Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog (verslavende) primes +- €500 aan te raden bovenop de EF 50 1.4 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nog (verslavende) scherpe primes aan te raden bovenop de EF 50 1.4 ?

Ik verkies de 135F2. Voor mij een van de scherpste Canon lenzen, en nog min of meer betaalbaar ook.
    BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
      Hier ook verslaving aan de EF 85mm f1.2 L II.

Mijn 35L1.4 en 85L1.2 + body zijn ook binnen geweest bij ETBASS om te ijken.

Deze lenzen zijn zéér scherp bij volledig open diafragma, zéér amusant maar door de ZEER geringe DOF is de minste back- of frontfocus zichtbaar!

Je doet er dus goed aan als je met lichtsterke primes werkt deze tesamen met je body in te sturen ter calibratie. Na de ijking zit de focus echt super!
      M'n 85 heb ik indertijd ook laten afstellen, 1.2 is heel erg dunnetjes , m'n 35 heeft steeds perfect z'n werk gedaan
      Een Sigma 150 macro is idd ook een toppertje die ik heel graag gebruik ( enkel voor macro dan ) maar momenteel zit ie ergens in de verhuur in de streek van Oosterzele
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        zal ik je mijn adres eens doorspelen?

mm
        Wilt ge hem afstoffen
        DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Een Sigma 150 macro is idd ook een toppertje die ik heel graag gebruik ( enkel voor macro dan ) maar momenteel zit ie ergens in de verhuur in de streek van Oosterzele
          hihihi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
            Wilt ge hem afstoffen
            'k heb er een supermiddelke voor

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Re: Nog (verslavende) primes +- €500 aan te raden bovenop de EF 50 1.4 ?

Damn wat zijn die primes duur... heb hier al een pak tips opgezocht en prijs ligt rond de €1500 gemiddeld!

Zijn er geen andere "best buy" primes zoals de EF 50 1.4 van rond de €500 bedoelde ik (2e hands ook goed), dus geen €1500, das al 3x meer

Thanks!

Comment

28f1.8
                85f1.8
                100f2
                100f2.8macro
                200f2.8L

lijkt me alvast een rijtje
                mooie én betaalbare primes, niet?

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  28f1.8
                  85f1.8
                  100f2
                  100f2.8macro
                  200f2.8L

lijkt me alvast een rijtje
                  mooie én betaalbare primes, niet?

mm
                  Doe daar nog de 300mm F4 IS en de Sigma 150mm bij en je hebt mijn gevraagde vaderkesdag cadeau op een rijtje gezet.

Of ik het ga krijgen is een andere vraag
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Doe daar nog de 300mm F4 IS en de Sigma 150mm bij en je hebt mijn gevraagde vaderkesdag cadeau op een rijtje gezet.

Of ik het ga krijgen is een andere vraag
                    toffe kindjes moest je dat krijgen

Ikzelf heb nog maar 1 prima de 50mm 1.8 . Je krijgt er enorm veel van terug, voor 90€. Ik heb dit gekozen omdat ik eens wou weten of zo'n prime iets voor mij is en iedereen dit aanrade....vele klagen wel om de afwerking, maar ik heb daar eerlijk gezegd niet echt veel problemen mee.

Die 50mm is echt haarscherp op 2.0-2.8, wel wat minder op 1.8 maar dat geeft niet echt vind ik. Ik gebruik dikwijls 1.8 omdat je dan zoveel dof hebt.

Om een lang verhaal kort te maken, ook ik wil nog een prime (of 2). Echter met mijn beperkt budget (studentje) twijfel ik een beetje of een 28mm F2.8 (190€) of een 35mm f2.0 (250€) scherper en beter gaan zijn als mijn 17-40L die ik ook wel enorm scherp is....

Als mijn vraag zou kunnen oplossen zou ik al heel wat beter kunnen slapen . Ik denk dat ik ze ook eens ga testen alvorens te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                      Damn wat zijn die primes duur... heb hier al een pak tips opgezocht en prijs ligt rond de €1500 gemiddeld!

Zijn er geen andere "best buy" primes zoals de EF 50 1.4 van rond de €500 bedoelde ik (2e hands ook goed), dus geen €1500, das al 3x meer

Thanks!
                      Haha, maar je vroeg naar essentieel, verslavend en haarscherp glas... dan krijg je natuurlijk dit soort natte dromen.

In principe de 85mm f/1.8 is een prachtige lens. Maar die ligt zooo kort bij de 50mm f/1.4 en overtreft die niet.
                      Een 24mm f/1.8 of f/2 (je zou eens moeten kijken wat dat kost) is op papier een mooie aanvulling. Ik heb 'm nog nooit zelf vastgehad.

Comment

Hi,

Wie supergoede primes wil kan ook voor MF lenzen kiezen.
                        Staan massa's van op ebay en ik wil nog altijd zien welke
                        135mm beter is dan bvb de nikkor, de contax of de carl Zeiss.

De canon EF 135mm f2 is wellicht niet te kloppen, maar we spreken dan
                        over een prijsverschil van ongeveer 900 euro.

Zo kan ik nog uren doorgaan op elke denominatie van 8 tot 300mm.
                        En MF heeft geen last van front of backfocus.

Dpaul
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                          Hi,

Wie supergoede primes wil kan ook voor MF lenzen kiezen.
                          Staan massa's van op ebay en ik wil nog altijd zien welke
                          135mm beter is dan bvb de nikkor, de contax of de carl Zeiss.

De canon EF 135mm f2 is wellicht niet te kloppen, maar we spreken dan
                          over een prijsverschil van ongeveer 900 euro.

Zo kan ik nog uren doorgaan op elke denominatie van 8 tot 300mm.
                          En MF heeft geen last van front of backfocus.

Dpaul

Nee, dat klopt. Maar de goede adapters kosten wel geld. (koop geen ripoff ebay adapters). Zonder matglas is het wel moeilijk focussen.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                            In principe de 85mm f/1.8 is een prachtige lens. Maar die ligt zooo kort bij de 50mm f/1.4 en overtreft die niet.
                            Mijn ervaring was toch anders hoor, optisch is de 85 in mijn ogen zeker en vast de betere lens , misschien zal de Sigma 50 1.4 die er aankomt beter zijn ?
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                              Nee, dat klopt. Maar de goede adapters kosten wel geld. (koop geen ripoff ebay adapters). Zonder matglas is het wel moeilijk focussen.
                              Duur ?

Goede adapters zitten tussen de 20 euro voor m42 en 45 euro voor Nikkor.
                              Mee van de duurste zijn die voor olympus (65 euro enk ik).

Maar zelfs als je dat bij de prijs van de lens telt zijn dat peanuts als je prijs/kwaliteit vergelijkt.

Ter verduidelijking, ik bezit ook de EF 135mm f2, de EF 35mm 1.4 enz. enz. en gebruik die als ik niet veel tijd heb. Als ik ga "fotograferen", neem ik een aantal MF primes mee.

Focussen is geen probleem met een anglefinder C. Die niet-canon matglazen veroorzaken meestal afwijkingen in de lichtmeting.

Dpaul.
                              DPaul - A.FIAP
                              D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                                de twee al eens naast elkaar gebruikt?
                                ik anders wel! en ik moet je sterk tegenspreken!
                                ten eerste is 50mm -> 85mm een serieus verschil!
                                ten tweede focust de 85mm stukken sneller én stiller.
                                ten derde: de 85mm is scherp vanaf 1.8 (bij mij toch).

mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"

Comment

Working...
                                X