Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Ik denk dat ons knaagdier een beetje voorbarig is, ik weet niet van een MkII versie van die lens maar 't kan natuurlijk altijd hé.
Ja, t'zou altijd kunnen, maar ik zie eigenlijk geen echte duidelijke reden om geld te steken in de ontwikkeling van een MKII versie van deze lens..
MKII van de 85 1.2 L was nodig om oa de focussnelheid te verbeteren (nou ja, 't is nog altijd geen snelheidsmonster)
MKII van de 14 2.8 L was nodig omdat de MK I ongeveer de slechtste kritieken kreeg van alle L lenzen (op de TS na misschien)
MKII van de 16-35 was nuttig omdat de MKI minder goed was dan de veel goedkopere 17-40 L en dat gedeeltelijk weggewerkt werd met de MKII.
De enige reden die ik kan bedenken is dat in de huidige 35 1.4 nog altijd loodhoudende lenselementen gebruikt zouden worden. Of dat zo is weet ik niet, maar indien dat het geval zou zijn dan kan dat wel een reden zijn.
Enfin de MKII versie gaat heeel veeel beter moeten zijn om mijn MKI te vervangen.
UPDATE : De 35 1.4 L is niet weather sealed. Dus misschien toch ruimte om een MKII op de markt te brengen.
Ja, t'zou altijd kunnen, maar ik zie eigenlijk geen echte duidelijke reden om geld te steken in de ontwikkeling van een MKII versie van deze lens..
...knip...
De enige reden die ik kan bedenken is dat in de huidige 35 1.4 nog altijd loodhoudende lenselementen gebruikt zouden worden. Of dat zo is weet ik niet, maar indien dat het geval zou zijn dan kan dat wel een reden zijn.
Enfin de MKII versie gaat heeel veeel beter moeten zijn om mijn MKI te vervangen.
UPDATE : De 35 1.4 L is niet weather sealed. Dus misschien toch ruimte om een MKII op de markt te brengen.
Dat en ook...
Op Dpreview wordt het volgende geschreven:
"I just phoned the shop and spoke to one of their employees.
I asked him what the difference was between the mark I and mark II
He said he didn't know yet but expected it to be improved lens coating or something like that."
Comment