Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dood aan de kitlens!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Dood aan de kitlens!

    Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
    Wel ik zal jullie een geheim verklappen.

    Toen ik acht jaar geleden aan mijn avondlessen fotografie begon, en zeer beperkt was kwa budget, kocht ik een destijds analoge Nikon F65 in kitvorm. Daarin zat een portetlens en een telelens, beide uiteraard low budget stuff.

    We zijn acht jaar later. Ik kocht me in de loop van die tijd een D100, een D80 en een Fuji F5. Maar tot vorig jaar geen enkele nieuwe lens. Met andere woorden: ik bedien me al jaren van werkelijk aftandse lenzen die absoluut onwaardig zijn ten opzichten van de camera's die ik hanteer.

    Be my guest en kijk eens op www.sylviehuybrecht.be. Al deze opnamen zijn gemaakt met mijn kitlenzen van acht jaar oud.

    Ok, ik ben geen prof op het hoogste niveau in België, en ik kan van deze opnamen geen posters laten maken wellicht die langs de weg hangen. Maar wél vergrotingen van 60/90 en ze zijn vlijmscherp.

    Als het aan mij ligt mag de kitlens dus nog wel wat overleven.
    Hallo Frisco !

    Als je zo'n fotos maakt en echt geen betere lens kan betalen dan krijg je er toch één van Nikon zeker

    Comment


    • #32
      Re: Dood aan de kitlens!

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      wat een onzin verhaal, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, je lijkt wel een Hollander.
      grt,bouk.
      Ik ben een "Hollander". En ik weet dat je voor kwaliteit moet betalen. Met een kit lens doe je over het algemeen consessies aan de kwaliteit. Dat moet jij als Belg toch ook snappen ? Lijkt mij dat topic starter dat bedoelt.
      En gelijk heeft 'ie !
      groet, Rik

      Comment


      • #33
        Re: Dood aan de kitlens!

        Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
        Ik ben een "Hollander". En ik weet dat je voor kwaliteit moet betalen. Met een kit lens doe je over het algemeen consessies aan de kwaliteit. Dat moet jij als Belg toch ook snappen ? Lijkt mij dat topic starter dat bedoelt.
        En gelijk heeft 'ie !
        De Rijp-Noord-Holland-Nederland!!!.
        Me een Belg????
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #34
          Re: Dood aan de kitlens!

          Hmm, er zijn merken (er is in ieder geval 1 merk) dat zeker één prima kitlenzen (18-70) en eigenlijk is de betere 16-85 ook een kitlens.

          Het gaat hier over een Canon kitlens, zou aardig zijn dat in de titel gezien te hebben + 18-55. Verder ken ik die lens niet.

          Karel

          Comment


          • #35
            Re: Dood aan de kitlens!

            Als je de foto's moest zien die met een kitlens gemaakt zijn, je zou achterovervallen van verbazing.
            Jaren geleden was de Nikon 43-86 een populaire lens. Dit is de allerslechtste lens die Nikon ooit gemaakt heeft. De slechtste kitlens van eender welk merk steekt daar stukken bovenuit. Ik heb daarvan foto's gezien destijds in onze club, je mag ze van mij maken met eender welke lens, zoals ik al eerder zei, het is de man (vrouw) achter de camera die de foto maakt.
            Een betere lens kan u alleen maar technisch betere foto's leveren maar in een goeie foto is er ook de artistieke waarde, compositie, inhoud van de foto, kleur......

            Comment


            • #36
              Re: Dood aan de kitlens!

              Bedankt aan de mensen die ook de moeite deden raad te geven ipv me gewoon af te breken... de tamron 17-50 lijkt me wel een mooie koop

              Net voor het weekend ontving ik de 50mm F1.8, en ik heb er ondertussen op een huwelijk en jubileum mee mogen experimenteren. De extreem kleine scherpte-diepte is wel even wennen, maar ik ben echt wel blij nu met die standaard lens te kunnen werken!

              Ik denk dat ieder 'fotograaf' uiteindelijk met zn eigen ondervindingen aan de slag moet gaan. Ik heb slechte ervaringen met die 18-55 kitlens, ik krijg allesinds niet wat ik ervan verwacht. En als jullie het tegendeel willen blijven beweren, ga uw gang, wel raar dat je dan toch andere lenzen koopt als je ze toch zo de hemel in prijst!?
              Working with a 3.5 inch long 'shutter'finger & brown HD eyes

              Comment


              • #37
                Re: Dood aan de kitlens!

                Oorspronkelijk geplaatst door wingman Bekijk bericht
                wel raar dat je dan toch andere lenzen koopt als je ze toch zo de hemel in prijst!?
                in de hemel prijzen is veel gezegd. Ik denk gewoon dat je veel mensen een beetje op de tenen hebt getrapt als je zei dat je op een gans CF kaartje maar enkele scherpe foto's had. Ik veronderstel dat dat gewoon wat was om te overdrijven hoe slecht je die lens wel niet vond en ja, dat is jou eigen zaak, maar compleet onbruikbaar is ze zeker niet hoor. Knijp ze een beetje toe en je kan er gerust ook zeer scherpe foto's uit halen (als je weet wat je doet)

                alleszins, de tamron 17-50 is absoluut geen slechte koop en je zal er ongetwijfeld heel wat meer aan hebben dan aan je 18-55
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: Dood aan de kitlens!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                  Wel ik zal jullie een geheim verklappen.

                  Toen ik acht jaar geleden aan mijn avondlessen fotografie begon, en zeer beperkt was kwa budget, kocht ik een destijds analoge Nikon F65 in kitvorm. Daarin zat een portetlens en een telelens, beide uiteraard low budget stuff.

                  Met andere woorden: ik bedien me al jaren van werkelijk aftandse lenzen die absoluut onwaardig zijn ten opzichten van de camera's die ik hanteer.
                  Hallo,

                  Dezelfde ervaring heb ik gehad met mijn Nikon F65 met bijbehorende kitlenzen. Erg goede ervaringen mee! Ik mis het analoge fotograferen nog steeds. Alleen al de verrassing als naderhand bleek dat ik enkele fijne foto´s had weten te maken.

                  Groeten van een Nederlander
                  amor fati

                  Comment


                  • #39
                    Re: Dood aan de kitlens!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Antigoon Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Dezelfde ervaring heb ik gehad met mijn Nikon F65 met bijbehorende kitlenzen. Erg goede ervaringen mee! Ik mis het analoge fotograferen nog steeds. Alleen al de verrassing als naderhand bleek dat ik enkele fijne foto´s had weten te maken.
                    Ik wil gerust toegeven dat het volle cf kaartje idd nogal overdreven was om men punt duidelijk te maken, makom

                    Vorig jaar bijna uitsluitend met een Nikon F50 gewerkt met bijhorende kitlens... en zou liever 20jaar terug met fotografie begonnen zijn, want het is idd echt wel fijn als je de resultaten ervan bekijkt! Kwalitatief goede prints op 50x60 papier, super gewoon!

                    Groeten, de Belg(ische Hollander )
                    Working with a 3.5 inch long 'shutter'finger & brown HD eyes

                    Comment

                    Working...
                    X