Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens IS of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: telelens IS of niet

IS ie een van de belangrijkste verbeteringen de laatste jaren, geloof me.
    Ik zou geen lens meer kopen zonder. (overigens, zowat alle nieuw glas word ook niet meer aangeboden zonder, zelfs op de goedkoopste 18-55 zit het nu ook al, en werkt voortreffelijk)
    Dat je met pure sportfotografie dat niet nodig zou hebben, zou kunnen kloppen, maar anderszijds helpt het wel bij alle minder snelle situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Pierlet Bekijk bericht
      heb de 2 dagen van 11 uur in de voormiddag tot 17 uur in de namiddag gefotografeerd, zondag was het zwaar bewolkt en nog steeds geen IS gemist.
      Hoe laat was het dan sluitingstijd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        IS ie een van de belangrijkste verbeteringen de laatste jaren, geloof me.
        Ik zou geen lens meer kopen zonder. (overigens, zowat alle nieuw glas word ook niet meer aangeboden zonder, zelfs op de goedkoopste 18-55 zit het nu ook al, en werkt voortreffelijk)
        Dat je met pure sportfotografie dat niet nodig zou hebben, zou kunnen kloppen, maar anderszijds helpt het wel bij alle minder snelle situaties.
        IS is tot nog toe voorbestemd voor de consumerobjectieven en de duurdere zooms. Er zijn nog niet veel primes met IS aan boord, de nieuwe EF 100 F/2.8 L IS en de ultratele's uitgezonderd.

Ook met snelle sportfotografie is IS geen overbodige luxe. Die ultratele's vanaf 400mm vereisen snelle sluitertijden alleen al om camerashake uit te sluiten. Een foto van een aankomende sportwagen aan 1/200 is nog vrij van bewegingsonscherpte, maar met je EF 600 ga je dat uit de hand zonder IS niet scherp krijgen. Natuurlijk is er geen kat die zo'n kanon zonder monopod gebruikt .

Ook bij panningshots kan IS voordelig zijn. De tele's van Canon hebben daarvoor zelfs een speciale IS-mode die slechts in een richting stabiliseert, zodat je vrij kan pannen. Met soms verbluffende resultaten.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Hoe laat was het dan sluitingstijd?
          zoals ik zei kwam ik nergens onder de 1:1000 sec heb alleen de iso van 100 naar 200 gezet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            IS is tot nog toe voorbestemd voor de consumerobjectieven en de duurdere zooms. Er zijn nog niet veel primes met IS aan boord, de nieuwe EF 100 F/2.8 L IS en de ultratele's uitgezonderd.

Ook met snelle sportfotografie is IS geen overbodige luxe. Die ultratele's vanaf 400mm vereisen snelle sluitertijden alleen al om camerashake uit te sluiten. Een foto van een aankomende sportwagen aan 1/200 is nog vrij van bewegingsonscherpte, maar met je EF 600 ga je dat uit de hand zonder IS niet scherp krijgen. Natuurlijk is er geen kat die zo'n kanon zonder monopod gebruikt .

Ook bij panningshots kan IS voordelig zijn. De tele's van Canon hebben daarvoor zelfs een speciale IS-mode die slechts in een richting stabiliseert, zodat je vrij kan pannen. Met soms verbluffende resultaten.
            Dave
            Dave, ALLE nieuwe tele's hebben IS, kijk maar bij de grote 2 merken.
            En als er dan toch nog een zonder is (zoals de 400 5.6L), zijn zowat alle gebruikers aan het wachten op een update MET IS.
            Je kan rustig stellen, dat er geen nieuw glas zonder IS meer uitkomt, tenzij zeer specifieke dingen. (TS-E lenzen en ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Pierlet Bekijk bericht
              zoals ik zei kwam ik nergens onder de 1:1000 sec heb alleen de iso van 100 naar 200 gezet.
              Teken dat je bakken licht had!
              Ik kwam vandaag niet boven de 1/250 op iso 800, F5.6... ik heb dan toch wel nut aan stabilisatie hoor.

