Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300mm 2.8L IS of Sigma 300mm 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 300mm 2.8L IS of Sigma 300mm 2.8

Hallo,

graag jullie menig.

ik sta op het punt een vaste 300mm 2.8 lens te kopen de vraag is alleen welke? Die van Canon met IS of die van Sigma zonder beeldstabilisator.

Hiervoor moet ze dienen:
    - wil ze gebruiken voor sport met monopod.
    - wil ze ook uit de hand kunnen gebruiken tijdens concerten en festivals.

Is het een prijsverschil van 1000€ en meer waard?

alvast bedankt

Re: Canon 300mm 2.8L IS of Sigma 300mm 2.8

Als je met een 300mm uit de hand wil werken, dan zal de beeldstabilisatie voor een veel groter percentage bruikbare foto's zorgen, zeker bij concerten en festivals (maar je moet dan wel toestemming voor hebben om er te fotograferen, want zo'n 300mm f2,8 verstop je niet zo gemakkelijk).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik weet niet of je ervaring hebt met dit slag van lenzen maar ik kan met m'n Canon geen uur aan een stuk uit de hand scherpe foto's maken zenne (tenzij je een beer van een kerel bent ), maar ik ben dan ook nen smallen
      Ik heb alleen ervaring met de Canon en die is heel erg goed maar ik gebruik ze meestal op monopod.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Heb indertijd nikon 300 VR 2.8 vergeleken met zoom 120-300 2.8 van sigma

Verschillen

- sigma iets softer op 2.8, nikon zeer scherp op 2.8
        - autofocus sneller bij nikon ivm sigma
        - VR/IS is uitermate belangrijk bij dit type lens

Canon vs Nikon 300 2.8 (beiden zijn extreem goed, canon iets lichter en goedkoper, nikon iets betere VR)

Persoonlijk zou ik altijd voor canon 300 2.8 is gaan
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan en ben ze beide gaan testen, moet je ook doen en dan is de keuze snel gemaakt. Zeker voor sport is de canon een klasse apart. Ik denk dat de AF-snelheid en de scherpte vol open de meerprijs meer dan rechtvaardigen. De Sigma is volgens mij te traag voor snelle sporten en dan garandeer ik u dat die Sigma hier redelijk rap in aangeboden zal staan. Bijt de dure appel nu door, ge krijgt er zeker geen spijt van.
          Ik kan overigens toch gemakkelijk een halve dag intensief werken met deze lens uit de hand en ik ben nochtans ook gene bodybuilder.
          grts, Spikke!
          www.rallyandraces.com

Comment

OK bedankt jongens

ga ze zeker eerst eens gaan testen maar persoonlijk geef ik ook de voorkeur voor Canon.

Comment

Working...
            X