Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 100-300 en Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 100-300 en Canon 400D

Hallo iedereen,
    Mijn naam is Olav en ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik het volgende probleem heb. Onlangs heb ik een Canon 400D (met 18-55 lens)gekocht en ben daar tot nu toe heel tevreden mee. Alleen de combinatie met de Sigma 100-300 die ik nog had werkt niet goed. Als ik een klein diafragma instel, weigert de camera en geeft dan een CF-error (hij doet het eigenlijk alleen bij diafragma 4.5 en soms bij 5.0). Ik heb al een andere (snellere) kaart gekocht (Sandisk extreme IV), maar het probleem blijft.Weet iemand een oplossing?Of ligt het aan de lens en moet ik een andere kopen? Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten,
    Olav

Re: Sigma 100-300 en Canon 400D

Oorspronkelijk geplaatst door OlavdePauw Bekijk bericht
    Hallo iedereen,
    Mijn naam is Olav en ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik het volgende probleem heb. Onlangs heb ik een Canon 400D (met 18-55 lens)gekocht en ben daar tot nu toe heel tevreden mee. Alleen de combinatie met de Sigma 100-300 die ik nog had werkt niet goed. Als ik een klein diafragma instel, weigert de camera en geeft dan een CF-error (hij doet het eigenlijk alleen bij diafragma 4.5 en soms bij 5.0). Ik heb al een andere (snellere) kaart gekocht (Sandisk extreme IV), maar het probleem blijft.Weet iemand een oplossing?Of ligt het aan de lens en moet ik een andere kopen? Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten,
    Olav
    Typisch probleem met oudere sigma lenzen, als je wide open trekt is alles ok? dan zal het objectief ofwel herchipt moeten worden, ofwel enkel wide open gebruikt.
    Welke type lens is het?

Comment

Kan je eens de volledige naam geven van de sigma 100-300?
      dan kunnen we eens zien over welk type het juist gaat...
      Zoals Rudy reeds zei kan het zijn dat de lens zonder te laten chippen niet compatibel is, maar de vraag is dan of het natuurlijk ten eerste nog mogelijk is bij Sigma, en ten tweede of het niet goedkoper zou uitkomen om (desnoods een tweedehands) tele te kopen.

Comment

Rudy en Boerkejos,
        Bedankt voor jullie reactie.

Ik was inmiddels ook al bij een fotograaf bij mij in de stad te rade gegaan en die zei ook dat het een kwestie was van ombouwen of een nieuwe lens kopen.
        Dat laatste heb ik dus gedaan (ik ga in augustus op vakantie en wilde toch een goede tele meenemen). Ik heb nu de Canon 70-300 IS USM. Ben ik heel tevreden mee. Redelijk snelle auto-focus en mooie scherpe foto's. Hij is wel een stukje groter, waardoor hij niet meer in mijn fototas past, dus moet ik een extra tas meenemen of een grotere tas kopen, maar dat komt wel goed.

Over die Sigma kan ik verder niet zoveel vertellen, omdat op de lens zelf niet meer info staat dan dat het 100-300 mm is. Ik heb hem toen als onderdeel van een kit gekocht (met mijn oude analoge Canon EOS 500N en een Canon 28-80 mm.) Die Canon 28-80 mm werkt nog prima trouwens. Van een vriend van me kreeg ik nog een Canon 28-90 mm die hij niet meer gebruikt. Het vreemde aan deze lens is dat hij soms heel snel scherpstelt en soms helemaal niet (dus niks doet). Ik kan er niet achter komen waar het aan ligt.

Groeten,

Olav

Comment

Working...
        X