Comment

ohja ik zat ok F7.1 eerste dag met zonlicht op iso 100 en 2de dag bewolkt op iso 200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Dave, ALLE nieuwe tele's hebben IS, kijk maar bij de grote 2 merken.
                  En als er dan toch nog een zonder is (zoals de 400 5.6L), zijn zowat alle gebruikers aan het wachten op een update MET IS.
                  Je kan rustig stellen, dat er geen nieuw glas zonder IS meer uitkomt, tenzij zeer specifieke dingen. (TS-E lenzen en ...)
                  Of een 14L, of een 24L, ...

Ik zie ook niet direct een 50 met IS in aantocht, of een 85, wat toch ook al telelens is?

Dave
                  pixelpusher

Comment

Of een 14L, of een 24L, ...

Ik zie ook niet direct een 50 met IS in aantocht, of een 85, wat toch ook al telelens is?

Dave
                    dat is volgens mij omdat die lenzen niet direct aan vervanging toe zijn.

Als daar een nieuwe versie van uitkomt, zal die ook wel IS meekrijgen vermoed ik.

Er zijn teveel concurrenten op de markt met in-body IS en Canon wil daar op deze manier op inspelen. Want da's natuurlijk een groot verkoopargument.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      dat is volgens mij omdat die lenzen niet direct aan vervanging toe zijn.

Als daar een nieuwe versie van uitkomt, zal die ook wel IS meekrijgen vermoed ik.

Er zijn teveel concurrenten op de markt met in-body IS en Canon wil daar op deze manier op inspelen. Want da's natuurlijk een groot verkoopargument.

De 14 F/1.4 en 24 F/1.4 zijn net vervangen. En de 50 F/1.2 bestaat ook nog niet zo lang, en de 85 F/1.2 II is ook vrij nieuw. Alsook de 16-35 F/2.8 II. Mijn punt is dat het niet zomaar klakkeloos op alle nieuw glas wordt toegepast, hoe modern de technologie ook mag zijn. Je mag ook niet vergeten dat IS er al is van 1993. Ze hebben nu toch wel tijd gehad denk ik, niet?

Wat de consumer zoomobjectieven betreft, daar past men het inderdaad meer toe. En dat zal deels wel te maken hebben met de in-camera stabilisatie van de concurrentie, maar het is welgekomen in ieder geval.

Ik ben ook blij dat er IS op m'n 24-105 zit, en ik hoop dat met de externe micro dat ik nu besteld heb het lawaai van de IS niet zo te horen zal zijn op m'n filmpjes.

De moment dat de 24-70 van IS wordt voorzien, pas ik m'n mening aan, hoor
                      pixelpusher

Comment

De 14 F/1.4 en 24 F/1.4 zijn net vervangen. En de 50 F/1.2 bestaat ook nog niet zo lang, en de 85 F/1.2 II is ook vrij nieuw. Alsook de 16-35 F/2.8 II. Mijn punt is dat het niet zomaar klakkeloos op alle nieuw glas wordt toegepast, hoe modern de technologie ook mag zijn. Je mag ook niet vergeten dat IS er al is van 1993. Ze hebben nu toch wel tijd gehad denk ik, niet?

Wat de consumer zoomobjectieven betreft, daar past men het inderdaad meer toe. En dat zal deels wel te maken hebben met de in-camera stabilisatie van de concurrentie, maar het is welgekomen in ieder geval.

Ik ben ook blij dat er IS op m'n 24-105 zit, en ik hoop dat met de externe micro dat ik nu besteld heb het lawaai van de IS niet zo te horen zal zijn op m'n filmpjes.

De moment dat de 24-70 van IS wordt voorzien, pas ik m'n mening aan, hoor
                        misschien dat Canon zou wachten tot hun nieuwe hybrid-IS in orde was om dan alle lenzen met dit systeem te voorzien...

Langs de andere kant hadden ze dan evengoed even kunnen wachten met het vernieuwen van hun lenzen...

Voor mij moet IS niet in alle lenzen zitten hoor... breedhoekprimes hebben volgens mij bv weinig baat bij IS...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Working...
                        X