Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS ???

    Net op de site van Fotokonijnenberg gezien :
    Canon EF-S 18-200 IS

    Als dat waar is, en die een beetje de kwaliteit van de 18-55 IS of 55-250 IS lenzen heeft zal dit een zware dobber zijn voor de Sigma en Tamron varianten.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS ???

    Heel wat mensen zitten te wachten op de perfecte superzoom, afwachten wat het wordt.

    Het wordt wel tijd dat Canon zelf zo'n lens maakt, want er worden heel wat Sigma en Tamron lenzen in dat bereik verkocht (en daar verdienen ze niets aan).

    De nieuwe EF-S lenzen presteren allemaal heel goed, hopelijk geldt dat ook voor die EF-S 18-200.

    Het kan natuurlijk ook een foutje van Fotokonijnenberg zijn...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS ???

      Ziet er idd zeer interessant uit. Als de kwaliteit ervan in orde is, zou ik ze mss nog durven overwegen. Immers, ik zou toch nog wel eens een telezoom willen.
      Als er merkbare vertekening is op de uiterste punten, zou ik het toch maar bij twee aparte objectieven houden.
      Canon EOS 450D

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS ???

        gezien het succes van de Nikon 18-200 VR lijkt dit mij een logische stap van Canon.
        Dit sluit ook perfect aan bij het dilemma van : koop ik een bridge of een DSLR want met zo'n lens kom je al wel ergens.

        Gezien de kwaliteit van de laatste EF-s lenzen (18-55 IS & 55-250 IS) denk ik wel dat deze in dezelfde rij hoort. Reviews zullen het echter moeten duidelijk maken.

        Het voordeel dat deze lens heeft tov de Sigma en Tamron is dat ze iets lichtsterker is op het tele-eind... 5.6 ipv 6.3 net zoals de Nikon variant.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS ???

          Canon vult hiaat in lenzengamma met 18-200mm-model

          Door Pieter Molenaar maandag 30 juni 2008 12:48

          Canon gaat een 18-200mm-lens met beeldstabilisatie introduceren. Dit claimt de fotozaak Foto Konijnenberg. De lens zou een hiaat in het huidige aanbod van Canon opvullen. Nikon beschikt al langer over een gestabiliseerde lens met dit bereik.

          Volgens Foto Konijnenberg, één van de grotere fotospeciaalzaken en officieel partner van Canon en Nikon, zal het gaan om een EF-S-lens met een grootste diafragma van f/3,5 in de 18mm-stand , dat afloopt naar f/5,6 in de volledig ingezoomde stand. De lens zal medio september leverbaar zijn volgens de fotozaak. Canon Nederland kon het nieuws tegenover Tweakers.net niet bevestigen, maar volgens een helpdeskmedewerker kan een mogelijke aankondiging van de 18-200mm-lens pas eind zomer verwacht worden, waarschijnlijk vlak voor de Photokina-fotobeurs in Keulen eind september. Prijzen zijn nog niet bekend.

          Eind november 2005 kondigde Nikon zijn 18-200mm f/3,5-5,6-zoomlens met 'vibratiereductie' aan. Vanwege zijn grote bereik was deze ideaal geschikt voor gebruik als universele 'vakantielens'. De vraag naar de lens was zo groot dat op eBay en Craigslist tweedehands-exemplaren voor een hogere prijs werden aangeboden dan de nieuwwaarde vanwege tekorten in de winkels. Nikon zal met de aankondiging van de 18-200mm Canon-lens een belangrijk verkoopargument verliezen, hoewel ook Sigma al lenzen met dit bereik biedt.

          Bron: tweakers.net
          Ik ben er klaar mee.

          Comment

          Working...
          X