Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Mijn aanvoelen is ook dat Nikon objectieven zich gewilliger manueel laten bijsturen dan de Sigma exemplaren.

    Edit: ik heb dit net even getest met de Sigma 150mm macro en Nikon AFS 17-35mm, en het is inderdaad zo. Vanaf je de focusring op de Nikon verdraait, doet de AF effectief niks meer. Bij de Sigma blijft de camera tegenpruttelen en zoeken naar focus.
    Dus die sigma aanschaffen zal nie optimaal zijn...

    Soit, ik heb ze beide laten reserveren bij Kamera Express en ga es een testje doen daar ter plekke met beide

    Alvast bedankt voor de input!
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

    Comment


    • #17
      Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

      Oorspronkelijk geplaatst door KoenEeckhoudt Bekijk bericht
      Dus die sigma aanschaffen zal nie optimaal zijn...
      Geen enkel objectief past beter op een Nikon dan een Nikon objectief, daar ben ik reeds jaren geleden achter gekomen, dus bij mij is het Nikon of niets.

      Om dan nog maar niet te spreken over als je bijvoorbeeld een converter wil gebruiken op je macroobjectief, met de 105 AF-S perfect mogelijk. Ik denk ergens gelezen te hebben dat ook daar problemen waren bij het gebruik van een Sigma met téléconverter.
      Last edited by Guest42; 4 december 2008, 18:54.

      Comment


      • #18
        Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Geen enkel objectief past beter op een Nikon dan een Nikon objectief, daar ben ik reeds jaren geleden achter gekomen, dus bij mij is het Nikon of niets.
        Da's natuurlijk jouw goed recht, en misschien gevolg van de hogere eisen die je aan je materiaal stelt tov de gemiddelde hobbyfotograaf. Maar de macrolenzen van Sigma hebben al méér dan voldoende bewezen hun mannetje te kunnen staan t.o.v. die van nikon of canon (zie ook showcase macro & closeup). Daarboven vind ik 105mm te kort voor insecten en de 200mm is me te duur.

        Trouwens, de 1,4 TC van sigma past perfect op de sigma 180mm, er zijn zelfs fotografen die de lens gebruiken met zowel een 1,4 als een 2,0 TC ervoor...
        Last edited by ThierryM; 5 december 2008, 07:50.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #19
          Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Da's natuurlijk jouw goed recht, en misschien gevolg van de hogere eisen die je aan je materiaal stelt tov de gemiddelde hobbyfotograaf.
          Alsof Nikon alleen maar materiaal heeft dat voldoet aan de hogere eisen....

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Maar de macrolenzen van Sigma hebben al méér dan voldoende bewezen hun mannetje te kunnen staan t.o.v. die van nikon of canon (zie ook showcase macro & closeup). Daarboven vind ik 105mm te kort voor insecten en de 200mm is me te duur.

          Trouwens, de 1,4 TC van sigma past perfect op de sigma 180mm, er zijn zelfs fotografen die de lens gebruiken met zowel een 1,4 als een 2,0 TC ervoor...
          Tuurlijk joh, ook de 150mm en een 1.4 werken meer dan super. Maar je hebt nu eenmaal mensen die zich vastbijten in hun merk en niets anders kunnen roepen dan dat hun merk beter is dan .... die apostelen van een merk hou je altijd.... discussie is zinloos, lijkt wel een soort geloof, valt ook amper over te discussiëren..... het is tenslotte toch gewoon zo......
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #20
            Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Tuurlijk joh, ook de 150mm en een 1.4 werken meer dan super. Maar je hebt nu eenmaal mensen die zich vastbijten in hun merk en niets anders kunnen roepen dan dat hun merk beter is dan .... die apostelen van een merk hou je altijd.... discussie is zinloos, lijkt wel een soort geloof, valt ook amper over te discussiëren..... het is tenslotte toch gewoon zo......
            Ik zeg helemaal niet dat mijn merk beter is, maar jaren geleden heb ik ook vanalles gebruikt, zowel op analoge F3,,F4, F5, dan D70 enz. en een paar maal ben ik tot de bevinding gekomen, dat bij verandering van boddy, plots mijn andersmerk objectief niet naar behoren werkte op de nieuwe boddy, vandaar mijn besluit om alleen nog objectieven te kopen van het merk zelf, dat zal dan wel evengoed gelden voor andere merken als Canon of Pentax enz.

            Ik twijfel er niet aan dat je met Sigma ook hoge kwaliteit kan halen, maar tegenwoordig met de vele electronicacommunicatie tussen boddy en objectief, vrees ik er voor dat deze niet steeds compatibel zal zijn bij gebruik op verschillende boddy's, maar ik moet toegeven, dat hier de laatste tijd minder van deze problemen naar voor komen dan een paar jaar terug.

