Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

    weet iemand richtprijzen ?

    Comment


    • #17
      Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

      Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
      weet iemand richtprijzen ?
      Ik lees dat het nog maar geruchten zijn, daarvoor hebben ze geen prijslijst.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Dat menige Nikon gebruiker met een scheef oog kijkt naar de goedkopere Canon lenzen in de F4 range is juist.
        Het is alleen de vraag of er idd zoveel afzet zou zijn.
        Ik denk het wel hoor, waarom zouden deze bij Nikon gebruikers niet populair zijn ?

        Comment


        • #19
          Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Ik denk het wel hoor, waarom zouden deze bij Nikon gebruikers niet populair zijn ?

          Ik heb er in elk geval geen boodschap aan
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #20
            Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Omdat een 17-40 nu eenmaal een betere landschapslens is als een 24-70.
            Waar hebben we het hier over?
            Een DX lens of een FF lens.

            Ik maakte namelijk geen vergelijk tussen een 17-55 of een 24-70, want beiden zijn bij Nikon voor een andere doelgroep (DX en FF) gemaakt.

            Dus jouw jouw betere 17-40 x 1,6 = 27-64mm is echt niet beter geschikt voor landschap dan mijn 24-70 x 0 cropfactor (D700)= 24-70mm.
            En de 17-55 op de D200 gaf 25-82mm is naar mijn mening ook niet minder geschikt als landschapslens dan jouw 17-40.

            Het enige waar je gelijk in hebt is dat je bij bergtochten idd zo weinig mogelijk gewicht wilt meeslepen en dan is alles wat van plastik en minder glas is natuurlijk veel lichter.
            Een D200 + een 17-55 F2,8 geeft 1585 gram.
            Een 30D + een 17-40 F4 geeft 1200 gram.

            Naar gelang hoe hoog de bergtop is gaat het verschil van 385 gram op den duur toch erg zwaar worden.

            mvg
            Antoine

            Comment


            • #21
              Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
              weet iemand richtprijzen ?
              Van de 50mm 1.4 had ik ergens gelezen €600.
              Maar daar het allemaal nog geruchten zijn kunnen we best op de voorstelling ervan wachten met de difinitieve prijzen.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #22
                Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Van de 50mm 1.4 had ik ergens gelezen €600.
                Maar daar het allemaal nog geruchten zijn kunnen we best op de voorstelling ervan wachten met de difinitieve prijzen.
                €650 zelfs voor die 50 AF-S. Als we zo'n premium moeten gaan betalen voor AF-S en nano-coat... Laat het dan maar.
                mijn website

                Comment


                • #23
                  Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                  €650 zelfs voor die 50 AF-S. Als we zo'n premium moeten gaan betalen voor AF-S en nano-coat... Laat het dan maar.
                  Ja ik vind het ook nogal duur voor een 50mm, zeker als je de prijs van hun 50mm D lenzen bekijkt die toch heel wat deftiger zijn.
                  Maar laten we al eens afwachten tot er testen en echte prijzen bekend zijn.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #24
                    Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                    Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                    Waar hebben we het hier over?
                    Een DX lens of een FF lens.

                    Ik maakte namelijk geen vergelijk tussen een 17-55 of een 24-70, want beiden zijn bij Nikon voor een andere doelgroep (DX en FF) gemaakt.

                    Dus jouw jouw betere 17-40 x 1,6 = 27-64mm is echt niet beter geschikt voor landschap dan mijn 24-70 x 0 cropfactor (D700)= 24-70mm.
                    En de 17-55 op de D200 gaf 25-82mm is naar mijn mening ook niet minder geschikt als landschapslens dan jouw 17-40.

                    Het enige waar je gelijk in hebt is dat je bij bergtochten idd zo weinig mogelijk gewicht wilt meeslepen en dan is alles wat van plastik en minder glas is natuurlijk veel lichter.
                    Een D200 + een 17-55 F2,8 geeft 1585 gram.
                    Een 30D + een 17-40 F4 geeft 1200 gram.

                    Naar gelang hoe hoog de bergtop is gaat het verschil van 385 gram op den duur toch erg zwaar worden.

                    mvg
                    Antoine
                    Ik heb ook Nikon 2.8 glas maar ik kan je zeggen dat die F/4 lenzen van Canon heel practisch zijn. Als je een 70-200 f/2.8 naast een 70-200 F/4 is het heel duidelijk.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #25
                      Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                      €650 zelfs voor die 50 AF-S. Als we zo'n premium moeten gaan betalen voor AF-S en nano-coat... Laat het dan maar.
                      Ik verwacht geen "simpele" update maar een heel nieuw design zoals die nieuwe Sigma 50mm f/1.4 met veel betere prestaties qua vignettering en scherpte op de grootste diafragma's als gevolg. Ik zou zelfs 1500 Euro over hebben voor een AFS 85mm f/1.4G N met een super ED element zoals de AFS VR 200mm f/2 = bye bye CA

                      MVG,

                      Comment


                      • #26
                        Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        En waarom ook geen 70-200 f4 VR? Bij Canon is dat echt wel betaalbaar en daardoor ook een grote hit.
                        Daar zeg je zoiets. Maar denk dat ze het niet willen vatten.

