Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens IS of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: telelens IS of niet

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Wel, overdreven of niet, ik nodig u uit om dit eens te bekijken. En vergelijk ook eens verschillende brandpuntsafstanden met elkaar.

Dave
    Denk dat die test toch genomen is met een slecht exemplaar. Mijne geeft toch wel beter resultaten.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Denk dat die test toch genomen is met een slecht exemplaar. Mijne geeft toch wel beter resultaten.
      Vergeet niet dat dit crops zijn uit een 1Ds MkII, en zoals de site zelf aanhaalt zijn de resultaten in de praktijk meestal beter. En deze twee vergelijken gaat ook niet op, waarschijnlijk?

Dave
      pixelpusher

Comment

Vergeet niet dat dit crops zijn uit een 1Ds MkII, en zoals de site zelf aanhaalt zijn de resultaten in de praktijk meestal beter. En deze twee vergelijken gaat ook niet op, waarschijnlijk?

Dave
        Zal in de week eens een foto posten gemaak met de 100-400, kan je zien dat die wel scherp zijn. Zoniet super scherp.

Ga alvast hier eens kijken:
        Last edited by Doc_Holiday; 12 juni 2008, 19:21.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Zal in de week eens een foto posten gemaak met de 100-400, kan je zien dat die wel scherp zijn. Zoniet super scherp.

Ga alvast hier eens kijken:
          http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_100-400_45-56l_is
          'k Ben gaan kijken, maar ik kan ze daar blijkbaar niet downloaden op 100%. Dat is trouwens wat die testcharts van The Digital Picture voorstellen: crops op 100%.

Dave
          pixelpusher

Comment

triple-s => laat eens iets weten en beeldjes zien van sporty pic's met uw 100-400 aub !
            Een 70-200 2.8 IS met zowel x2 of x1.4 convertor vind ik persoonlijk niet echt super.
            Een recent aangekochte 300 f4 IS is dan wel superlens prijs/kwaliteit ;-)
            (maar da's natuurlijk persoonlijke smaak I guess)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

Comment

Ik ga maandag mijn 100-400L lens halen... Dus vanaf het moment ik foto's heb laat ik ze zeker aan jullie zien...
              Die 300mm vaste lens heb ik ook even overwogen, maar nadeel is wel vast 300mm, bij surfen zijn er verschillende breaks (korter en verder in zee), en dan zou je die korte niet altijd volledig kunnen nemen. Vandaar.
              Alvast bedankt voor alle info!

Comment

dit weekend voor het eerst mijn 70-200 l F4 zonder is gebruikt voor kitesurfen. 2 dagen gefotografeerd en op geen enkel moment een is gemist daar dat de sluitingstijd nergens onder 1:1000 ging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Pierlet Bekijk bericht
                  dit weekend voor het eerst mijn 70-200 l F4 zonder is gebruikt voor kitesurfen. 2 dagen gefotografeerd en op geen enkel moment een is gemist daar dat de sluitingstijd nergens onder 1:1000 ging.
                  Dus je moest na enen naar huis?

Comment

Ik mis beeldstabilisatie ook niet als ik het niet nodig heb.
                    En na sluitingstijd fotografeer ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Ik mis beeldstabilisatie ook niet als ik het niet nodig heb.
                      En na sluitingstijd fotografeer ik niet.
                      Juist na sluitingstijd heb je IS nodig...

Comment

12 uur na sluitingstijd zul je bedoelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                          hallo,

Als beginnend fotograaf hou ik me vooral bezig met sportfotografie (golfsurfen, kite, ski, snowboard).
                          Nu wil ik me een telelens aankopen, maar vraag me af of IS echt belangrijk is of niet.
                          Zelf gebruik ik de is (wel van Nikon) nooit. Voor hetgeen waarvan ik foto's maak duurt de scherpstelling mij te lang. Mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Dus je moest na enen naar huis?
                            heb de 2 dagen van 11 uur in de voormiddag tot 17 uur in de namiddag gefotografeerd, zondag was het zwaar bewolkt en nog steeds geen IS gemist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Zelf gebruik ik de is (wel van Nikon) nooit. Voor hetgeen waarvan ik foto's maak duurt de scherpstelling mij te lang. Mijn mening.
                              Welke invloed heeft stabilisatie op je scherpstelling?

Dave
                              pixelpusher

Comment

Welke invloed heeft stabilisatie op je scherpstelling?

Dave
                                kan misschien dat de scherpstelling een fractie (maar mijns inziens te verwaarlozen) trager zou kunnen gaan vermits het IS-element mee moet verschuiven?

Ik heb er allesinds geen problemen mee...
                                With Canon, I can (or at least try)
                                Photastic.be ~ Passion for the picture
                                Nieuwe site

Comment

Working...
                                X