Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

    allemaal DX lenzen ontwikkelen en denk dat de trend binnen aanzienlijke tijd allemaal FF word,"mijn gedacht"
    wie nu een DX lens heeft zal er binnen x aantal jaren wel geen plezier meer aan beleven zoals met de oude nikkors AI AIS AF wel nog het geval is
    voor mij dus ook niet nodig om die "kitlensjes "verder te ontwikkelen,wel zoals eerder vermeld betaalbare F4's VR a la canon
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

    Comment


    • #62
      Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
      allemaal DX lenzen ontwikkelen en denk dat de trend binnen aanzienlijke tijd allemaal FF word,

      DX is nuttig (relatief goedkopere tele), maar ik vind ook dat ze met die kitlenzen overdrijven
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #63
        Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Als je vroeger een analoog toestel kocht en er zat niet minstens een kitlens op van f/1.8 raakte men het aan de straatstenen niet kwijt.
        Nu draaien ze ons lenzen in onze nek die f/3.5 - f/5.6 hebben, voor een 2.8 moet dan een bedrag betaald worden van meer dan €1100.
        Ik vraag me dikwijls af waar zijn die goedkope lichtsterke kwaliteits objectieven gebleven.
        Klopt ook niet wat je zegt. De kitlenzen van 15-20jaar terug waren ook eenvoudige kleine zooms genre 28-80mm met variabele diafragma's, en daarvoor in de tijd van Nikon F2 & Fe's had je standaardlenzen (niet hetzelfde als kitlenzen) van 50mm die dan inderdaad rond de f1.8 schommelden.

        Een niet-50mm f1.8 (!) of iets realistischer, een f2.8 was in die tijden ook moeilijk te betalen hoor.

        50mm f1.8 zijn/waren zo goedkoop omdat het design eenvoudig is. Het is dan ook een van de weinige, zoniet énige, betaalbare f1.8 met z'n prijs van 90 à 120 euro.

        Comment


        • #64
          Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

          ik vind het superlens als kwaliteit meevalt. het is geen super top of pro lens maar heel slimme kitlens.bij andere merken krijg je nu 18-55.en 18-55 (vr) is echt te beperkt als je maar 1 lens wil. de 18-200 en 16-85 vr zijn dan weer te duur als kitlens. de 18-135 mist vr echt wel. dus voor de prijs van die laatste heb je nu VR met bereik dat voor velen genoeg zal zijn. je kan het eventueel later aanvullen met 50 1.8 voor weinig geld .en echte fanatieke fotografen hebben nu toch al hun toplenzen en kopen enkel body's? ;-))
          voor mijn part dus clevere marketing...

          Comment


          • #65
            Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

            Volgens KR is ze niet veel waard...

            The photos are nice and sharp most of the time, but if you're looking closely, the 18-105mm is Nikon's fuzziest lens in the corners at 18mm. Even the $100 18-55mm is better.
            Flickr

            Comment


            • #66
              Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
              Volgens KR is ze niet veel waard...

              The photos are nice and sharp most of the time, but if you're looking closely, the 18-105mm is Nikon's fuzziest lens in the corners at 18mm. Even the $100 18-55mm is better.
              Ken Rockwell is the Chuck Norris of photography.
              Zie: http://www.bahneman.com/liem/blog/ar...Rockwell_Facts

              Comment


              • #67
                Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                Om nog maar eens terugkomen op die lens.
                Als je dan als beginner een D90 koopt met één lens, kies je dan voor de 18-105 VR
                of neem je de 18-200 VR, als de prijs niet belangrijk is ......kies ik voor de 18-200VR denk ik.
                Of misschien de 18-105VR, om dan later een 70- 400 VR bij te kopen ?
                Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                http://fotoalbum.godderis.be

                Comment


                • #68
                  Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                  Om nog maar eens terugkomen op die lens.
                  Als je dan als beginner een D90 koopt met één lens, kies je dan voor de 18-105 VR
                  of neem je de 18-200 VR, als de prijs niet belangrijk is ......kies ik voor de 18-200VR denk ik.
                  Of misschien de 18-105VR, om dan later een 70- 400 VR bij te kopen ?
                  Ik zou zonder twijfel gaan voor de 18-200 VR, die geraak je later sowieso ook sneller kwijt als je wil verkopen.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                    Ik zat er niet direct op te wachten maar toen ik van het bestaan van deze lens las heb ik deze gekocht als alles-in-één lens voor op vakantie. De VR helpt me bij minder licht en het zoombereik is verder dan mijn 18-70. Ik verwacht dat de scherpte net zo goed of in de buurt zal zijn. En het feit dat de mount van plastic is stoort me niet.. ik ga mijn camera niet tegen de muur gooien en ik ga er ook niet als embedded journalist mee door een oorlogsgebied sjouwen.