                        Ze denken alleen maar aan geld. Als je goed glas wilt bij nikon moet je al meteen een heel pak geld neerleggen. Maar zo duwen ze sommige naar alternatieven zoals sigma en tamron waar hun "pro reeks" (f2.8 en f4) dan wel weer te betalen is
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment


                        • #27
                          Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          Waar hebben we het hier over?
                          Een DX lens of een FF lens.

                          Ik maakte namelijk geen vergelijk tussen een 17-55 of een 24-70, want beiden zijn bij Nikon voor een andere doelgroep (DX en FF) gemaakt.

                          Dus jouw jouw betere 17-40 x 1,6 = 27-64mm is echt niet beter geschikt voor landschap dan mijn 24-70 x 0 cropfactor (D700)= 24-70mm.
                          En de 17-55 op de D200 gaf 25-82mm is naar mijn mening ook niet minder geschikt als landschapslens dan jouw 17-40.

                          Het enige waar je gelijk in hebt is dat je bij bergtochten idd zo weinig mogelijk gewicht wilt meeslepen en dan is alles wat van plastik en minder glas is natuurlijk veel lichter.
                          Een D200 + een 17-55 F2,8 geeft 1585 gram.
                          Een 30D + een 17-40 F4 geeft 1200 gram.

                          Naar gelang hoe hoog de bergtop is gaat het verschil van 385 gram op den duur toch erg zwaar worden.

                          mvg
                          Antoine
                          Ik heb toch de indruk dat je de pointe mist.

                          Op een crop-camera is een 24-70 als landschapslens sowieso niet interessant. Want dan ben je genoodzaakt van nog een extra UWA-lens mee op stap te nemen.
                          Op een FF is een 17-40 sowieso nog bruikbaar, volgens de getuigenissen van Canon-gebruikers die al 3 jaar lang kunnen terugblikken op gebruik van FF!! De 17-40 is een L-lens, dus zowel bruikbaar op crop als op FF.
                          Heb je een FF, dan kan je als staplens opteren voor de 24-105, maar dan kan je, indien gewenst, nog altijd de 17-40 gebruiken als UWA. Dus als de omstandigheden het toelaten, hiermee bedoel ik, als je de plaats hebt in de rugzak of het extra gewicht wilt meenemen, en je de extra lens sowieso wilt meenemen.

                          Wat ik bedoel met steviger trek- of bergtochten, zijn dagen dat je minstens 8h onderweg bent, en soms meer. Dat je soms dagen een hoogteverschil van meer dan 1200m moet overbruggen. En dan speelt gewicht dus zeker mee (dus elke gram), en dan ben je met 2.8 lenzen eigenlijk niets. Je wilt dan een lens die betrouwbaar , robuust en degelijk is. Die dus ook beschermd zijn tegen stof en vocht. En de F4-lijn van Canon biedt op dat vlak een mooi alternatief. Bovendien zijn deze lenzen nog een stuk prijsgunstiger dan hun 2.8 varianten. Als je de vragen van veel nikonians leest bvb op dpreview en andere forums, en nu ook weer in dit topic, ben ik blijkbaar niet de enige die hier zo over denkt. Veel Nikonians vragen al jaren een degelijk F4 alternatief. Het is best mogelijk dat dit voor U onbelangrijk is, maar voor mij (en blijkbaar nog een aantal andere mensen) wel, en dit is één van de hoofdredenen dat ik gekozen heb voor Canon. En ik overweeg zeker de overstap naar FF, en ik geef zeker toe dat de D700 een fantastisch toestel is, maar zolang Nikon niets doet aan zijn lenzengamma, blijf ik zeker bij Canon. Maar zoals altijd, heeft iedereen zijn prioriteiten, en zijn die voor iedereen verschillend.
                          Last edited by stapperke; 3 september 2008, 22:37.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #28
                            Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Ik heb toch de indruk dat je de pointe mist.
                            Ik denk niet dat ik de point mist.

                            Dit topic gaat over de mogelijke drie nieuwe Nikon lenzen op Phothokina.

