Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

    Ik heb van Canon de 85L in beide versies gehad. De versie II focust iets minder langzaam. De 1.8 lijkt qua bouw sterk op de 2.0 100mm die ik heb gehad. De AF is een stuk sneller van deze types. Voor sport en podiumwerk bruikbaarder dan de L, ook veel lichter in de tas. gewoon een ander soort gebruik.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht

      Zoals vele "gebruikers" hier zeggen; de 85L f1.2 is pure magie op een full-frame !
      't Is een lens die je koopt met je hart, niet met je verstand!



      Succes met de keuze!
      dat is idd wel zo dat was ik er vergeten bij te zeggen... ik werk met een 1DS en heb ze niet geprobeerd met een andere... dit geeft idd nog een verschil..
      maja idd de TS zal miss beter af zijn met de 1.8...
      poof

      Comment


      • #18
        Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

        Ik heb die snelle lenzen, en op volle opening zeker niet geschikt voor indoor SPORT! (zowel de 85 1.2 als de 135 2) Prima lenzen, geweldig mooie "boukeh", nog aanvaardbaar snelle AF. Maar op volle opening is je scherptediepte zo klein dat je in zaalsport meer onscherp dan scherp hebt. En om zo'n dure lenzen tot f2.8 dicht te draaien is ook stom geld.

        In de zaal gewoon doen zoals die van de gazet: keihard flitsen!
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #19
          Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
          In de zaal gewoon doen zoals die van de gazet: keihard flitsen!
          Klopt, als ge erbij geraakt tenminste.

          Comment


          • #20
            Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

            de 1,2 versie van beide lenzen is natuurlijk ook mijn beste keuze maar voor de keren ik ze gebruik is deze nogal aan de dure kant. Ik denk dat het de 50mm 1,4 zal worden omwille van het meer all round bereik. en "later als ik rijk ben" een 85 1,2 ofzo ;-)


            Thx voor de reacties

            Comment


            • #21
              Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

              Ik gebruik zelf de 50mm f1,4 op een 40D, en daarop is het een heel goede portretlens. Ook voor optredens (niet de close-up foto's, want daarvoor is ze te kort) is die heel goed als de belichting flink tegenvalt. Dan gebruik ik ze geregeld op f1,4 omdat het anders gewoon onmogelijk is om nog foto's te maken zonder te flitsen.

              Op een full-frame is het wel een echte 50mm, op mijn 40D wordt het dus eigenlijk wel een 80mm. De keuze die je moet maken is dus afhankelijk van het onderwerp dat je wil fotograferen, maar ook op de 5D is de 50mm f1,4 een heel goede lens.

              Als je ze niet heel veel gebruikt, dan is de kostprijs van de f1,2 lenzen inderdaad wel vrij hoog, en dan is de 50mm f1,4 een heel goede keuze.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: canon 85mm 1.8 OF canon 50mm 1.4 voor op 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                lol?? heb je die lens al gebruikt???

                edit: moest je mij niet geloven.. ik heb er 2 weken mee gewerkt en ga ze volgende week zelf halen...

                The Canon EF 85mm f/1.2 L II USM Lens is the widest aperture lens Canon currently makes allowing handholding and action stopping in the darkest conditions. The background blur capable of being produced by the Canon EF 85mm f/1.2 L II USM Lens is stunning. It takes a lot of glass to be that fast - and it sure looks nice. It is especially attractive with that red ring around the end of it.
                The biggest downside to the original Canon EF 85mm f/1.2 L USM Lens was the very slow focusing speed. If you were shooting portraits, it didn't matter. But, a lens this fast begs to be used for indoor action sports.


                deze lens is echt de moeite.. de volledige review vind je hier.
                "a fast lens" betekent in het Nederlands dat het een lichtsterke lens is. Verwarrend inderdaad, 'fast' of 'slow' wordt ook gebruikt voor de AF, maar in uw citaat gaat het duidelijk over de lichtsterkte (f1.2) die het ideaal maakt om indoor sport te fotograferen door de korte sluitertijden die gehaald kunnen worden (maar dan met té kleine dof in mijn ogen, ma bon)

                Comment

                Working...
                X