Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelensprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telelensprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
    nochtans was de AF-snelheid van de sigma 150-500 vergelijkbaar met die van de sigma 150,
    dus misschien is dit een algemeen "probleem" bij sigma?
    (ik meen mij te herinneren dat de sigma 80-400 ook geen snellere AF had)

ik heb alleszins snel gereageerd en ben nu de trotse eigenaar van de Canon 100-400,
    nu er nog mee leren werken
    Ik ken geen enkele macrolens die snel is... Als macrolens moet ze ook helemaal niet snel zijn dusja...

En de snelheid van lenzen is ook relatief hoor. Die 100-400 zal misschien wel sneller zijn dan die 80-400 of 150-500, maar als je ze dan tegen een sigma 120-300 houdt dan zal ze ook "traag" zijn
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Re: Telelensprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb mijn 100-400 gekocht toen ik nog met de 300D werkte, het is de enige lens die ondertussen nog niet vervangen is.
      Er is geen enkel alternatief dat betere resultaten geeft, een prime zal wel scherper zijn, maar dan mis ik het voordeel van de zoom...

De schuifzoom werkt veel sneller dan een draaizoom. Vorige zondag heb ik heel veel foto's gemaakt van de Diamond Race, en dan is het heel handig dat je snel kan zoomen.

De AF werkt heel snel, en heel nauwkeurig. Van de 1300 foto's (veel teveel, maar ik was eigenlijk aan het testen hoeveel foto's er op een 4GB kaartje passen) die ik vorige zondag heb gemaakt zijn er maar een paar onscherp, en dan lag het aan mijzelf omdat ik op het verkeerde punt had scherpgesteld. Ik had zelfs zoveel bruikbare foto's dat ik geen keuze kon maken, daarom heb ik er maar heel veel online gezet (ik heb plaats genoeg bij Fotopic) voor de waterski-liefhebbers die toevallig op mijn fotopic-album terechtkomen. Alleen de "dubbele" foto's heb ik eruit gelaten (soms werkt de High-speed wat te snel).

De Combinatie van 40D + 100-400L werkt perfect, en dat zal ook zo zijn voor de 400D.

De Canon 100-400 is niet de goedkoopste, maar wel veruit de beste in dat zoombereik, sommigen die met andere merken camera's werken zouden ook wel zo'n lens willen die past op hun camera.
      Die hebben nu de keuze omdat Sigma de 150-500 OS en de 120-400 OS te koop aanbieden, maar als je met een Canon werkt, dan is de "L" nog altijd de beste (maar wel duurdere) keuze. Die heeft een snellere AF en ze is ook scherper (dan de 150-500 OS waarvan ik al wat voorbeelden heb gezien, misschien is de 120-400 OS beter).
      Dit kan ik alleen maar beamen. De 100-400L is werkelijk een fantastische lens.
      Op mijn 5D en op het grootste diafragma geeft ze wel wat vignetting maar dat zal bij elke zoom wel het geval zijn.

Groeten,

Mark
      http://markwijnants.zenfolio.com/
      Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Working...
      X