Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Ik heb toch al wel van mensen gelezen waarvan de 24-105L na verloop van tijd ook vanzelf begon uit te zakken.... zie bijv hier en hier...
    De mijne tot nu toe nog niet. Maar ik denk niet dat die zakt zoals de 18-85, bij deze lens is het echt in 1 beweging naar 85.

gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
      Ik heb graag het gevoel dat ik een solide lens in mijn handen heb.
      Mijn meest solide voelende lens, Nikkor 80-200 2.8 schuif, zakt ook in of schuift uit, maar blijft gewoon een dijk van een lens. Dus het kan ook een idee zijn dat een lens niet solide is als die uitschuift, het is een compromie tussen schuiven en zwaar draaien.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb deze lens net geen jaar, en schuift niet uit. Ook niet als ik hem loodrecht naar beneden hou en er licht mee schud.
        www.bikegoals.com

Comment

Bedankt voor de reactie allemaal!

Het is geen groot issue, maar nu kan ik mij erbij neerleggen... Als ik niet de enige ben, en het gebeurt bij verschillende lenzen, is het dus redelijk normaal. Dan ligt het niet enkel aan mijn exemplaar of aan mijn gebruik, maar valt het nog voor.

Minder reden dus om heel gehaast over te stappen. Ben verder heel tevreden van de 17-85! Ben nog maar 22 en heb nog een tijd om te groeien. Ik ga op mijn gemak verder sparen voor een 24-105L

Greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
            En de toegevoegde waarde is...?

Ik heb graag het gevoel dat ik een solide lens in mijn handen heb. Er zullen nog wel mensen zijn die dit belangrijk vinden, aangezien de bouwkwaliteit in 90% van de review aan bod komt. Ben heel tevreden van de eigenschappen van deze lens (snelle AF, IS, bereik...) Maar de bouwkwaliteit valt in mijn ogen wat tegen...

Ik had graag geweten is of dit aan mij (het intensieve gebruik) ligt, of dat elk lens van dit type dit heeft...

greetz,
            Ik heb een oude , zware Telezoom, de Tamron SP 60-300mm Adaptall 2, supersolide , niet te vergelijken met welke hedendaagse lens dan ook, geen spoortje speling , en toch schuift ie uit (is ook een schuifzoom).
            Het uitschuiven heeft niks met soliditeit of bouwkwaliteit van doen.....

Comment

Als het een troost mag wezen ... mijne EF 70-210 3.5-4.5 zakt als een baksteen naar beneden ... ik ben zeker ook zonder zonnekap ... was wel reeds goed gebruikt toen ik hem kocht ... is zelfs ambetant ... en waarschijnlijk wel ergens af te stellen ... maar hem daarvoor openschroeven, daar heb ik nog geen tijd of goesting voor gehad.

Comment

Working...
              X