Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
[Review] Sigma 50/1.4 EX HSM
Collapse
X
-
-
Re: [Review] Sigma 50/1.4 EX HSM
Mooiei review, wat kost deze lens in BE ?Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!
Comment
-
Bij Fotokonijnenberg kost ie momenteel €366,-
Heb ondertussen ook van andere mensen hun eerste ervaringen gehoord met deze nieuwe Sigma, en de voornaamste problemen zijn:
* Front- of backfocussing
* Enorm veel CA wide-open
Voor de rest is het gewoon een degelijke scherpe lens, ik ga de mijne na de vakantie (wil hem wel eerst nog even meenemen naar Madeira) sowieso nog opsturen naar Sigma. In principe doet mijn kopie het goed, behalve wat focusproblemen. De CA wide-open valt bij mijn kopie nog best mee; zo erg als in de voorbeeld foto die ik gepost heb, heb ik het in ieder geval niet meer meegemaakt. Maar dan weet ik tenminste dat ie het helemaal goed doet!
Ben blij dat jullie wat aan de review hebben gehad.
Comment
-
De Canon 50L heeft ook CA en focusproblemen. Dus als je de Sigma koopt heb je die problemen een stuk goedkoper en hij focust nog sneller ook!Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtDe Canon 50L heeft ook CA en focusproblemen. Dus als je de Sigma koopt heb je die problemen een stuk goedkoper en hij focust nog sneller ook!
Comment
-
Het lijkt mij inderdaad een heel interesante lens voor die prijs. Maar over de de CA en focusproblemen lees je van de Canon die 3x zo duur is ongeveer hetzelfde, vandaar mijn opmerking.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
-
Interessant die draadje..Staat in mijn favos...
Geeft dadelijk een antwoord op dit draadje van mij..
Comment
-
Heb deze lens ook sedert een paar weken, er staan al een aantal foto's op het forum hier. Ben zeer tevreden, 77mm is formidabel want mijn filters passen er op, zeer scherp, snelle focus, goeie kwaliteit. Vanaf 1.8 al zeer scherp.
Het probleem met focussen dichtbij is me niet opgevallen.
Op Flickr loopt een discussie over de versies die in omloop zijn, blijkbaar is de eerste productie minder goed dan de latere. (http://www.flickr.com/groups/664291@...7624770913642/)
Maar helemaal kan ik dat niet uitsluiten, volgens het serienummer heb ik een later model.
Comment
Comment