Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 450d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 450d

Als ze uitkomt koop me ik me er zeker eentje, het vrouwke zal dit zeker weten te appreciëren! Hopelijk zit er IS bij.

Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      ik gebruik de 50mm 1.8 enkel nog voor opnamen binnen bij weinig licht, en daarin juist is ze zwak
      Oei! Is dit echt waar?
      Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
        Oei! Is dit echt waar?
        Stelt idd moeilijk(er) scherp bij low light, ik neem in dat geval het centraal scherpstelpunt.

Grts Jan
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
          Als ze uitkomt koop me ik me er zeker eentje, het vrouwke zal dit zeker weten te appreciëren! Hopelijk zit er IS bij.

Grts Jan
          Het is met IS, staat op de site van konijnenberg.

Maar nu doen jullie me wel weer twijfelen he, de dubbele lenskit aanschaffen of wachten op deze nieuwe canon 18-200mm?

Comment

ik heb deze lens (de 50mm 1.8) indertijd ook gekocht op aanraden van iedereen (ze kost toch niets )

vergeleken ermee had mijn eerste aankoop, een 20 jaar oude EF24-85 f:3.5-4.5 USM, een veel betere kwaliteit en gebruikscomfort

daarna kwam een EF100 f:2.8 macro USM, nog een klasse hoger

voor een tikkeltje meer geld (zeker tweedehands) zijn er veel lenzen in het middenbereik die minstens even scherp zijn (op f:8 is iedere lens dat), snel, geruisloos en accuraat focussen, en steviger zijn (en er daarbij ook nog zo uit zien )

ik gebruik de 50mm 1.8 enkel nog voor opnamen binnen bij weinig licht, en daarin juist is ze zwak

buiten diafragmeer je toch en zijn de meeste zooms even goed

dit ding is speciaal op de markt gebracht om de klanten zo snel mogelijk naar een 10 keer duurdere L-lens te orienteren
            zwakker dan ? een 35 mm f1.4 L

Bij zo'n lens moet je wel rekening houden dat je een lens gebruikt van minder dan 99 €

Ik gebruik die lens regelmatig voor concerten en portretten en mij hoor je toch niet klagen. Ok een 50 1.4 of 1.2 is nauwkeuriger en sneller maar de eerste kost het 3-voudige en de andere het-11 voudige.
            http://frederikherregods.be

Comment

Maar nu doen jullie me wel weer twijfelen he, de dubbele lenskit aanschaffen of wachten op deze nieuwe canon 18-200mm?
              Leslie, je moet zelf weten wat je doet. Maar mijn advies blijft, wacht nog maar even. Want wat als deze lens goed presteert ?? Ga je spijt krijgen dat je niet gewacht hebt. Wacht de testen en de reviews af. Zijn deze negatief dan kan je altijd nog de huidige set aanschaffen.
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Probleem is idd dat je ze nu nog niet kan vergelijken...
                Ik hoop alleen dat de prijs van de dubbele lens kit tegen dan nog dezelfde zal zijn, want momenteel kan je die bij sommige aanbieders toch serieus laag aanschaffen (< € 900), maar dat kan in geen tijd weer een stuk duurder worden...

Comment

Ik heb me onlangs ook een 450d aangeschaft, samen met een:
                  -50mm f/1.8: zeker kopen, kost zo goed als niets en je hebt er veel plezier van. ik neem soms enkel die mee (feestjes ed) zodat je het gevoel hebt op schok te zijn met een zeer compact toestel. weegt dan ook amper iets. je leert er ook beter mee fotograferen!
                  -70-200mm f/4 USM IS: dure lens maar schitterend om mee te werken. niet te zwaar, veel haarscherpe foto's, ook op 200mm. een aanrader als je wat centjes wil spenderen... maar zoals eerder gezegd is de 55-250mm naar het schijnt ook een aanrader, voor minder centjes...
                  -ik ga me binnenkort een 50mm f/1.4 USM kopen (300eur) omdat die ook scherp is helemaal open, in tegenstelling tot de 1.8
                  http://koen.photography.dreamhosters.com/
                  http://fotos.gotansweetvulcan.dreamhosters.com/

Comment

Ik ben er al uit dat ik de kit met dubbele lens ga nemen, maar blijkbaar zouden er verschillende "origines" in omloop zijn van dit toestel. Hoe kan je de "correcte" Europese/Belgische versie herkennen?

Comment

Hem kopen bij een erkende verdeler ?
                      Ik denk dat je die mensen toch min of meer kan vertrouwen
                      http://frederikherregods.be

Comment

Iemand ervaring met Bastiaens? Lijkt mij een betrouwbare winkel, maar we moeten er wel een eindje voor rijden, dus moet het ook wel goed zijn natuurlijk...

Comment

Om het je nog een beetje moeilijker te maken, ik heb mezelf ook de 450D gekocht samen met de 18-55mm is kitlens... Erna ben ik op zoek gegaan naar een goed (tele)zoom objectief. En de kritieken op de EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM waren dan ook op elke bespreking bijna goed... Na enige tijd zoeken heb ik nog zo een lens gevonden in voorraad en het is werkelijk een lens waar je haarscherpe foto's mee kunt maken!!!

Heb me deze aankoop zeker niet beklaagd!

grtz
                          Canon EOS 450D met EF-S 18-55 IS lens // EF 70 - 300mm F/4-5.6 IS USM

Comment

De 70-300 kost ook dubbel zoveel ook als de 55-250 dus ik geloof zeker dat die beter is. Maar deze valt dus momenteel buiten budget (het is voor m'n werk en ben al blij dat ik die dubbele kit krijg...

Iemand ervaring met Bastiaens?

Comment

Working...
                            X