Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S DX 16-85mm f/3,5-5,6 VR of 18-55mm 3.5/5.6VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-S DX 16-85mm f/3,5-5,6 VR of 18-55mm 3.5/5.6VR

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
    Jawel, de D60 heeft een betere CCD :-) Ik had het niet over een CCD int algemeen maar over de CCD van de D80.
    Ik zie niet in dat de D60 een betere CCD zal hebben dan de D80. Volgens mij zit in beide toestellen dezelfde CCD in.
    De CPU en ondersteunende electronica is inderdaad verschillend en van een nieuwer generatie maar de CCD betwijfel ik. Ze hebben trouwens dezelfde eigenschappen(Zelfde afmetingen, zelfde gevoeligheid).

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Ik zie niet in dat de D60 een betere CCD zal hebben dan de D80. Volgens mij zit in beide toestellen dezelfde CCD in.
      De CPU en ondersteunende electronica is inderdaad verschillend en van een nieuwer generatie maar de CCD betwijfel ik. Ze hebben trouwens dezelfde eigenschappen(Zelfde afmetingen, zelfde gevoeligheid).

Hubert
      Tsjien, ik dacht nochtans dat de D60 veel minder ruis had, zal dan wel aan de standaard jpeg omzetting liggen zeker (die niet relevant is aangezien je er toch best aan doet om in RAW te werken).

Comment

Ik denk dan eerder aan de beperkingen i.v.b met lenzen die zijn er minder in aantal en ook duurder , dus ben blij met mijn D80

Comment

Ik kan een 18-70 met UV-filter kopen voor € 150,-. Mijn mening is dat ik hier heel goed mee kan beginnen. Later zal ik idd een overstap willen maken naar een andere korte lens en een 70-300, die wel met VR.

Over de D60; hier heb ik ook lang over getwijfeld, maar ik kies toch voor de meerdere mogelijkheden van de D80.

Wat ik wil fotograferen zal in eerste instantie huis-tuin en keuken werk zijn, maar ik wil me graag verder verdiepen in de DSLR mogelijkheden...

Alle voors en tegens tegen elkaar afwegend kom ik dan tot de conclusie dat de D80 beter aan mijn wensen gaat voldoen. Het is echter al met al een moeilijke zoektocht geweest.
          Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Prima combinatie en als je t.z.t. een VR of whatever ... wilt, kan je de 18-70 ongetwijfelt, mits in goede staat!, direct weer kwijt voor het zelfde aankoopbedrag.

Veel plezier met je D80 en 18-70

Gr. Joop

Comment

Working...
            X