Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Ik weet dat Trebs de Tamron 28-75 reeds geprobeert heeft op zijn D3. Misschien even de man contacteren?

    En laat ik nu net deze lens ook te koop hebben aangeboden op dit eigenste forum ...
    De 28-75 van Trebs is intussen beroemd. Ik heb na het testen van zijn lens diverse exemplaren getroffen die een stuk minder waren helaas.

    Ik heb natuurlijk jarenlang een Kodak slr/n gehad, dus van full frame/nikon heb ik als lenzenliefhebber nogal wat meegemaakt.

    De 28-70 AFS is mits redelijk geprijsd en een goed exemplaar zeker een alternatief en mijn 1e keuze.
    De 35-70 AF-D komt zeker in de buurt optisch, heeft geen AFS maar kost pakweg 1/3 van de 28-70.

    de 28-105 2.8 van Tamron geeft een behoorlijk bereik maar valt op 12-14mp volledig door de mand

    de 28-105 van Nikon is zeker een leuke lens maar wordt optisch ingehaald door de 24-85AFS en ook door 24-120VR lenzen van de generatie sinds 2006.

    Mijn vakantielens op de slr/n was dan ook een goede 24-120VR, voor reportage gebruik liever eeb 28-70AFS
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

      Ik gebruik de tokina 28-70 2.6/2.8. Ik ben daar best tevreden over. Of dit (enigzins) vergelijkbaar is met een Nikkor weet ik niet. Ik gebruik hem niet zoveel. De nikkor 50mm 1.8 vind ik kwalitatief echt beter.
      Op fotoapparatuur staat de genoemde nikkor 35-70 f2.8 te koop voor 175,- euro.
      groet, Rik

      Comment


      • #18
        Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Het gaat hier allemaal over Nikon lenzen.
        Niemand met positieve of negatieve ervaringen met de Tamron of de Sigma's
        Hoe die piraatobjectieven van tegenwoordig het doen op digitaal, dat weet ik eigenlijk niet.

        Maar ik heb enkele jaren terug zowel Sigma als Tamron en Tokina op mijn F4s en mijn F5, gehad, (omwille van de goedkopere prijs) en ben er toch volledig van afgestapt, er was altijd iets wat tegenviel.

        Pas op, ik moet zeggen dat ik ook reeds Nikon objectieven heb uitgetest die tegenvielen, en er is ook nog een verschil bij gebruik op digitaal, zo was ik absoluut niet tevreden van een 50mm f1.4 AF-D gebruikt op mijn D200 en in bepaalde lichtomstandigheden, terwijl dat objectief top was op mijn F5, reden
        Zelfde verhaal met een 28mm f1.4 AF-D die ik eens kon testen, ik was bij deze helemaal niet tevreden over de scherpte en dat gaat hier nu niet over goedkope kitlensjes hé

        Je zou kunnen zeggen, mischien verdraagd digitaal niet zo goed lichtsterke objectieven met een 1.4 opening, maar hoe komt het dan dat de 85mm f1.4 AF-D zo goed presteerd op digitaal.

        In ieder geval Hubert, ik zou het voorlopig ook proberen met Bv. een Nikon 35-70 of een 24-120 VR of iets in die aard, als er op termijn een goedkope fullframe komt, dan kan je deze zo terug verkopen, en ondertussen kan je blijven sparen voor de 24-70 AFS-Nano coating, want het valt mij steeds terug op hoe scherp dat ding eigenlijk is , en eigenlijk wel zijn geld waard hoor. zelfde voor de 14-24 AFS-Nano Nikon heeft echt wel goed zijn huiswerk gemaakt hoor met de komst van de laatste reeks f2.8 objectieven.

        Zomaar eentje uitgekozen, Nikon D3 met 24-70 AFS.

        1/1000 sec. f6.3 iso 200, op 52mm
        Last edited by Guest42; 24 juni 2008, 09:00.

        Comment


        • #19
          Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

          Bedankt voor de feedback.
          Ik heb inderdaad ook reeds vernomen dat de 24-120VR ook niet slecht is op FX. Het bereik is ook wel aangenaam. Misschien moet ik dat maar overwegen. De D3 kan, als het moet een tantje bijsteken in de ISO's.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #20
            Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

            2 jaar geleden was de 24-120VR mijn vakantielens op de Kodak slr/n. Mits een goed exemplaar (de series vanaf 2005 zijn bijna probleemloos) een heel fijne walkaround op een d3.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

              Ik snap het wel niet hoor. Een D3 Met een 24-12Omm lens er op.
              Ga voor een tweedehands Nikon 28-70 f2.8
              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
              Hier op dit forum.

