als all-round de 18-200 VR, maar is die laatste niet wat groot voor de D40? En stel dat ik me die laatste aanschaf, gaat die 18-55 nog gebruikt worden?

          Comment


          • #20
            Re: Welke Nikon-lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
            Zou zeker geen te zware lens op een D40 zetten
            Waarom zou je dat niet doen? Ik gebruikte gewoon een Nikkor 80-200 2.8 op een D50 en dat gaf geen enkel bezwaar. Je moet er alleen aan wennen de camera te richten met de lens en niet met de camera.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Welke Nikon-lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarom zou je dat niet doen? Ik gebruikte gewoon een Nikkor 80-200 2.8 op een D50 en dat gaf geen enkel bezwaar. Je moet er alleen aan wennen de camera te richten met de lens en niet met de camera.

              ik zet er zelfs en 120-400 op zonder problemen
              I love my D500

              Comment


              • #22
                Re: Welke Nikon-lens?

                Och, zwaardere lenzen zijn normaal geen enkel probleem, als je je camera op de goede manier vasthoudt natuurlijk... 1 hand rechts met de vinger op het knopje, 1 hand ondersteund de lens... Je gaat natuurlijk het gewicht voelen, maar dan moet je natuurlijk zo geen lenzen kopen, het kan natuurlijk wel.

                En tja, als je niet van lenzen wil wisselen koop dan een bridge met 20x zoom ofzo, of koop iets met heeeeel veel megapixel, kan je lekker croppen achteraf, maar blijf van een DSLR af
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

                Comment


                • #23
                  Re: Welke Nikon-lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Waarom zou je dat niet doen? Ik gebruikte gewoon een Nikkor 80-200 2.8 op een D50 en dat gaf geen enkel bezwaar. Je moet er alleen aan wennen de camera te richten met de lens en niet met de camera.
                  Een D50 is toch al groter dan een D40 maar dan nog.
                  Epo.user zoekt een lens voor thuis en op vakantie en dan lijkt het me aangenaamer om met een compacte lens te werken. Maar natuurlijk, het is een kwestie van wennen.
                  Het is toch een gemak als je niet te zwaar moet slepen op vakantie.
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                  Comment

                  Working...
                  X