                    Natuurlijk weet ik pas echt hoe deze lens zich gedraagt na 2 weken intenstief er mee werken... als ik er aan denk stuur ik een update.

                    Comment


                    • #70
                      Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                      Dat is inderdaad de kern van de zaak. De kitlenzen zijn nodig. Niet iedereen weet wat een snelle lens is, of kan met extreme DOF werken of wilt een halve kilo meesleuren...

                      Daarenboven zijn sommige van deze lenzen echt wel goed (zoals de 18-70) en voldoen aan de verwachtingen van de meeste SLR gebruikers (denk aan het succes van de d40*, d60, d70, d80...).

                      C.
                      beter zou zijn, niet iedereen heeft een snelle lens nodig ,waarom moet je bv een snelle lens hebben om landschappen te fotograferen en de kwaliteit zal wel goed zitten ,deze lenzen zijn dikwijls miskent omdat ze goedkoop zijn, als er nikon op staat zit over het algemeen wel goed
                      Last edited by koen1950; 27 februari 2009, 09:47.

                      Comment


                      • #71
                        Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                        beter zou zijn, niet iedereen heeft een snelle lens nodig ,waarom moet je bv een snelle lens hebben om landschappen te fotograferen en de kwaliteit zal wel goed zitten ,deze lenzen zijn dikwijls miskent omdat ze goedkoop zijn, als er nikon op staat zit over het algemeen wel goed
                        Die bedenking maak ik me ook vaak. Snelle lenzen ... hebben vaak voor 'niet sport of indoor' gebruikers maar 1 voordeel: de helderheid als je door de zoeker kijkt. Voor de rest kosten ze veeeeel meer, zijn vaak op 2.8 eerder matig van kwaliteit. Uiteraad kan je beter spelen met DOF, maar voor landschappen/steden etc is dat meestal niet zo van belang. Daar let ik er meer op dat het disfragma zit in de range waar de lens het best scoort (meestal f8/f11), en dat gaat niet enkel over scherpte, maar ook vignetting en anadere lens params.
                        Pentax heeft daar zelfs een setting voor: de camera kiest het diafragma met de beste MTF cijfers voor gekende lenzen.
                        Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

                        Comment


                        • #72
                          Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
                          Die bedenking maak ik me ook vaak. Snelle lenzen ... hebben vaak voor 'niet sport of indoor' gebruikers maar 1 voordeel: de helderheid als je door de zoeker kijkt. Voor de rest kosten ze veeeeel meer, zijn vaak op 2.8 eerder matig van kwaliteit. Uiteraad kan je beter spelen met DOF, maar voor landschappen/steden etc is dat meestal niet zo van belang. Daar let ik er meer op dat het disfragma zit in de range waar de lens het best scoort (meestal f8/f11), en dat gaat niet enkel over scherpte, maar ook vignetting en anadere lens params.

                          Pentax heeft daar zelfs een setting voor: de camera kiest het diafragma met de beste MTF cijfers voor gekende lenzen.
                          Met deze motivering praat ik mij ook altijd de goedkope lenzen aan. het is alleen nog nooit gelukt.
                          Het is net als een auto met automaat berg op kiest hij ook altijd de juiste versnelling
                          mvg
                          Antoine
                          Last edited by antoine200; 27 februari 2009, 14:09.

                          Comment


                          • #73
                            Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                            Nóg vreemder dan het feit dat Nikon zo veel gelijkaardige lenzen uitbrengt, is dat sommigen - als je hun signature mag geloven - ook meerdere van die "kitlenzen" hebben.

                            Comment


                            • #74
                              Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              We vallen allebei in een loopgraaf mijn geweer is krom, het uwe is gebroken, met wat geluk schiet ik u dood.
                              Nee hoor jij bent dood, want volgens de filmtraditie ontploft het wapen dat krom is en misschien in echt ook wel.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #75
                                Re: nieuwe nikkor: 18-105mm VR: zat iemand hier op te wachten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                                Nóg vreemder dan het feit dat Nikon zo veel gelijkaardige lenzen uitbrengt, is dat sommigen - als je hun signature mag geloven - ook meerdere van die "kitlenzen" hebben.
                                Ik vind dat niet vreemd... ik ben zelfs nog aan 't overwegen om een 18-55VR bij te kopen.
                                Voor bepaalde gelegenheden, waar ik niet direct heel mijn fototas mee naartoe neem, kan die perfect dienen. 't Is heel compact en ook goed.

                                Comment

                                Working...
                                X