Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Ik denk dat ze toch een stuk beter is dan de Sigma(volgens wat ik gehoord en gelezen heb. Spreek niet van ondervinding).
    Lees dit eens na over de Sigma en bij deze lens heb je ook nog HSM en elke mm aan de korte zijde is zeer welkom.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

      aha: maar daar heb ik nu iets op gevonden hoor. Ik vertel gewoon tegen mijn vrouw van "jammer mijn geld is nu net op aan die lens"
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #18
        Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

        Thx voor de links!

        De punten die worden aangehaald in de reviews zijn aannemelijk.
        Ik heb slechts 1 keer gelezen dat de lens nogal luid focust. Maar dan werd die vergeleken met een Sigma HSM. Logisch dat deze laatste stiller is
        Ook het beperkte zoombereik lijkt me idd een tekortkoming. Maar volgens mij kun je nooit alles hebben hé (scherp tot in de hoeken, zelfs op f2.8, blijkbaar ook zeer snel, inwendige zoom, ...)
        Zijn er nog bedenkingen?
        Of iemand die alternatieven weet voor een soortgelijke lens met ongeveer zelfde bereik, prijs, kwaliteit, lichtsterkte?
        (jee, ik ben veeleisend)

        Vast bedankt,
        Jurgen

        Comment


        • #19
          Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

          Oorspronkelijk geplaatst door JurgenTn Bekijk bericht
          Thx voor de links!

          De punten die worden aangehaald in de reviews zijn aannemelijk.
          Ik heb slechts 1 keer gelezen dat de lens nogal luid focust. Maar dan werd die vergeleken met een Sigma HSM. Logisch dat deze laatste stiller is
          Ook het beperkte zoombereik lijkt me idd een tekortkoming. Maar volgens mij kun je nooit alles hebben hé (scherp tot in de hoeken, zelfs op f2.8, blijkbaar ook zeer snel, inwendige zoom, ...)
          Zijn er nog bedenkingen?
          Of iemand die alternatieven weet voor een soortgelijke lens met ongeveer zelfde bereik, prijs, kwaliteit, lichtsterkte?
          (jee, ik ben veeleisend)

          Vast bedankt,
          Jurgen
          Dat luide geluid tijdens focussen vind ik niet echt een tekortkoming hoor, als de prestaties van de lens en het beeld goed zijn wil ik dat luide focusgeluid erbij nemen. De USM en HSM zijn voor zover ik weet hetzelfde soort focusmotors, alleen moet het beestje een andere naam hebben ivm patenten. En geef toe, bij een breedhoek hoeft de focus toch geen snelheidsmonster te zijn, 9 van de 10 gaat het om een gebouw of een landschap, dus vrij statische voorwerpen. Bij een tele of een macro kan ik nog aannemen dat je een vrij snelle en stille autofocus wil, althans dat is wat ik ervan denk.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #20
            Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
            Momenteel staat er in het magazine DIGIFOTO PRO een review van 18 objectieven, waaronder deze Tokina 11-16mm en deze krijgt nog een beter cijfer dan de Canon 10-20mm. Het enige minpunt dat men daar aanhaalt is het korte bereik van het onbjectief.
            Ik wist dat ik het nog ergens gezien had maar hij lag ergens anders zodat ik hem vergeten te noemen was.
            Tamron SP AF 10-24 Di II: Geen score(preview geen richtprijs)
            Nikon AF-S 14-24/2.8: rp. €1600 9.5
            Canon EF-S 10-22 USM: rp. €650 8.6
            Tokina 11-16/2.8 : geen rp. 9.0
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Runaque
              En geef toe, bij een breedhoek hoeft de focus toch geen snelheidsmonster te zijn, 9 van de 10 gaat het om een gebouw of een landschap, dus vrij statische voorwerpen. Bij een tele of een macro kan ik nog aannemen dat je een vrij snelle en stille autofocus wil,
              Ik begrijp wat je bedoeld. Maar bij mij gaat het om totaalopnames tijdens operette-opvoeringen. Dan mag de lens niet echt storende geluiden maken. En vanop de afstand dat ik de lens zou gebruiken heb ik alvast scherptediepte genoeg (zelfs op 2.8 of iets dicht gedraaid) dat het focussen niet echt een probleem mag zijn.
              Heb net bericht gekregen dat hij voorradig is. En de prijs valt ook wel mee.
              Dus ...

              Comment


              • #22
                Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                Ik heb de lens 2 weken geleden besteld bij www.top-foto.de maar heb ze nog niet ontvangen. Prijs 420 euro (excl btw)
                Groeten Peter
                zoeker met hart en ziel

                Comment


                • #23
                  Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
                  Ik heb de lens 2 weken geleden besteld bij www.top-foto.de maar heb ze nog niet ontvangen. Prijs 420 euro (excl btw)
                  Groeten Peter
                  Ik heb 'm daar vandaan, eind mei geloof ik.
                  Prima lens (op d300): 2.8 is scherp en vergeleken met de Tokina 12-24 (die ik ook heb) vind ik de 11-16 scherper. Snelle focus (natuurlijk, want die hoeft geen meter heen en weer) en geluid is me niet echt opgevalllen.

