Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ik zoek een lens

Oorspronkelijk geplaatst door forever_lost Bekijk bericht
    ik dacht aan iets rond de 200 € omdat zoals ik zei ik nog niet over een fortuin beschik
    ik weet dat ik daarvoor geen hele sterke lens heb
    het is ook niet mijn bedoeling om echt vogels te gaan fotograferen dat was eerder een voorbeeld...
    Een lens die in die prijs ligt is de Sigma 70-300 APO, die niet slecht is maar voor het aangehaalde voorbeeld wat kort maar met opgezette beesten(dan kan je wat dichter komen, zonder dat ze gaan vliegen of lopen) zal het hiermee wel lukken denk ik.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

ik dacht aan iets rond de 200 €
      Dan zal je eerder in de richting van een Canon 70-300mm of zo moeten gaan.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

ik dacht aan iets rond de 200 € omdat zoals ik zei ik nog niet over een fortuin beschik
        ik weet dat ik daarvoor geen hele sterke lens heb
        het is ook niet mijn bedoeling om echt vogels te gaan fotograferen dat was eerder een voorbeeld...
        Voor dat bedrag zul je niet veel vinden vrees ik.
        Tenzij: Op ebay en aanverwante sites ...
        Vb:
        Canon EF 75-300mm USM lens vind je daar wel rond de 200€.
        Vb: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...e=STRK:MESE:IT

TIP:
        Spreek altijd de verkoper rechtstreeks aan om eventueel buiten ebay af te handellen en eventueel zelfs persoonlijk af te halen. Daarmee kun je soms de koopprijs nog deftig drukken.
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

ik dacht aan iets rond de 200 € omdat zoals ik zei ik nog niet over een fortuin beschik .
          Ik zou dan eerder een vogeltje in een kooitje kopen .

Comment

Hoeveel tele heb je dan wel nodig? Om een pimpelmees van 9 cm een beetje deftig in beeld te krijgen moet je voor een 300mm lens met extender rekenen dat het vogeltje maximum ergens op een afstand van 5 a 10 meter mag zitten. Dit vraagt dus wel wat oefening of een uitgekiende camouflage om zo dicht te kunnen naderen.
            Een (dure) 500mm geeft heel wat meer mogelijkheden wat afstanden betreft. Neem nu diezelfde pimpelmees en je kan met het juiste licht nog een meer dan deftige foto maken vanop 15 meter. Zelfs grotere vogels zoals reigers en ganzen zijn dan vanop een afstand van 40 meter en meer nog behoorlijk te fotograferen.
            Vanaf 300mm begint vogelfotografie mogelijk te worden, maar het zal je niet verbazen dat doorgewinterde vogelfotografen minstens een 500 of een 600mm hebben...
            Een deftige 300mm ga je uiteraard niet vinden voor 200 Eurokes

groeten,

Rudy

Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Ik was zondag naar de Middenvijver op Linkeroever gegaan om daar de reigersnesten te kunnen trekken. Ik denk dat die van die plaats, tussen andere bomen en takken een 100m verwijderd zijn. Ik was daar bij de officiele opening van de vijver(een maand geleden) ook met een D300+18-200 als wandellens en kon ze op 200mm, in de verte wel zien zitten. Dus nu met de D3 en een 500mm+extender er op(enkel MF) zitten zoeken. Niets gevonden. De vogels waren blijkbaar gaan vliegen. Na ±10 min zoeken en pieren tussen de bomen, teleurgesteld gewoon verder wandelen en wat zag ik dan ±500m verder. Aan de oever van een klein vijverke zat een blijkbaar nog jonge reiger(had nog gene echte staart en kuifjes en denk ±60cm hoog) rustig te vissen op een 10 tal m van ons. Ik heb toen met de 24-70 op 70mm wat kiekjes getrokken. Dit is zeker niet beeld vullend maar heb wel wat crop-reserve om iets te maken. Schuw was hij in ieder geval niet. Ofwel had hij nog geen schrik van mensen of geen schrik meer.
              Last edited by hub2805; 15 juli 2008, 17:47. Reden: 100mm moest 100m zijn
              Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                ...een 100mm verwijderd zijn... en kon ze op 200mm, in de verte wel zien zitten...
                Gij zijt een klein ventje zekers?

Comment

bespaar u de teleurstelling van de niet merkgebonden lensen!..

ga voor de 400mm 5.6...en je hebt topmateriaal aan een redelijke prijs, daar ga je achteraf nooit spijt van krijgen!!! vergeleken met de prijzen van de andere merken,

elk ander alternatief gaat tekort schieten vrees ik..of je moest een 500 of 600
                  voor uwe verjaardag kunnen krijgen!...mvg!
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Oeps, de 100mm moet natuurlijk 100m(is aangepast ) zijn maar de 200 zijn wel mm(van de 18-200)
                    Hubert

Comment

Mijn vrouw zegt altijd dat ik te groot ben.
                      Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Mijn vrouw zegt altijd dat ik te groot ben.
                        't Ligt aan uw techniek .

Comment

't Ligt aan uw techniek .
                          Geef eens een link.
                          Hubert

Comment

Voor wat het waard is, ik heb hier nog enkele testjes gevonden die ik vorige winter eens had gemaakt ( fotokwaliteit en de versleten meter negeren aub ) , geeft een indicatie wat je zo mag verwachten van een 300 of 500mm tele.
                            Telkenmale focus op de "10cm"

Test 1 : Full frame camera met 300mm lens ook in combinatie met extenders ( 1.4x = 420mm , 2x=600mm ) , focusafstand tot de meter = 3m ( kortste scherpstelafstand van de lens ):

Test 2 : Full frame camera met 500mm lens ook in combinatie met extenders ( 1.4x = 700mm , 2x=1000mm ) , focusafstand tot de meter = 4.5m ( kortste scherpstelafstand van de lens ):

Test 3 : 1.3crop camera met 300mm lens ook in combinatie met extenders ( 1.4x = 420mm , 2x=600mm ) , focusafstand tot de meter = 3m ( kortste scherpstelafstand van de lens ):

1.4x en 2x convertors gestackt = 840mm :

Test 4 : 1.3crop camera met 500mm lens ook in combinatie met extenders ( 1.4x = 700mm , 2x=1000mm ) , focusafstand tot de meter = 4.5m ( kortste scherpstelafstand van de lens ):

Last edited by RDB; 14 december 2008, 10:56.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                            X