Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Wachten is altijd fout. Trouwens denk je met de laatste state-of-the-art lenzen veel betere beelden te maken als nu? Ik gebruik regelmatig stokoude lenzen en met leuk resultaat. Jouw houding ruikt naar snobisme
    Tot wie is dat gericht?

    IK bedoelde het ironisch....

    Comment


    • #17
      Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

      Ik vind de topicstarter (en het is helaas al de zoveelste deze week) zo verschrikkelijk zwetsen dat er geen zinnig advies valt te bedenken.

      Hij heeft het over lenzen, begint dan over een D900 (SB900 of d90????)
      begint dan over een 24-70 macro en gooit Sigma en Tamron op een kluitje. Intussen al meer dan een tiental goedbedoelde reacties... nu nog een goedbedoelde vraag!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

        Roflol
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ik vind de topicstarter (en het is helaas al de zoveelste deze week) zo verschrikkelijk zwetsen dat er geen zinnig advies valt te bedenken.

          Hij heeft het over lenzen, begint dan over een D900 (SB900 of d90????)
          begint dan over een 24-70 macro en gooit Sigma en Tamron op een kluitje. Intussen al meer dan een tiental goedbedoelde reacties... nu nog een goedbedoelde vraag!
          had de statistiekjes al bekeken hoor, maar tis toch ook leuk voor de mee lezers.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

            De Euro zakt snel momenteel, uitstel betekent duurdere aankoop!
            Vooral voor artikelen boven de 500 euro tikt dat hard aan.

            Dus uitstel is duurkoop.
            Mvg, drh

            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

            Comment


            • #21
              Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

              Had ik een jaar geleden geweten dat de D700 er zo snel zou geweest zijn (ik had zoiets voor die prijs maar over een jaar of 3 verwacht) dan had ik geen S5Pro, geen 12-24 en geen 17-55 gekocht, dan had ik het tijdelijk moeten doen met minder goed materiaal en zou ik nu met een D700 en 24-70 veel meer kunnen (ik doe vooral concertfotografie in slechte omstandigheden en `moet' bijna constant werken op ISO1600 en meer) dan ik nu zelfs met mijn S5Pro kan. Wachten is dus toch soms beter. Maar als je niet weet waarop is het ook soms aangenamer om gewoon te kopen wat er beschikbaar is en daar vrede mee te nemen als er morgen iets uitkomt dat beter geschikt is voor wat je doet.

              Comment


              • #22
                Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik vind de topicstarter (en het is helaas al de zoveelste deze week) zo verschrikkelijk zwetsen dat er geen zinnig advies valt te bedenken.

                Hij heeft het over lenzen, begint dan over een D900 (SB900 of d90????)
                begint dan over een 24-70 macro en gooit Sigma en Tamron op een kluitje. Intussen al meer dan een tiental goedbedoelde reacties... nu nog een goedbedoelde vraag!

                Waarom lees je niet alles op je gemak en dan nadenken voor je commentaar geef ?

                Ben niet over de D900 (SB900 of d90????) begonnen. pffffffffff
                Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

                Comment


                • #23
                  Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  D900?

                  Voor portret is die 50/1.8 toch geschikt genoeg.

                  Heb die 50/1.8 lens wat meer gebruikt deze week, betere foto's meegetrokken .

                  Maar voor potret moet dat niet beter vana 70MM zijn ?

                  grt,

                  Valentino

                  ps bedankt voor jullie reacties ;-)
                  Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

                  Comment


                  • #24
                    Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Valentino Bekijk bericht
                    Nu er nieuwe modellen ( zowel camera & lenzen ) uitkomen, is het verstandigste om te wachten of nu al een lens gaan kopen ?
                    Nee dat is erg onverstandig, want dan heb je in 2020 nog niks.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Nee dat is erg onverstandig, want dan heb je in 2020 nog niks.
                      Het ging om te wachten na 'photkina' niets anders , beter alle woordjes lezen mss
                      Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

                      Comment


                      • #26
                        Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Valentino Bekijk bericht
                        Heb die 50/1.8 lens wat meer gebruikt deze week, betere foto's meegetrokken .

                        Maar voor potret moet dat niet beter vana 70MM zijn ?

                        grt,

                        Valentino

                        ps bedankt voor jullie reacties ;-)
                        je hebt een d80 dus die 50mm met crop factor van 1.5x zit je al aan75mm volgens mij.

                        mvg

                        Comment


                        • #27
                          Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Valentino Bekijk bericht
                          Het ging om te wachten na 'photkina' niets anders , beter alle woordjes lezen mss
                          Een 85, ja zelfs de 105 zijn zeer geschikt voor portret fotografie.

                          Grtz, RF

                          PS: Niet meer reageren op flauwe grapjassen dan houden ze wel op.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                            TS was wel zelf over de D900 begonnen, maar vermoed idd een typfout dat dit de D90 zou moeten zijn


                            Qua body wachten? Tjah...aan de ene kant blijf je dan wachten...aan de andere kant...als je zeker weet dat er een opvolger komt en jij wil de voorganger gaan kopen, dan kan een twee maandjes wachten wel lonen omdat de voorganger dan vaak in prijs "keldert" kijk naar prijzen van de 40D nu de 50D uit is...

                            Qua lenzen? Die ontwikkelingen gaan veel minder snel...als je nu een lens koopt is hij niet perse een jaar later alweer "verouderd" sowieso hebben lenzen wat dat betreft een erg lange houdbaarheidsdatum...kijk maar eens wat mensen soms nog kunnen bereiken met lenzen van pakweg 30 jaar oud...dus qua lenzen wachten? Nee, lijkt me niet nodig...tenzij je perse een bepaalde lens wil waarvan je weet dat hij uit gaat komen en er nu nog niet is (bij jou merk)

                            Ik heb bijvoorbeeld gisteren nog een Sigma 70-200 f2.8 APO EX DG gekocht via ebay...een lens die niet meer gemaakt wordt omdat er nu een versie 2 van is...maakt dit de oude opeens slecht? Nee...wel "goedkoop"

                            Nog een voordeel van "oudere" spullen kopen is dat er al zeer veel gebruikservaringen te vinden zijn...


                            Dus zoals een bekende Nederlander altijd al zei: "Elk nadeel heb zn voordeel" Je moet doen wat JIJ wil doen (en wat je budget je toelaat)
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #29
                              Re: beter wachten alvoor een nieuwe lens kopen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Valentino Bekijk bericht
                              Het ging om te wachten na 'photkina' niets anders , beter alle woordjes lezen mss
                              Warm het nogeens op! Aan het begin stond al geen zinnige vraag, intussen gaat het nog steeds nergens over.

                              Als het over het onderwerp "wachten" gaat:
                              bij lenzen heeft dit alleen zin als je iets zeer specifieks zoekt: met lenzen van 40 jaar geleden kun je ook al prachtige foto's maken.

                              Bij camera's en electronica: je schrijft er altijd op af en er is altijd iets beters in aantocht.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X