Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier ...
Ik ben een 36jarige mama en wel een beetje veel verslaafd aan fotografie...
Deze passie is begonnen 3 jaar geleden en na een compactje van canon, ben ik al snel overgeschakeld naar een Nikon D80 (met 18-135 standaardlens), en ik heb me dit nooit beklaagd...er ging een nieuwe wereld voor me open.
Ondertussen heb ik me ook Photoshop eigen gemaakt.
Het kriebelt om een goede lens te kopen:
Ik neem voornamelijk foto's van onze dochter en ook van mijn ventje.
Ik gedraag me dikwijls als 'toeschouwer', met mijn Nikon.
Ook neem ik nu en dan eens een macro (weinig), en ik ben wel een natuurliefhebber, dus landschappen neem ik ook wel nu en dan.
Ik wil me echt een toplens aanschaffen een beetje aangepast aan mijn fotogedrag.
Ik wil mooie kleuren in mijn foto en wil superscherpe foto's.
Wat prijzen jullie me aan:
Mijn oog was al gevallen op Nikor 17-55/2.8 (en deze krijgt hier veel goede kritiek) en Nikor 24-70/2.8 (maar deze vertoont problemen soms?)
Raden jullie me eventuele andere lenzen aan?
Alvast bedankt voor de raad en de hulp.
Vke
Ik ben nieuw hier ...
Ik ben een 36jarige mama en wel een beetje veel verslaafd aan fotografie...
Deze passie is begonnen 3 jaar geleden en na een compactje van canon, ben ik al snel overgeschakeld naar een Nikon D80 (met 18-135 standaardlens), en ik heb me dit nooit beklaagd...er ging een nieuwe wereld voor me open.
Ondertussen heb ik me ook Photoshop eigen gemaakt.
Het kriebelt om een goede lens te kopen:
Ik neem voornamelijk foto's van onze dochter en ook van mijn ventje.
Ik gedraag me dikwijls als 'toeschouwer', met mijn Nikon.
Ook neem ik nu en dan eens een macro (weinig), en ik ben wel een natuurliefhebber, dus landschappen neem ik ook wel nu en dan.
Ik wil me echt een toplens aanschaffen een beetje aangepast aan mijn fotogedrag.
Ik wil mooie kleuren in mijn foto en wil superscherpe foto's.
Wat prijzen jullie me aan:
Mijn oog was al gevallen op Nikor 17-55/2.8 (en deze krijgt hier veel goede kritiek) en Nikor 24-70/2.8 (maar deze vertoont problemen soms?)
Raden jullie me eventuele andere lenzen aan?
Alvast bedankt voor de raad en de hulp.
Vke
Comment