Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bigma

Voor mij kwam het op dit neer. (in de keuze tussen de bigma en 150-500)

ALs er zon is, is de bigma beter en heeft die mijn voorkeur.
    Maar als het bewolkt is dan heeft de sigma 150-500 weer de voorkeur.

En omdat we in het belgenlandje veeeeel bewolking hebben, heb ik dan maar voor de 150-500 gekozen. Ook omdat ik niet altijd een statief moet meedoen.

Hier is een link waar je testfoto's kan zien tussen de bigma en de 150-500

nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

bedankt

Ik zie in je handtekening dat jij de 150 500 al heb dus dan heb jij er al wat ervaring mee.
      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Hier nog een link van de 150-500

Comment

Jah deze plaatjes zien er zeker niet slecht uit.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht

http://www.doorhof.nl/blog/index.php?topic=1756.0
            Dit zijn zeker mooie foto's ... en 100mm meer bereik dan de 100-400, die toch nog altijd een stuk duurder is, komt zeker van pas.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Jah deze plaatjes zien er zeker niet slecht uit.
              Ik denk dat je best tevreden zult zijn met die lens.
              mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht

http://www.doorhof.nl/blog/index.php?topic=1756.0

BEDANKT

wel mooie foto's.de uitleg van in putte daar moet ik niet teveel van geloven als ik dit ziet.

mvg
                dany
                Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Wel grappig volgens mij verkoopt hij die lens via kapaza

Comment

Tja het is de die die ik in mijn handen heb gehad ????.

mvg
                    dany

Comment

Hoi allemaal,

Ik heb zowel een D50 als een D300,
                      en ik heb maar 2 lenzen : de 18-200 VR en de 50-500 bigma.
                      Daarmee zijn de foto's getrokken die je op mijn website kan zien.
                      De airshows en dierenparken zijn meestal met de bigma genomen.
                      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Ik twijfel ook tussen die twee.
                        De VR, of net dat ietsje meer bereik naar onderen toe.
                        Want qua scherpte is er nu ook weer niet zoveel verschil tussen die twee. Enkel de prijs verschilt wel wat.
                        En op een nikkor te nemen die iets lichtsterker is, dan moet ik nog wel even bijsparen

groeten
                        http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Ik vind de nikon 80-400 geen serieuze meerwaarde tov de sigma 150-500

heeft een mindere VR dan de OS van sigma
                          Is trager dan de sigma
                          En heeft 100mm meer bereik.

Ik heb de goedkope sigma 150-500 aangeschaft en wacht (al lang) op de vervanger voor de nikon 80-400

Trouwens gebruik ik voor vogels meer mijn nikon 300mm f4 af-s met kenko pro 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Met een TC 1,7 en de 2,0 heb je geen AF meer terbeschikking.
                            Deze TC zijn specifiek gemaakt voor F2,8 en hoger.
                            Alleen de TC 1,4 is geschikt voor F4 en hoger.

voor de liefhebbers (voor wat het waard is)

mvg
                            Antoine
                            Uit eigen ervaring: de TC-17EII heeft AF op een f/4 objectief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                              Tja zo vertelde hij me en zei er nog bij dat ik beter de 80 -400 van nikon zou kopen ????
                              mvg
                              dany
                              Hij heeft gelijk.

Buiten de trage AF is de Nikon optisch absoluut veel gelijkmatiger scherp door het hele zoombereik. De elementen blijven veel beter gecentreerd tijdens het zoomen. Kijk maar eens naar SLRgear http://www.slrgear.com/reviews/zprod...vr/tloader.htm waar ze ook de 50-500 HSM http://www.slrgear.com/reviews/zprod...63/tloader.htm en de recentere 120-400 OS HSM getest hebben http://www.slrgear.com/reviews/zprod...os/tloader.htm. Ik heb de 150-500 OS HSM van Davy al eens mogen testen, en die presteerde net zoals Davy al vertelde.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                                ik heb maar 2 lenzen : de 18-200 VR en de 50-500 bigma.
                                Ik heb ook een tijdje regelmatig slechts 2 lenzen mee gehad: Sigma 12-24 en 50-500; ofwel 3: een 50/1.4 erbij. Twee lenzen voor alles van 12 tot 500 is echt wel plezant.

Wat Frank hierboven zegt, kan ik ook wel in komen. Ondertussen is de 50-500 bij mij ook weg, vervangen door een Sony 70-400 die het op zowat elk vlak (nog) beter doet, maar die natuurlijk ook een paar centen extra kost...

Maar met de Bigma krijg je in elk geval heel wat waar voor je geld.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X