              Comment


              • #22
                Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
                Ik snap het wel niet hoor. Een D3 Met een 24-12Omm lens er op.
                Ga voor een tweedehands Nikon 28-70 f2.8
                Dan moet je even de ganse draad doornemen.
                Alvorens een nieuwe lens te kopen moeten eerst terug pengels verdiend worden. Ik ga liefst voor een 24-70 in de loop van volgend jaar maar voorlopig heb ik geen lens in het wijde deel(op FF wel te verstaan).
                In 95% van mijn fotografie gebruik ik dat wijde deel niet(sport) en daar heb ik de 70-200VR en de 300F4 voor(Alleen ligt dit seizoen nu plat tot september).
                Nu staat de 24-120 kwalitatief vrij goed(een heel stuk beter dan de 18-200VR(DX)).
                Waarom eventueel deze oplossing?
                - Toch wel een leuk bereik
                - Heb ook nog, indien nodig, de 50/1.4
                - Heb ook de 70-200/2.8
                - Het deel waar ik dan toch echt het brede deel voor nodig heb, is juist het lichtsterke deel(F3.5).
                - Indien toch nodig, kan ik ofwel bijflitsen ofwel de D3 een tandje bij laten steken in de ISO's
                Ik heb ook al opgemerkt dat dat de 24-120 stillekes in prijs aan het stijgen is, waartegenover die van de 18-200 aan het zakken is(bij de intro van de 18-200 zaten ze op hetzelfde niveau). Bijna iedereen wou de 24-120 omruilen voor de 18-200. Nu, met de opkomst van de FX sensor(en geruchten van de D700) begint de vraag naar deze lens terug te stijgen, dus nu 2de hands kopen en volgend jaar eventueel voor dezelfde prijs terug verkopen.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #23
                  Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                  Volgens mij is in jou geval de beste keuze de Nikon 28-70mm f/2.8. Nogal een joekel van een objectief, maar één van de besten uit de stal. Ik heb die al een paar jaar en begin die naast mijn 14-24 meer en meer te gebruiken. Omdat ik de 17-55 ook heb is die een tijdje werkloos geweest vooraleer ik de
                  14-24 had, maar ten onrechte zou ik zegggen, want het objectief is haarscherp.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Dan moet je even de ganse draad doornemen.
                    Alvorens een nieuwe lens te kopen moeten eerst terug pengels verdiend worden. Ik ga liefst voor een 24-70 in de loop van volgend jaar maar voorlopig heb ik geen lens in het wijde deel(op FF wel te verstaan).
                    In 95% van mijn fotografie gebruik ik dat wijde deel niet(sport) en daar heb ik de 70-200VR en de 300F4 voor(Alleen ligt dit seizoen nu plat tot september).
                    Nu staat de 24-120 kwalitatief vrij goed(een heel stuk beter dan de 18-200VR(DX)).
                    Waarom eventueel deze oplossing?
                    - Toch wel een leuk bereik
                    - Heb ook nog, indien nodig, de 50/1.4
                    - Heb ook de 70-200/2.8
                    - Het deel waar ik dan toch echt het brede deel voor nodig heb, is juist het lichtsterke deel(F3.5).
                    - Indien toch nodig, kan ik ofwel bijflitsen ofwel de D3 een tandje bij laten steken in de ISO's
                    Ik heb ook al opgemerkt dat dat de 24-120 stillekes in prijs aan het stijgen is, waartegenover die van de 18-200 aan het zakken is(bij de intro van de 18-200 zaten ze op hetzelfde niveau). Bijna iedereen wou de 24-120 omruilen voor de 18-200. Nu, met de opkomst van de FX sensor(en geruchten van de D700) begint de vraag naar deze lens terug te stijgen, dus nu 2de hands kopen en volgend jaar eventueel voor dezelfde prijs terug verkopen.

                    Wellicht is dit in jou geval een goed voorlopig alternatief.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                      Dilemma is ondertussen opgelost.
                      De D3 heeft nu toch een waardig objectief met van die nano dingetjes..
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Dilemma is ondertussen opgelost.
                        De D3 heeft nu toch een waardig objectief met van die nano dingetjes..
                        Proficiat Hubert,

                        Ben je nu toch voor de Nikon 24-70 AFS gegaan, en hoe bevalt hij op het eerste zicht?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Proficiat Hubert,

                          Ben je nu toch voor de Nikon 24-70 AFS gegaan, en hoe bevalt hij op het eerste zicht?
                          Knap stukje optiek, maar ook niet klein. Wat ik wel had gedacht is dat ze naast IF ook internal zoom zou zijn(zoals de 70-200 van Nikon en Sigma).
                          Ik ben ook ineens op NC filters ipv UV filters over gestapt.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Ik ben ook ineens op NC filters ipv UV filters over gestapt.
                            NC filters, zeg daar eens je gedacht over Hubert. Hier alvast

                            Comment


                            • #29
                              Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              NC filters, zeg daar eens je gedacht over Hubert. Hier alvast
                              Eerste gedacht:
                              - ze zijn toch wel een stuk duurder dan UV Hase
                              - verder, draaien ze er even gemakkelijk(of moeilijk) op of af

                              Eerlijk, ik heb ze genomen, puur op aanraden. Later zal ik misschien eens een testje doen.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Alternatief voor Nikkor 24-70/2.8 op FX

                                Een beetje laat misschien, maar hier toch een handig testlijstje voor Nikon FF camera's: http://www.pictchallenge-archives.ne..._optiques.html

                                Waaruit blijkt dat mijn voornoemde Nikon 28-105/3.5-4.5 de beste resultaten neerzet onder de 'budget' zoomlenzen.
                                Verder in de lijst staan toch enkele verassingen (minder prestatie 135/2 bvb).
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X