Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200 vraag

Hallo,

Nikon heeft de 18-200 lens, waarvan ik toch wel vrij goede reviews over lees qua scherpte enzo, (vervorming niet inbegrepen)

Hoe zit het met zo een lens voor canon? Tamron en Sigma hebben er ook voor canon, welke is vergelijkbaar met die nikkor?

Bedoeling is om ermee op reis te trekken....

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: 18-200 vraag

Op photozone.de vind je een review van zowel de Tamron als de Sigma. Kan je misschien al wat helpen..?

mvg, alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexe Bekijk bericht
      Op photozone.de vind je een review van zowel de Tamron als de Sigma. Kan je misschien al wat helpen..?

mvg, alex

Niet echt, ik wil het verschil zien tov die nikkor
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Bij een test in "What digital camera" van een paar maanden geleden kwam de Sigma OS er optisch als beste uit, om mechanisch beter te zijn als de Nikkor is niet zoveel nodig....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Niet echt, ik wil het verschil zien tov die nikkor
          Die staat ook op Photozone hoor.

Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Hallo,

Nikon heeft de 18-200 lens, waarvan ik toch wel vrij goede reviews over lees qua scherpte enzo, (vervorming niet inbegrepen)

Hoe zit het met zo een lens voor canon? Tamron en Sigma hebben er ook voor canon, welke is vergelijkbaar met die nikkor?

Bedoeling is om ermee op reis te trekken....

Mvg
            met alle bovengenoemde lenzen kan je op reis trekken, of ze geschikt zijn voor wat je wil vastleggen, hangt helemaal af van wat je wil vastleggen!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              met alle bovengenoemde lenzen kan je op reis trekken, of ze geschikt zijn voor wat je wil vastleggen, hangt helemaal af van wat je wil vastleggen!!
              grt,bouk.
              Daar gaat het niet om, het gaat om de beeldkwaliteit.
              Ik weet ook wel dat deze soort van lenzen niet de beste kwaliteit geven maar onderling scheelt de kwaliteit ook nog eens, dus wil ik gewoon weten welke lens in dat bereik de beste beeldkwaliteit geeft.

Anders, mijn 17-55 is 2.8 en een nog niet in het bezit zijnde 70-200 f4 IS zal ook nog te doen zijn om mee te nemen, wat denken jullie ervan? Dit zal ook wel een mooi bereik geven, het is voor een rondreis in de USA

Mvg

Comment

voor zo,n mooie rondreis, zou ik toch geen 18-200 nemen van welk merk dan ook.
                je hebt nu een camera waarbij je de lenzen kan wisselen voor mooiere en betere resultaten, gebruik die mogelijkheid dan ook.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  voor zo,n mooie rondreis, zou ik toch geen 18-200 nemen van welk merk dan ook.
                  je hebt nu een camera waarbij je de lenzen kan wisselen voor mooiere en betere resultaten, gebruik die mogelijkheid dan ook.
                  grt,bouk.

U hebt gelijk, het zal de 40D met 17-55 IS en een 70-200 F4 (met of zonder IS, dat weet ik nog niet goed) worden.

Dan nog een vraagje, bestaat er een kleine handige opbergtas om body met lens erop en die 70-200 in weg te steken?

Mvg

Comment

Dan nog een vraagje, bestaat er een kleine handige opbergtas om body met lens erop en die 70-200 in weg te steken?

Mvg
                    Veel te veel om op te noemen! (Ik heb zelf ook nog niet besloten welke tas ik ga nemen om mijn spullen in op te bergen )

Op http://www.fotorubens.be vind je onder "Draagtassen groot" een goed overzicht van wat verschillende merken te bieden hebben.

Comment

Voor een rond reis in de US zou ik ook een Sigma 10-20 oid meenemen, zeker als je het westen gaat.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Is de Nikkor mechanisch dan zo slecht ?

Comment

Working...
                        X