Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20mm of Nikon 10.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 10-20mm of Nikon 10.5

Ik heb 2 vragen:

* Welke van bovenaan vermelde lenzen geniet jullie voorkeur? Ik wil graag "ultra"groothoek foto's trekken van steden en landschappen. De nikon is een fisheye maar las op BD dat er software bestaat om de foto's te rechten. Graag jullie mening.
    * Hoe test je de sigma 10-20mm gezien er af en toe "slechte" tussen zitten? Ik ben nieuw op gebied van fotografie en wil niet met een slecht exemplaar opgezadeld zitten moest ik me er eentje aanschaffen.

Alvast bedankt!
    Nikon D80 + 18-200 VR

Re: Sigma 10-20mm of Nikon 10.5

koop geen fisheye als je die koopt met de bedoeling om die dan voor landschappen recht te trekken. je zult meer verliezen dan het verschil tussen die 0,5 mm en software kan veel maar niet alles.
    Koop alleen een fisheye als je echt die fisheyeeffecten wenst te krijgen.
    Je kunt voor de nikon 10.5 gaan omwille van de lichtsterkte 2.8 !!

de sigma 10-20 is een zeer goeie breedhoek, en sigma verkoopt geen slechte

koop je er één tweedehands let op de scherpstelling, krassen op voor en achterkant, slijtage aan de vattig of connectiepuntjes. Neem foto's en bekijk je desnoods op een laptop dan enkel op je lcdscherm

terinfo met ptlens/ps kun je ook een fisheyeeffect maken met de sigma 10-20 opnames
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik heb de Nikon 10.5 en vind het super objectief. Extreem scherp en een mooie contrast- en kleurweergave. Bovendien compact.
      Met Nikon Capture kan je met één klik de rondingen rechttrekken. Soms is het resultaat evenwel mooier zonder bewerking, het hangt van beeld tot beeld af.
      Het is een vrij exotische lens, maar toch gebruik ik ze redelijk frequent (5% van al mijn beelden).
      Het is de ultieme aanvulling wanneer ik met mijn 17-55 niet breed genoeg kan.
      Over de Sigma 10-20 kan ik mij niet uitspreken, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in het verleden al heel wat nare ervaringen met het merk Sigma achter de rug heb.

edit: volgende reeks werd met de 10.5 gemaakt http://forum.belgiumdigital.com/show...parijs+fisheye
      Last edited by Leopard; 30 mei 2008, 14:26.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Vergeet de Tokina 11-16 2.8 niet.

Comment

ik ben een echt tevreden gebruiker van de sigma 10-20.
          er zouden slechte versies zijn. maar gewoon ff testen en je weet genoeg he.
          het is zijn 450 euro meer dan waard.

Comment

Sigma 10-20, zonder twijfel.
            De fish zie ik als een leuk speeltje voor als je geld over hebt.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hier ook een tevreden gebruiker van de Sigma 10-20mm.
              gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

Comment

Working...
              X