Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 50 f1.8 of 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 50 f1.8 of 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Natuurlijk kan je dat wel, gewoon de ene voet voor de andere zetten en het gaat vanzelf
    grapje hé
    Zal wel geen erg ervare fotograaf geweest zijn, want de meesten die wat ernstig met fotografie bezig zijn hebben wel een prime in zijn assortiment.
    Ja haha ik vond het ook grappig van mezelf toen ik het opnieuw las
    Ja ik bedoelde eigenlijk dat ik het probleem niet snapte... Ik heb er zelf al mee gefotografeerd en man man wat een prachtige shots dat je ermee kan trekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gianduja Bekijk bericht
      En die schrikte mij onmiddellijk af door te zeggen dat het een vaste lens is en dat je ipv bij zoomlenzen je je zelf moet verplaatsen. Ik was eerst bang, kan ik dat wel?
      Gewoon je model vragen een voetenzoom te gebruiken
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Haha ja sorry het was vroeg hoor vanmorgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik denk dat het beleefder is om zelf, als fotograaf, je voetzoom te gebruiken.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
            Als je op Nikon moet wachten voor een bepaald update wordt het misschien lang wachten. Nikon is redelijk goed in het stoppen van lekken, dus of en wanneer Nikon de 50mm zal updaten blijft een open vraag. Toen ik mijn 50mm kocht (ergens in 2006 of 2007), waren er ook geruchten over een nieuwe 50mm...

C.
            Geen probleem, ik werk reeds 30 jaar met Nikon, en wacht ook reeds 30 jaar op wat er nieuw komt, en ik moet zeggen dat het nog steeds sneller komt dan mijn portemonee het kan bijhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Geen probleem, ik werk reeds 30 jaar met Nikon, en wacht ook reeds 30 jaar op wat er nieuw komt, en ik moet zeggen dat het nog steeds sneller komt dan mijn portemonee het kan bijhouden.
              én dat ze er regelmatig in slagen mijn mond (ik ging schrijven b*kkes maar allee dat doe je niet voor 10 uur 's avonds) te laten openvallen en er de kwijl te laten uitlopen van pure goesting (nu ik erover nadenk lijk ik meer en meer op mijn hond )
              erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Lees hier hoe snel Nikon zijn assortiment aan lenzen vernieuwd.

Nikon put out 4 Lenses in 2005, 5 in 2007 and 8 so far in 2008:
                2006 4 (70-300G VR, 18-55DX without VR, 18-135DX, 105 micro)
                2007 5 (55-200 DX VR, 18-55DX VR, 400VR, 14-24, 24-70)
                2008 8 (500 VR, 600 VR, 16-85, 18-105, 60 micro and the three Tilt-Shifts)
                (Obviously, this assumes that everything listed above is actually available.)

Since 1992, Nikon has released 74 AF lenses (including the Tilt-Shifts and the PC85, but not including other manual lenses) which is an average of 4.4 a year. Of those, I count 50 in current

Comment

en in tussen is dit draadje al bijna een maand oud, dus stokoud
                  intussen krijgen we van overal bevestiging van de geruchten dat de 50mm 1.4 op Photokina gaat geupdated worden met een AF-S en een N coating...
                  erik, Nikon materiaal

Comment

Dan kan je evengoed een tweedehandse mf nikkor 50mm1.4 aanschaffen kost maar weinig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudieke Bekijk bericht
                      ...ik stel redelijk dikwijls mijn camera in op selectieve autofocus (middenstand op de three-way knop) zodat ik zelf kan bepalen op welk punt mijn camera scherpstelt. ...
                      bij mij staat-ie altijd in selectieve AF, het is dan kwestie om het goeie punt te activeren ivm compositie.
                      erik, Nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gianduja Bekijk bericht
                        Ik heb dus blijkbaar al gewerkt met de 50mm, maar had het zelf niet door (het spijt mij ik ben geen kenner! Maar ik fotografeer super graag). Het was dus een fototoestel van mijn moeder en ze had een 50mm 1.4 gekocht. Dus gisteren zeg ik tegen een andere, meer ervarene amateur-fotograaf, dat ik besloten heb welke lens ik doodgraag wil, mijn droomlens, de 50mm. En die schrikte mij onmiddellijk af door te zeggen dat het een vaste lens is en dat je ipv bij zoomlenzen je je zelf moet verplaatsen. Ik was eerst bang, kan ik dat wel? Maar dan dacht ik so what? Ik vind het zelfs makkelijker zo, want ik heb er al mee gewerkt en heb er super foto's mee kunnen maken! Ok dit moest gewoon even van mijn hart...
                        Dat hoor ik nu graag, een fotograaf die er nog de nodige moeite voor doet en zelf nog wil scherpstellen en vooruit of achteruit een stapje doet.
                        Ik denk dat jij nog veel plezier aan uw hoby zult beleven.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Je kan het ook goedkoop houden en op de oude manier heel goede foto's maken handmatig scherpstellen is nu ook weer geen ramp , want er gaat een groen lampje branden als je focus scherp is , ik teste onlangs een nikkor 50mm1.4 mf , ik vond de resultaten beter dan de huidige digitale lenzen , en die vind je tweede hand voor 100 euro
                          paar foto',s met 50mm1.4 genomen met volle opening

Last edited by koen1950; 13 april 2009, 19:32.

Comment

Working...
                          X