Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

Iemand ervaring met deze lens?Hij lijkt me zeer interresant omdat je van groothoek naar tele gaat.Ik zou dan alleen nog van lens moeten wisselen als ik macro foto's wil maken.
    Of zie ik hier iets over het hoofd?
    Canon 70D en wat lenzen

Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

jawel, een objectief dat 3 of 4 keer zoomt geeft de beste kwaliteit, hoe groter het bereik hoe meer je op de kwaliteit moet inleveren.

Comment

Ik heb er zo eentje, maar dan voor Pentax. Een goede lens als je de beperkingen erbij neemt: vignettering in de groothoekstand (vooral met blauwe luchten) en niet lichtsterk. Dus bij een grijze dag moet je ofwel achteraf de foto's verhelderen, ofwel de foto overbelichten bij het nemen. Maar het voordeel ivan zulke lens is wel dat je niet hoeft te wisselen dus geschikt als wandel- en fietslens.
      Comfortably numb with my Pentax

Comment

Hier vind je twee tests van deze lens.

Wat hierboven staat over de betere kwaliteit van een 3 à 4x zoom (max.) klopt over het algemeen wel, maar er zijn uitzonderingen.

Deze lens doet het beter dan de gemiddelde superzoom (en ook de Sigma 50-500 heeft al bewezen dat 10x niet noodzakelijk slechte resultaten geeft).

Een prima lens, met beperkingen weliswaar, maar er is geen enkele lens zonder beperking.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
          Ik heb er zo eentje, maar dan voor Pentax. Een goede lens als je de beperkingen erbij neemt: vignettering in de groothoekstand (vooral met blauwe luchten) en niet lichtsterk. Dus bij een grijze dag moet je ofwel achteraf de foto's verhelderen, ofwel de foto overbelichten bij het nemen. Maar het voordeel ivan zulke lens is wel dat je niet hoeft te wisselen dus geschikt als wandel- en fietslens.
          Bij een grijze dag zullen je foto's ook grijzig zijn. Het kan dan zijn dat je je contrast moet oppoetsen, maar dat heeft niets met de lens te maken. Wat wel zo is is dat je in de maximale telestand (250 mm) en 6,3 als grootste lensopening op zo'n grijze dag problemen kan krijgen met je sluitertijd. Maar dat kan je oplossen door bijv. op iso 400 of zelfs 800 je foto's te maken.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
            Bij een grijze dag zullen je foto's ook grijzig zijn. Het kan dan zijn dat je je contrast moet oppoetsen, maar dat heeft niets met de lens te maken. Wat wel zo is is dat je in de maximale telestand (250 mm) en 6,3 als grootste lensopening op zo'n grijze dag problemen kan krijgen met je sluitertijd. Maar dat kan je oplossen door bijv. op iso 400 of zelfs 800 je foto's te maken.
            Het klopt dat de foto's grijzig zijn. Van een grijze lucht kan (en mag) je geen blauwe maken. Ik bedoel dat de foto's vrij somber overkomen.
            Kijk eens naar deze

en de bewerkte

:

Exposure time [s] : 1/200
            F-Number : 9.0
            Exposure program : Aperture priority (3)
            ISO speed ratings : 200
            Focal length [mm] : 43
            White balance : Auto (0)
            Last edited by Pink Floyd fan; 22 juni 2008, 23:28. Reden: plaatsen afbeeldingen
            Comfortably numb with my Pentax

Comment

Als ik naar je voorbeeld kijk zie ik niet wat dat met je lens te maken heeft. Probleem hier is dat als je de lucht goed wilt belichten je op een andere belichtiing uitkomt dan wanneer je het gras goed wilt belichten. Daar zal al gauw 2 tot 3 stops tussen zitten.
              Dat kun je ook niet oplossen door je levels wat op te poetsen. Wat je kunt is bij de eerste de lucht wat "tegenhouden" of bij de tweede die wat door te drukken. Een andere oplossing is om de lucht uit de originele in te plakken in de lucht van de bewerkte. Maar nogmaals, dat ligt niet aan de lens. Dat zul je ook hebben met een lens van 1500 of 2000 euro.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Het is em uiteindelijk niet geworden, na nog veel meer gelezen te hebben kwam ik uit bij een sigma 18-200 mm met optical stabilizer.
                Ik hoop dat het wat zal meevallen, gekocht bij foto Rubens.
                Die hebben echt wel scherpe prijzen.
                Canon 70D en wat lenzen

Comment

Working...
                X