Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
denk dat de commentaar een beetje te verwachten was... pas echt scherp vanaf 5.6 op het "wide" range en vanaf f/8 op 400mm. Uiteraard speelt de prijs van de lens ook een rol en is het kiezen tussen budget of kwaliteit.
Na het lezen van deze review denk ik dat ik toch eerder neig naar de Canon 100-400L die volopen meer bruikbaar is dan deze Sigma. OK, je betaald er wel voor maar dat zijn uiteraard persoonlijke keuzes.
Blijf toch wel beetje benieuwd naar hoe deze echt "in the field" presteert want zulke testen zeggen niet altijd alles uiteraard...
Blijkbaar heeft SLRgear nu ook de Canon 100-400 op dezelfde manier getest
De gemiddelde scherpte is toch een stuk beter dan de Sigma, zeker 1 stop winst
Ze is goed genoeg op 400mm wijd open, waarvoor koop je ze anders ?
Het is eigenlijk spijtig dat ik moet zeggen dat ik blij ben vorig jaar de Canon gekocht te hebben (en hoeveel slechte commentaren waren er toen niet ?), ipv te wachten op een beter aanbod van de concurrentie
Ze is trouwens sindsdien in prijs gezakt, wie wil kan nu instappen
Comment