Ik heb hier op BD een 2de hands 17-55 2.8 gekocht voor op mijn Nikon D300. Bij de aanschaf ervan is mij de frontfocus niet opgevallen, maar nu begin ik mij er toch een beetje aan te storen.
Vandaag de test gedaan op een andere D300 en een D70 en ook daarop is de frontfocus duidelijk zichtbaar.
Je kan deze (gedeeltelijk) corrigeren in de D300, maar mij lijkt het dat het op 55mm erger is dan op 17, en dat kan je dus niet zelf afstellen...
Bij gewone fotografie heb ik er eigenlijk weinig last van, ik ben best tevreden met de vakantiefoto's en die van mijn eerste festival.
Als je echter close-up gaat fotograferen word het echt duidelijk.
(17-55 stelt scherp vanaf een 36cm)
Zou ik deze binnenbrengen om te laten afstellen ?
Er zit nog 1,5 jaar garantie op (studio 73)
Omwille van het feit dat ie op meerdere body's dezelfde afwijking heeft, zou het dan nog noodzakelijk zijn dat mijn body mee moet op herstelling, kan 'm moeilijk missen ...
Hoe lang duurt zo'n herstelling ?
Of zou ik 'm zelf binnenbrengen in een nikon-repaircenter ?
Vandaag de test gedaan op een andere D300 en een D70 en ook daarop is de frontfocus duidelijk zichtbaar.
Je kan deze (gedeeltelijk) corrigeren in de D300, maar mij lijkt het dat het op 55mm erger is dan op 17, en dat kan je dus niet zelf afstellen...
Bij gewone fotografie heb ik er eigenlijk weinig last van, ik ben best tevreden met de vakantiefoto's en die van mijn eerste festival.
Als je echter close-up gaat fotograferen word het echt duidelijk.
(17-55 stelt scherp vanaf een 36cm)
Zou ik deze binnenbrengen om te laten afstellen ?
Er zit nog 1,5 jaar garantie op (studio 73)
Omwille van het feit dat ie op meerdere body's dezelfde afwijking heeft, zou het dan nog noodzakelijk zijn dat mijn body mee moet op herstelling, kan 'm moeilijk missen ...
Hoe lang duurt zo'n herstelling ?
Of zou ik 'm zelf binnenbrengen in een nikon-repaircenter ?
Comment