                            Naar aanleiding van het volgende citaat heb ik het volgende geantwoord:

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                            Jammer dat het geen lenzen zijn als de 17-40, 24-105 4L. Dat zou Nikon nog interessanter maken voor velen.

                            De 70-200 zal weer overdreven duur zijn en Nikon heeft al een goede 50 1.4 en een 85 1.4
                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Waarom een 17-40?
                            Nikon heeft voor de DX een super lens 17-55 f2,8 en voor de FX eveneens een superlens 24-70 f2,8.

                            Met de 24-105 F4 kan ik mij wel in vinden al zou ik die zelf nooit kopen.

                            Zij die een D80/90 of een D200/300 kopen zullen uiteindelijk ook de 17-55 f2,8 willen hebben.

                            Zij die een D3 of een D700 kopen zullen denk ik eerder kiezen voor twee lenzen.
                            Een 24-70 en een 70-200
                            of
                            14-24 en een 24-70
                            of
                            zelfs alle drie.

                            Dat menige Nikon gebruiker met een scheef oog kijkt naar de goedkopere Canon lenzen in de F4 range is juist.
                            Het is alleen de vraag of er idd zoveel afzet zou zijn.

                            M.a.w bij Nikon zijn ze volgens mij ook niet dom, zij kijken ook naar de afzet markt en geloof mij zij kunnen dit veel beter beoordelen dan dat wij dit kunnen.

                            mvg
                            Antoine
                            En nu kom jij met een verhaal dat de 17-40 een betere landschapslens is.

                            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Omdat een 17-40 nu eenmaal een betere landschapslens is als een 24-70. En als ik een stevige bergtocht maak, dan draag ik toch liever een 17-40 F4 dan een 24-70 F2.8.
                            Die 2.8 heb je dan toch niet nodig.
                            Voor alle duidelijkheid, deze opmerking is merk-onafhankelijk bedoeld.
                            De beschikbaarheid van de 17-40 heeft voor mij meegespeeld dat ik de 30d verkoos boven de D200.
                            Wie mist hier nu de point?

                            Stapperke ik ben niet boos hoor.
                            Ik denk dat je wilt zeggen dat Nikon geen goedkope range lenzen in de F4 serie heeft.


                            En dat is geheel juist.

                            mvg
                            Antoine
                            Last edited by antoine200; 4 september 2008, 00:09. Reden: Tekst toegevoegd vanaf Stapperke

                            Comment


                            • #29
                              Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                              Lets agree to disagree.

                              Toen ik indertijd koos voor de 30d ipv de d200, stond voor mij al vast dat ik de 17-40 als standaardlens zou kiezen, oa. omdat ik deze later ook op FF zou kunnen gebruiken (dus de 17-55 IS EF-S was voor mij geen optie => alleen geschikt voor crop). Ongetwijfeld heeft U uw redenen gehad om uw prioriteiten vast te leggen.
                              Wat ik wenste, was een stevige, betrouwbare standaardlens, indien mogelijk beschermd tegen stof en vocht, en die dus niet te zwaar is (wat elke 2.8 lens in verhouding dus wel is). Ik heb ondertussen al een aantal lenzen, maar de 17-40 blijft mijn meest gebruikte, en dus mijn favoriete lens (op crop). Ik vermoed dat meer dan 80% van mijn foto's gemaakt worden met deze lens.

                              Maar soit, iedereen heeft zijn gedacht en prioriteiten. Het is al eens leuk van te brainstormen, maar laten we gewoon genieten van onze spullekes, en af en toe hier anderen van onze fotokes te laten genieten. Ik weet dat U ondertussen al op FF zit, dus voor U gelden dan weer andere prioriteiten. Maar ik vermoed dat als ik de stap zet naar FF, ik toch snel de 24-105 F4 zal aanschaffen . Have fun with your gear !!
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • #30
                                Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Ik verwacht geen "simpele" update maar een heel nieuw design zoals die nieuwe Sigma 50mm f/1.4 met veel betere prestaties qua vignettering en scherpte op de grootste diafragma's als gevolg. Ik zou zelfs 1500 Euro over hebben voor een AFS 85mm f/1.4G N met een super ED element zoals de AFS VR 200mm f/2 = bye bye CA

                                MVG,
                                Buiten AFS bij de 85mm, denk ik niet dat ze aan de beeldkwaliteit veel zullen kunnen verbeteren tegenover de huidige 85mm f1.4, NOG beter bestaat bijna niet, wie hem heeft zal dat beamen denk ik.

                                Comment

                                Working...
                                X