Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 28-135 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 28-135 IS

En in de koopjeshoek staan er momenteel 2 exemplaren aangeboden.
    Gr.
    Hiawatha
    What if...

Comment

een 28-135IS is een uitstekende 'wandellens' ... is trouwens de kitlens in de US op een 40D (hetgeen toch wel bizar is) ... op een cropsensorbody hou je een kitlensje 18-55 in jas- of broekzak en je kan zonder tas op stap ... meer moet dat niet zijn ... de grootbereikszoomlenzen zijn zonder uitzondering optisch slechter ... dat laatste zal wel wat reacties uitlokken, maar het zal veel geld kosten om in de geburen te komen.

Comment

thanx voor de reacties... nu weet ik toch op zijn minst dat optisch dit al een degelijke lens is. wat het uiteindelijk zal worden is natuurlijk volledig zijn zaak maar kan hem alleen maar proberen wat te helpen...
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          een 28-135IS is een uitstekende 'wandellens' ... is trouwens de kitlens in de US op een 40D (hetgeen toch wel bizar is) ... op een cropsensorbody hou je een kitlensje 18-55 in jas- of broekzak en je kan zonder tas op stap ...
          wat voor broekzakken heb jij?

Comment

Hoi Ekke,

Ook ik heb (als kitlens) de 28-135 aan m'n 40D,
            Dat was ook m'n plannetje tijdens de aanschaf van de camera.
            Het is een fijne rondwandel lens.
            Een lekker bereik voor buiten het dorp of de stad.
            Voor stad en dorps foto's heb je meer groothoek nodig, daar heb ik een Tamron 17-50 voor (die had ik reeds op m'n 350D).
            De kwaliteit van de 28-135 vind ik goed, ik heb er heel leuke plaatjes mee geschoten tijdens de afgelopen vakantie's...
            2 weken Duitsland/Tsjechië en 2 weken Andalusië...
            Één nadeeltje heeft de 28-135 wel.
            Tijdens het lopen met de lens+zonnekap erop schuift ie vanzelf uit.
            Er zit géén zoomstopknopje op zoals op m'n Tamron.

De Canon 24-105 f4 lens zal natuurlijk (!) beter zijn, maar dat mag ook wel.
            Deze kost tenslotte ook 3x zoveel. (die investeringsaanvraag kwam er bij mijn lief vrouwtje niet door...)

Ik wens je schoonbroer succes met zijn keuze.
            Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stein Bekijk bericht
              wat voor broekzakken heb jij?
              outdoorbroek Fjällräven http://www.fjallraven.com/Products/P...SectionId=3785 8 zakken waarvan 2 grote waar zelfs een 28-135 in kan, alleen is dat laatste niet meer praktisch door zijn gewicht
              Last edited by Silver Roller; 23 augustus 2008, 10:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Tijdens het lopen met de lens+zonnekap erop schuift ie vanzelf uit.
                Er zit géén zoomstopknopje op zoals op m'n Tamron.
                dat is ook bij mij een vrij vervelende kwestie in sommige gevallen, maar ik neem het er graag bij want ik weet da de resultaten vrijwel nooit teleurstellen.

dan even iets anders, in de winkel hebben ze mij een zonnekap meegegeven met een witte rand "EW 78 II" is dit het juiste model zonnekap? ik vind de witte rand eromheen een beetje vreemd staan.

Stein

Comment

Hoi Stein...
                  en voor anderen ook natuurlijk

Ik ben óók zeer te spreken over de resultaten die ik er mee geboekt heb tot nu toe.
                  Het uitschuiven vind ik geen echt probleem, alleen soms een beetje lastig.
                  Tijdens het lopen ondersteun ik gewoon de lens met zonnekap.
                  Maar zo'n zoomstopknopje zou toch wel handig geweest zijn...
                  En Stein, mijn zonnekap is de EW-78BII. Geheel zwart, overigens.
                  Deze staat ook voorgeschreven voor de EF 28-135 IS USM.
                  Ik zou de "verkeerde" zonnekap retourneren.

Succes
                  Adrie

Comment

Working...
                  X