                  Karel

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                    Ik heb 'm daar vandaan, eind mei geloof ik.
                    Prima lens (op d300): 2.8 is scherp en vergeleken met de Tokina 12-24 (die ik ook heb) vind ik de 11-16 scherper. Snelle focus (natuurlijk, want die hoeft geen meter heen en weer) en geluid is me niet echt opgevalllen.

                    Karel
                    In mijn ervaring is de 11-16 merkelijk scherper Ik heb mijn exemplaar besteld bij Foto Palme (ondertussen toch al maand geleden). Ze konden toen leveren uit voorraad.
                    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                      Niet echt on topic, maar ik zou graag een idee krijgen van hoe erg de CA bij deze lens wel is. Kan er iemand eens een voorbeeldfoto op 11mm met harde contrasten in tonen? (zeer lichte lucht die door gaten in bladerdak van bomen zichtbaar is, reflecties van de zon op kabbelend water, ... worst case scenario dus) Maar dan wel 1 op volledige resolutie (niet geresized) en waarbij absoluut niet gecorrigeerd is op CA (wat sommige Nikon bodies automatisch doen) Het liefst nog zou ik een voorbeeldfoto zien uit een Canon 400D, aangezien ik die zelf ook heb
                      blog

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                        Na enkele weken overpeinzen ... deze lens aangeschaft. Ze is idd scherp en zeker niet zo "luid" als wel eens in een review werd beweerd. Ok, zoals eerder vermeld is het bereik 11 tot 16 wat weinig maar prijs-kwaliteit zeker de moeite waard. Zeker als je andere lenzen met diafragma 2.8 ernaast legt. En zeker als je in dezelfde prijsklasse de scherpe op 2.8 vergelijkt.

                        Een aanrader, vind ik. Gekocht bij Geheugenkaart (op voorraad en blijkbaar een veel gevraagde lens) en zoals steeds zeer tevreden over de service!!! Dat mag ook eens gezegd worden.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door JurgenTn Bekijk bericht
                          Na enkele weken overpeinzen ... deze lens aangeschaft. Ze is idd scherp en zeker niet zo "luid" als wel eens in een review werd beweerd. Ok, zoals eerder vermeld is het bereik 11 tot 16 wat weinig maar prijs-kwaliteit zeker de moeite waard. Zeker als je andere lenzen met diafragma 2.8 ernaast legt. En zeker als je in dezelfde prijsklasse de scherpe op 2.8 vergelijkt.

                          Een aanrader, vind ik. Gekocht bij Geheugenkaart (op voorraad en blijkbaar een veel gevraagde lens) en zoals steeds zeer tevreden over de service!!! Dat mag ook eens gezegd worden.
                          En hoe is de scherpte op f/8 - f/11 ? Ook scherp in de hoeken en randen ?
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                            Gisteren regen, vandaag ook. Zodra het wat droger is, neem ik wat foto's met verschillende instellingen en zet ik die even online. Ik ben vooral afgegaan op reviews. De vergelijkingen met een soortgelijke Canon of Nikon-lens sprak boekdelen. De Tokina was eigenlijk scherper, ook in de hoeken.
                            Heb deze vooral al eens getest op 2.8 omdat ik vaak in zeer kritische omstandigheden moet werken (theater, operette) waar ik op ISO 800 vaak al tot 1/60ste of minder moet gaan met diafragma goed open. Voor totaalopnames moet ik nu tenminste niet meer midden in de zaal gaan shooten met een 28 mm.
                            Ik laat zo gauw mogelijk iets zien.

                            Grts,
                            Jurgen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                              Bij www.top-foto.de is de lens terug op voorraad. Mijn exemplaar is onderweg.
                              Groeten
                              zoeker met hart en ziel

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tokina 11-16mm f2.8 -> Waar ergens te koop momenteel ???

                                PMRS,

                                Thx voor het berichtje. Ben gisteren mijn exemplaar gaan ophalen bij Top-Foto.

                                Mijn eerste ervaring met deze lens is zeer positief.

                                Vanop statief enkele foto's genomen met de D300 en de Nikon 17-55 F2.8.
                                Alles op 17 mm F2.8 tot F8
                                Vervolgens de Tokina gemonteerd en zelfde reeks genomen (maar dan op 16mm) en enkele van 11mm tot 16mm.

                                Mijn eerste vaststellingen:

                                1: De Nikon 17-55 is iets warmer van kleur.
                                2: Na het bekijken van de Curve zit de Tokina tov de Nikon ong 0.25 stop meer naar links. (kan te verklaren zijn door de 16 mm ipv 17 mm ???)
                                4: Op 11 mm zijn de foto's met de Tokina voor mij een iets overbelicht. (zeker halve stop)
                                3: Op 16 mm heeft de Tokina een iets minder vervorming dan de Nikon lens.
                                4: Vanaf F4 is de Tokina een iets scherper dan de Nikon op 17 mm.
                                5: Bouw van de Tokina niet op zelfde niveau van Nikon maar dat is de prijs ook niet...

                                Voor mij dus voorlopig een dikke voor de Tokina 11-16 f2.8

                                Comment

                                Working...
                                X