            Comment


            • #21
              Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

              Slechte ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
              Ik ervaar (persoonlijk dus he!) dat men op dit en andere fora nogal de neiging heeft welwillende amateurs te adviseren altijd maar te kiezen voor het beste en dus duurste (merkeigen) optie

              Gelukkig is er heel veel te koop wat prima kan voldoen voor de gemiddelde amateur. Natuurlijk heb ik in het verre verleden ook wel eens miskoop gedaan met een ander merk..... maar gelukkig blijken de 2nd party lenzen tegenwoordig heel aardig mee te kunnen! Daarnaast heeft men ook prut lenzen zoals Nikon er ook een paar heeft die ik nooit zal kopen! En ook heeft Nikon een paar lenzen in huis die nog niet overtroffen worden door gelijk welk merk ook! Maar die zijn niet bedoeld voor de gemiddelde gebruiker met een D40-D50-D60 body.... die zijn voor de Pro's, vergevorderde amateur en een paar snobs die alleen het beste willen en het geld er voor (over) hebben. (Freud rulez ook in foto-land)
              Ik denk dat veel bezoekers hier advies vragen en in feite niet veel verder komen dan max. A4 afdrukken en verder schieten voor het familiealbum. Niets mis mee natuurlijk maar daar kunnen de adviezen wel op afgestemd worden denk ik.

              Ik dwaal weer aardig af maar ik word helaas af en toe wat obstinaat van halsstarrige types en laat mij dan verleiden te reageren op topics zoals deze. In dit geval dus een reactie op demeyereg die ik hierbij dus niet als halsstarrig kwalificeer! Ik werd gewoon getriggerd....

              In het kort, er is heel veel goeds te koop, zeker Sigma heeft zich op dat (macro) vlak al prima bewezen.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #22
                Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Slechte ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
                En toch,

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik heb dit net even getest met de Sigma 150mm macro en Nikon AFS 17-35mm, en het is inderdaad zo. Vanaf je de focusring op de Nikon verdraait, doet de AF effectief niks meer. Bij de Sigma blijft de camera tegenpruttelen en zoeken naar focus.
                Zulke dingen zouden mij ergeren, maar ieder zijn gedacht hé.

                Comment


                • #23
                  Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                  Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                  Slechte ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
                  Ik ervaar (persoonlijk dus he!) dat men op dit en andere fora nogal de neiging heeft welwillende amateurs te adviseren altijd maar te kiezen voor het beste en dus duurste (merkeigen) optie

                  Gelukkig is er heel veel te koop wat prima kan voldoen voor de gemiddelde amateur. Natuurlijk heb ik in het verre verleden ook wel eens miskoop gedaan met een ander merk..... maar gelukkig blijken de 2nd party lenzen tegenwoordig heel aardig mee te kunnen! Daarnaast heeft men ook prut lenzen zoals Nikon er ook een paar heeft die ik nooit zal kopen! En ook heeft Nikon een paar lenzen in huis die nog niet overtroffen worden door gelijk welk merk ook! Maar die zijn niet bedoeld voor de gemiddelde gebruiker met een D40-D50-D60 body.... die zijn voor de Pro's, vergevorderde amateur en een paar snobs die alleen het beste willen en het geld er voor (over) hebben. (Freud rulez ook in foto-land)
                  Ik denk dat veel bezoekers hier advies vragen en in feite niet veel verder komen dan max. A4 afdrukken en verder schieten voor het familiealbum. Niets mis mee natuurlijk maar daar kunnen de adviezen wel op afgestemd worden denk ik.

                  Ik dwaal weer aardig af maar ik word helaas af en toe wat obstinaat van halsstarrige types en laat mij dan verleiden te reageren op topics zoals deze. In dit geval dus een reactie op demeyereg die ik hierbij dus niet als halsstarrig kwalificeer! Ik werd gewoon getriggerd....

                  In het kort, er is heel veel goeds te koop, zeker Sigma heeft zich op dat (macro) vlak al prima bewezen.
                  Ik vind dat je gewoon zwaar overreageert Snob en halsstarrig zijn hier volgens mij ongepast

                  Comment


                  • #24
                    Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Zulke dingen zouden mij ergeren, maar ieder zijn gedacht hé.
                    Het is niet het einde van de wereld, maar het laat zien dat de achterwaartse engineering van Sigma zijn beperkingen heeft. Met deze 150mm macro heeft Sigma zichzelf volgens mij overtroffen, maar mijn exemplaar blijkt weer geplaagd door de beruchte Sigma QC, want 'm heeft een frontfocus van +14 op mijn D300

                    Comment


                    • #25
                      Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik vind dat je gewoon zwaar overreageert Snob en halsstarrig zijn hier volgens mij ongepast
                      Dat mag hoor..... maar waarom zijn termen als "snob" en "halsstarrig" ongepast hier?
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #26
                        Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                        Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        Dat mag hoor..... maar waarom zijn termen als "snob" en "halsstarrig" ongepast hier?
                        Ik had je tekst iets te snel gelezen Ik dacht dat je Geert bedoelde.

                        Comment


                        • #27
                          Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ik had je tekst iets te snel gelezen Ik dacht dat je Geert bedoelde.
                          Werd je ook "getriggerd"? Heb ik ook wel eens last van
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #28
                            Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                            Werd je ook "getriggerd"? Heb ik ook wel eens last van
                            'k ben juist uit bed met 7 nachtshiften achter de kiezen

                            Comment


                            • #29
                              Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              'k ben juist uit bed met 7 nachtshiften achter de kiezen
                              Prettig weekend dan maar!
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment


                              • #30
                                Re: macrolens sigma 150 voor nikon (met of zonder apo)

                                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                                Prettig weekend dan maar!
                                Ja hoor, en voor jou net hetzelfde ;-) Morgen ga ik overigens weer voetbal fotograferen met mijn Sigma macro Heerlijk veelzijdig ding!

                                Comment

                                Working...
                                X