Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor lenzen

    Nikon deed dat vroeger gratis geloof ik.

    Jij geloofd ook nog in sinterklaas denk ik.
    Ik heb er destijds twee laten ombouwen en telkens een rekening gehad.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor lenzen

      Wat ik er tot nu toe uit geleerd heb is dat de niet Ai lenzen wel op D40 gaan (geen lichtmeting) maar niet op D200-300 (geeft schade)
      The Camera to Lens Compatibility Chart contains the complete Nikon lineup.

      De Micro-Nikkor 105 type Ai-S gaat overal op maar geeft enkel lichtmeting op D200 of hoger. Verbeter me maar als ik mis zit...
      De vraag is dus of ik voor die ene lens dan toch maar een D300 koop ipv de D90 die ik eigenlijk van plan was te kopen en voor mij meer dan voldoende is.
      Is toch een prijsverschil van ±500€
      Nog even de reviews afwachten, is voor onder de kerstboom
      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Nikon deed dat vroeger gratis geloof ik.

        Jij geloofd ook nog in sinterklaas denk ik.
        Ik heb er destijds twee laten ombouwen en telkens een rekening gehad.
        Tsja toen was ik nog niet geboren Maar meende dat het in elk geval niet heel duur was.
        Ik ben op zoek naar een MB-20.

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
          Wat ik er tot nu toe uit geleerd heb is dat de niet Ai lenzen wel op D40 gaan (geen lichtmeting) maar niet op D200-300 (geeft schade)
          The Camera to Lens Compatibility Chart contains the complete Nikon lineup.

          De Micro-Nikkor 105 type Ai-S gaat overal op maar geeft enkel lichtmeting op D200 of hoger. Verbeter me maar als ik mis zit...
          De vraag is dus of ik voor die ene lens dan toch maar een D300 koop ipv de D90 die ik eigenlijk van plan was te kopen en voor mij meer dan voldoende is.
          Is toch een prijsverschil van ±500€
          Nog even de reviews afwachten, is voor onder de kerstboom
          Hm het kan niet vaak genoeg herhaald worden. Het is een grote schande dat Nikon het mechanische koppelingspalletje van de vatting heeft gehaald bij de goedkopere modellen.

          In jouw geval zou ik toch voor de D90 gaan. Die oude Nikkors raak je wel kwijt
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor lenzen

            Als je er niet mee wilt filmen kun je beter voor de prijs van een D90 een D300 kopen van iemand die over stapt op een D700.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Nikkor lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
              Tsja toen was ik nog niet geboren Maar meende dat het in elk geval niet heel duur was.
              Toen bij De Beukelaer 1500 Bfrs per stuk....!

              Comment

              Working...
              X