Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede combinatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Goede combinatie?

    Ik beschouw mezelf nog zeker niet als de doorwinterde, superervaren fotograaf, maar ik kan ondertussen toch
    al terugblikken op een beetje ervaring. En de voorbije 2 jaar heb ik al veel bijgeleerd, en dit is voor een groot deel te danken aan dit forum. Door zelf vragen te stellen, discussies en foto-beoordelingen te volgen, en ook niet te vergeten, de zoekfunctie.

    Dus ik garandeer je dat je op dit forum veel kan bijleren, mits de gepaste houding.
    In dat verband ga ik nog één tip geven : probeer door het leven te gaan met niet te lange tenen .
    En dit is geen louter fotografische tip, begrijp je ?
    En voor mij is dit topic nu ook gesloten !!
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #32
      Re: Goede combinatie?

      Dit zijn al mijn spullen...

      Canon EOS 350D
      Canon EOS 40D - 2 Spiegelreflexcamara's
      Standaardlens EF-S 18-55mm f/3.5 -5.6
      Standaard groothoekzoomlens EF-S 17-55mm F/1:2.8 IS USM is de professionele grote broer van de vorige en is een objectief met een grote lichtsterkte.
      Macrolens Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro 1:1
      Telezoomlens EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (te koop)
      Kenko Convertor Pro - 2x (te koop)
      Canon Tele EF 300 mm f/4 L IS USM
      Extender EF 1.4X II en EF 2X II
      Flitser Speedlite 580 EX II ook van Canon
      Statief MANFROTTO 190XB Tripod + 804RC2 Head

      Zoals reeds vernoemd .. "Voor algemeen gebruik is het gat te groot tussen 55 en 300mm" in de voorgaande reactie's. Dus zal ik waarschijnlijk volgende lens, telezoomlens 70-200 mm f/2.8 aan mijn lijstje toevoegen. Of zijn er nog andere alternatieven, misschien betere?
      Last edited by SteFoto; 7 september 2008, 14:55.
      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

      Comment


      • #33
        Re: Goede combinatie?

        Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
        Zoals reeds vernoemd .. "Voor algemeen gebruik is het gat te groot tussen 55 en 300mm" in de voorgaande reactie's, zal ik waarschijnlijk volgende lens, Telezoomlens 70-200 mm f/2.8 aan mijn lijstje toevoegen. Of zijn er nog andere alternatieven, misschien betere?
        Als je een zoomlens wilt... nee.... dan is de Canon 70-200 f2.8 wel het beste. Hoewel... de 70-200 f4 IS is volgens de tests nog scherper maar die's dan weer geen f2.8. Per saldo zal het verschil minimaal zijn... Iets minder (maar nog steeds wel hele goeie lenzen) zijn de Sigma EX 70-200 f2.8 of anders de Tamron 70-200 f2.8...

        Wil je eventueel ook vaste brandpunten dan zou je natuurlijk ook kiezen voor de 135mm f2.0 L USM + de 200mm f2.8 L. Optisch natuurlijk nog iets beter dan de zoomlenzen maar minder praktisch in gebruik...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment

        Working...
        X