Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over tele

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje over tele

momenteel heb ik qua tele(-zoom) enkel de canon EFS 55-250mm f/4-5,6 IS. Op zich geen kwade lens vind ik, maar ik kom qua zoom eigenlijk iets te kort.
    Mijn vraag : kan ik dan best voor de 300mm (prime van canon) gaan of maakt die 50mm echt niets uit? Of kan ik beter doorsparen voor de prime van 400mm (dewelke is dan nog uit te zoeken. ik ga voor langzaam bewegende beelden op grote afstand). Of ga ik voor de 100-400mm zoom van canon, en verkoop ik mijn 55-250mm?
    Iemand ervaring met de 100-400mm (is toch ook een L)? Of kan ik beter gaan voor een sigma of een tamron?

Re: vraagje over tele

Met de 55-250 heb je een zoom van 4.54, met de 100-400 een zoom 4 en met een prime een zoom van 1.

Conclusie met jouw keuzes ga je alleen maar achteruit voor je verlangen naar meer zoom...........maar je bedoelt natuurlijk meer tele...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat bedoel je met iets te kort?
      De stap naar een 300 mm prime zal niet zo'n grote zijn. De canon 100-400 overlapt voor een groot deel wat je al hebt.
      Alternatieven zijn bijv. de nieuwe sigma OS 150-500 of de tamron 200-500, die beiden een stuk verder gaan. Maar ook een prime 400 mm zal een mooie aanvulling zijn.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        maar je bedoelt natuurlijk meer tele...
        indeed, een beetje te laat op den avond da berichtje liggen posten

Comment

Je fout is je vergeven, niet op letten, hjanssen zoekt de forums door om fouten te vinden en te kunnen commentaar geven om de mensen op hun fouten te weizen (speciaal met ei geschreven omdat ik hoop dat hij komt verbeteren ). Ik denk dat hij zo'n zoekrobot heeft die het forum doorzoekt In z'n vrije tijd verbetert hij dictee's

Oorspronkelijk geplaatst door Arator Bekijk bericht
          indeed, een beetje te laat op den avond da berichtje liggen posten

Comment

ik heb me net de 100-400 mm van canon gekocht is pracht ding .wel wat aan passen want is een schuif zoom .tegen over mijn sigma 70-300 apo heb er pas paar foto s me gemaakt shier staan ze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=219046
            gr benn

Comment

momenteel heb ik qua tele(-zoom) enkel de canon EFS 55-250mm f/4-5,6 IS. Op zich geen kwade lens vind ik, maar ik kom qua zoom eigenlijk iets te kort.
              Mijn vraag : kan ik dan best voor de 300mm (prime van canon) gaan of maakt die 50mm echt niets uit? Of kan ik beter doorsparen voor de prime van 400mm (dewelke is dan nog uit te zoeken. ik ga voor langzaam bewegende beelden op grote afstand). Of ga ik voor de 100-400mm zoom van canon, en verkoop ik mijn 55-250mm?
              Iemand ervaring met de 100-400mm (is toch ook een L)? Of kan ik beter gaan voor een sigma of een tamron?
              Als je al een 250mm hebt gaat 300mm het niet maken, dan moet je naar 400mm of meer....
              Als dat een prime zou worden, kan je de 55-250 beter houden, die is natuurlijk veel flexibeler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Als je al een 250mm hebt gaat 300mm het niet maken, dan moet je naar 400mm of meer....
                Als dat een prime zou worden, kan je de 55-250 beter houden, die is natuurlijk veel flexibeler.
                Daar ben ik het volledig mee eens.

Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
                ik heb me net de 100-400 mm van canon gekocht is pracht ding .wel wat aan passen want is een schuif zoom .tegen over mijn sigma 70-300 apo heb er pas paar foto s me gemaakt shier staan ze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=219046
                gr benn
                Ik heb ook de 100-400L en voor een zoom in dit bereik is het een hele goeie Onder ander deze, deze en deze shots heb ik met deze lens geschoten. 't Is wel een lens waarmee je moet leren werken (heb ik zelf ook ondervonden), maar hij haalt niet de scherpte van de Tamron 17-50 en de 70-200 f4 IS. (maar die 2 zijn dan ook wel écht uitzonderlijk scherp)
                't Is persoonlijk natuurlijk maar ik vind de schuifzoom juist zeer prettig werken. Iets wat ík ook niet had verwacht toen ik deze lens kocht....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

de tamron 17-50 heb ik ook, mijn eerste lensje. Ben inderdaad tevreden over en is eigenlijk mijn meest gebruikte lens.
                  Nu was ik de sigma´s eens aan het bekijken. En ik vond daar de Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG en Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM.
                  Mij lijkt de 80-400 wel wat, maar die prijs ligt wel een stuk hoger dan de 120-400. Is die prijs te verantwoorden?

Comment

EX is sigma's "professionele" lijn. Dus wat betere bouwkwaliteit, en optisch wat beter. Of jij dat prijsverschil 't waard vind, kun je alleen zelf beoordelen. Ook hiervoor geldt weer: "the proof of the pudding is in the eating". Dus naast het lezen van testrapporten en bekijken van foto's op het internet ook zelf gaan voelen en proberen.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

de tamron 17-50 heb ik ook, mijn eerste lensje. Ben inderdaad tevreden over en is eigenlijk mijn meest gebruikte lens.
                      Nu was ik de sigma´s eens aan het bekijken. En ik vond daar de Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG en Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM.
                      Mij lijkt de 80-400 wel wat, maar die prijs ligt wel een stuk hoger dan de 120-400. Is die prijs te verantwoorden?
                      Hou er rekening mee dat de 80-400 OS traag scherpstelt, en waarschijnlijk uit het gamma zal verdwijnen eens de 120-400 OS beschikbaar wordt, zelf ben ik aan het wachten op de nieuwe 150-500 OS, da's een mooi bereik, en complementeerd mijn 70-200 prima ... de kwaliteit moeten we nog even afwachten vrees ik.

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                      X