Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 ervaring?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 18-200 ervaring?

18-200: niet in m'n bezit, wel mee gespeeld...

Kwalitatief OK. Bereik super-OK. Lichtgevoeligheid minder-OK. Vervorming OK. Het objectief heeft wel vrij veel vignettering. Maar dat kan je eventueel oplossen door diafragma kleiner te maken of wat extra nabewerking van de foto's.

Goede reislens waar gewicht een rol speelt. De VR is mooi meegenomen.

Comment

zou ze niet meer willen missen
      I love my D500

Comment

Ik heb ook voor hetzelfde dilemma gestaan: 18-200 of 16-85 + 70-300. Uiteindelijk ook voor de 18-200 gegaan (die in een weekje in mijn bezit zal zijn).
        Redenen: lichter, ideaal voor daguitstap, geen lenswissels (zand, zee, ...), ...

Als je echt wil gaan voor kwaliteitsfoto's, neem je daar ook meestal wel je tijd voor, en heb je dus wel tijd voor lenswissels (primes). Maar voor alle andere situaties lijkt een 18-200 me een gemakkelijke en praktische oplossing.
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Ik gebruik ook de 18-200 voor op reis. Goed bereik en nooit wisselen. Al kan de 50mm 1.8 ook nog wel een plaatsje krijgen voor wanneer je moeilijke lichtomstandigheden hebt.

Warre

Comment

Ik heb de 18-200 VR gekocht wegens het stuk gaan van mijn kitlens.

Super tevreden van: scherp,makkelijk in gebruik, geen gemiste foto's meer omdat je van lens moet veranderen, vervorming valt dik mee ( niks wat niet met ps op te lossen is), VR is een geweldige uitvinding.

Doen!!!! je zal er geen spijt van hebben

Comment

Voor 95% van de tijd zit de 18-200 VR op mijn body
              Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
              life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

Comment

Ik gebruik deze lens als ik ga wandelen. Hoewel ik enkele andere top nikon lenzen heb, geeft deze zeker een bevredigend resultaat.
                Zolang je niet groter print dan A4 zal je amper verschil merken.

Hier een full size voorbeeldje van dit weekend (D300):
                F9, 1/250ste setting vivid

95% van de fotokes op mijn site zijn ermee gemaakt (uitgezonder die in portfolio)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Prachtig reislensje. Zelfs nu ik de 17-55 heb, zat de 18-200VR nog het merendeel van de tijd op mijn toestel op mijn reisje naar de Vogezen. Ik zeul tijdens wandelingen ook niet graag een ganse tas mee, dus opteer ik voor het alles in 1 pakket, de D80 + 18-200VR.
                  Bijna al mijn foto's tijdens mijn vorige twee reizen zijn er eveneens mee gemaakt. Om je een idee te geven...
                  Deze foto's allemaal, op de laatste na, en uit deze reeks het merendeel der foto's, zeker de landschappen. Ik vind het een superlensje, zeker voor op vakantie. De VR doet het ook prima, en geeft zeker extra mogelijkheden.
                  Twee tips : op 200mm en F5,6 en op 18mm en F3,5 durft hij wel vignettering vertonen, dus de maximale opening zou ik proberen te vermijden. Tussen F8 en F11 is hij vlijmscherp.

Volledig mee akkoord, ik heb ook de 18-200 en de 17-55. De 17-55/2.8 gaat zelfs niet eens meer mee op reis. De 18-200 is de ideale reislens. Als tweede lens gaat er een sigma 10-20 mee.

groetjes

Luc

Comment

Working...
                  X