Aangezien een betere lens voorrang heeft op de body vraag ik mij af , gezien de beperkingen van de D40 ivm hulpmotor en scherpstellen of de af-s 60mm micro een goede keus is voor te gebruiken als tijdelijke al-round objectief en bij de betere objectieven behoort.
het waarom :
Heb nu de D40 al een tijdje als startcamera met de kitlens .
Wil nu gaan investeren in zeer goede lenzen die kunnen meegroeien met een nieuwe camera in de toekomst . Men keuze is gevallen op primes .
Hoofdzaak is voor model- en portretfotografie . Dus een 85 mm moet er zeker komen , 1.4 of 1.8 is een andere discussie he . Heb dus ook al de 50 mm 1.8 .
Maar zolang ik geen andere camera heb zit ik dus een beetje vast om niet af-s objectieven optimaal te kunnen gebruiken.
Vandaar nu al de intentie van de 60 af-s te kopen , die ik dan ook op de
D40 optimaal kan benutten en die , hoop ik , toch iets betere fotos zal afleveren alhoewel de 18-55 kitlens verre van slecht te noemen is en nadien ook een goede aanvulling zal zijn op de nieuwe camera en het dus geen nutteloze aankoop was .
Bijgeplaatst :
Een mogelijkheid zou ook kunnen zijn van een body D80 te kopen (zelfde budget als de 60mm)
Heb ik dan de D40 + kitlens
En kan ik men 50mm 1.8 optimaal gebruiken op de nieuwe D80.
Goeie optie ? of wachten op D90 of geduld hebben voor later D300 ?
of toch voor de 60 mm gaan op mijn D40 ?
Maar ben best al heel tevreden met de D40 , dus D80 zal dan toch een verbetering zijn neem ik aan .
En ja er zal altijd nieuwer en beter materiaal zijn , maar waar begint de hobby en eindigd deze .
het waarom :
Heb nu de D40 al een tijdje als startcamera met de kitlens .
Wil nu gaan investeren in zeer goede lenzen die kunnen meegroeien met een nieuwe camera in de toekomst . Men keuze is gevallen op primes .
Hoofdzaak is voor model- en portretfotografie . Dus een 85 mm moet er zeker komen , 1.4 of 1.8 is een andere discussie he . Heb dus ook al de 50 mm 1.8 .
Maar zolang ik geen andere camera heb zit ik dus een beetje vast om niet af-s objectieven optimaal te kunnen gebruiken.
Vandaar nu al de intentie van de 60 af-s te kopen , die ik dan ook op de
D40 optimaal kan benutten en die , hoop ik , toch iets betere fotos zal afleveren alhoewel de 18-55 kitlens verre van slecht te noemen is en nadien ook een goede aanvulling zal zijn op de nieuwe camera en het dus geen nutteloze aankoop was .
Bijgeplaatst :
Een mogelijkheid zou ook kunnen zijn van een body D80 te kopen (zelfde budget als de 60mm)
Heb ik dan de D40 + kitlens
En kan ik men 50mm 1.8 optimaal gebruiken op de nieuwe D80.
Goeie optie ? of wachten op D90 of geduld hebben voor later D300 ?
of toch voor de 60 mm gaan op mijn D40 ?
Maar ben best al heel tevreden met de D40 , dus D80 zal dan toch een verbetering zijn neem ik aan .
En ja er zal altijd nieuwer en beter materiaal zijn , maar waar begint de hobby en eindigd deze .
Comment