IK zit met een moeilijk keuze. Ik werk namelijk met een nikon toestel en heb momenteel een 18-200 VR lens van nikon. Maar ben door mijn passie ,namelijk het fotograferen van vuurtorens, deze zomer tot de conclusie gekomen dat ik toch niet voldoende heb met mijn huidige lens. Vandaar mijn vraag wat is een goeie telelens. Ik had 2 types in gedachten nl 80-400 van nikon maar daar heb ik dan weer over gelezen dat dit geen snelle lens is. Natuurlijk om vuurtorens te fotograferen is dat geen probleem die gaan niet direct gaan lopen maar anderszijds wat als je dan voor iets anders eens wilt gebruiken. De andere lens waar ik aandacht voor heb is de 50-500 van sigma. Maar daaar heb ik dan de bemerking bij van dat je geen stabilisator in de lens hebt zoals je bij de nikon lens wel hebt.
Kan er me iemand suggesties geven van welke van de 2 lenzen het beste is of eventueel andere lenzen maar het moet wel minimum een 400mm zijn. En ook liefst de prijs ook nog een beetje betaalbaar ;-) Ik weet het ik wil veel eh!
Alles suggesties en raad zijn zeker welkom!!
Alvast bedankt
M-R
Kan er me iemand suggesties geven van welke van de 2 lenzen het beste is of eventueel andere lenzen maar het moet wel minimum een 400mm zijn. En ook liefst de prijs ook nog een beetje betaalbaar ;-) Ik weet het ik wil veel eh!
Alles suggesties en raad zijn zeker welkom!!
Alvast bedankt
M-R
Comment