Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog (verslavende) primes +- €500 aan te raden bovenop de EF 50 1.4 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog (verslavende) primes +- €500 aan te raden bovenop de EF 50 1.4 ?

Hallo,

Heb momenteel de EF 50 F1.4 en vroeg me af welke betaalbare prime nog interessant zou zijn op een cropcamera (40D) van rond de €500
    Dacht misschien aan de EF200 f2.8 (rond de €500 2e hands) of is het 320mm bereik niet zo interessant? Denk dat 500mm of meer als prime te duur uitvalt.

Weet dat dit ervan afhangt wat je wil fotograferen, maar wou gewoon eens een idee welke primes jullie naast de 50 1.4 ook essentieel in jullie collectie hebben om superscherpe fotos te nemen (zou verslavend zijn naar het horen eens een superscherpe prime )

Thanks,
    Greetz,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 30 mei 2008, 20:44.

Re: Nog (verslavende) scherpe primes aan te raden bovenop de EF 50 1.4 ?

De 50F1.4 heb ik al een hele tijd niet meer in gebruik om de simpele reden dat ik ze helemaal niet zo super vond ( hunten in slecht licht, minder mooie bokeh ).
    M’n meest gebruikte primes zijn nog steeds de 35F1.4 , 85F1.2 , 135F2 , 300F2.8 , 500 F4, alles hangt wel af van op welke camera je ook zo’n lenzen zet, de 35 gebuik ik enkel op m’n 5D, ook de 85 meest op FF, de langere lenzen gebruik ik dan weer meest op een cropcamera…
    Als wandelsetje hou ik enorm veel van die 5D met 35mm, topsetje ! Voor portretjes is de 85 dan weer favoriet maar dat zal voor velen onder ons anders zijn…
    Of een 200+1.4 intressant is dat kan toch niemand in jou plaats bepalen , wat wil je er mee gaan doen ? Kwalitatief zou dit setje best ok moeten zijn in elk geval, licht, compact en aardig telebereik.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Moeilijke vraag: alles hangt af van wat je ermee wilt doen.
      Die 50mm f/1.4 heb ik eens gebruikt en ik ben er wel tevreden van.
      Mijn favoriete prime is de 100mm macro usm. Die is ongelooflijk scherp, stil en een prachtige portretlens. Vanzelfsprekend: je kunt er bovendien ook nog macro mee doen! 90% van de tijd staat die op mijn toestel.

Wat wil je met die prime doen? Dat is uiteindelijk de vraag, dan pas kan je een antwoord krijgen dat je kan gebruiken.
      http://peliculiar.lalunerouge.net

Comment

Scherpste prime ? Zeiss 50 ZF 1.4
        Of daar ook een Canon-versie voor bestaat ? (met adapter dacht ik)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

scherp én betaalbaar: 85f1.8usm
          onovertroffen!

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            onovertroffen!

mm
            Wilde ik net zeggen. Daarnaast is de 85mm ook erg snel met zijn focus.

Ook hoor ik sommige zeggen dat de 100mm f2 misschien wel de beste (niet L) prime is van Canon. Deze schijnt op f2 al superscherp te zijn. Zelf ken ik deze lens niet en durf het dan ook niet met zekerheid te zeggen.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              onovertroffen!

mm
              jips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                De 50F1.4 heb ik al een hele tijd niet meer in gebruik om de simpele reden dat ik ze helemaal niet zo super vond ( hunten in slecht licht, minder mooie bokeh ).
                M’n meest gebruikte primes zijn nog steeds de 35F1.4 , 85F1.2 ...
                Hier van 't zelfde alhoewel ik vorige week naar ETB geweest ben om m'n 85 f/1.2L II én m'n 35 f/1.4 te laten calibreren op 3 van mijn toestellen wegens frontfocus (de 35 nog meer dan de 85). Niet onbelangrijk om weten dat dit in het toestel maar ook in de lens zelf kan afgeregeld worden en dat het ook best nodig kan zijn om te laten doen. Heeft ongeveer 3 uur geduurd.

De 300 f/4L IS is eveneens een aan te raden lens en verder zijn macrolenzen natuurlijk ook zeer scherpe primes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  De 300 f/4L IS is eveneens een aan te raden lens en verder zijn macrolenzen natuurlijk ook zeer scherpe primes.
                  Yep, de 300/4L IS, beestig goed. Valt natuurlijk wel iets duurder uit dan een 50/1.4 Verder ook niks dan lof voor de Sigma 150.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Hier van 't zelfde alhoewel ik vorige week naar ETB geweest ben om m'n 85 f/1.2L II én m'n 35 f/1.4 te laten calibreren op 3 van mijn toestellen wegens frontfocus (de 35 nog meer dan de 85). Niet onbelangrijk om weten dat dit in het toestel maar ook in de lens zelf kan afgeregeld worden en dat het ook best nodig kan zijn om te laten doen.
                    Hier ook verslaving aan de EF 85mm f1.2 L II.

Mijn 35L1.4 en 85L1.2 + body zijn ook binnen geweest bij ETBASS om te ijken.

Deze lenzen zijn zéér scherp bij volledig open diafragma, zéér amusant maar door de ZEER geringe DOF is de minste back- of frontfocus zichtbaar!

Je doet er dus goed aan als je met lichtsterke primes werkt deze tesamen met je body in te sturen ter calibratie. Na de ijking zit de focus echt super!
                    CANON Inc. Made In Japan

Comment

Ik heb de 50mm f/1.8 van Canon in mijn 'collectie' en ben erg tevreden met deze brandpunts afstand. Maar wil wel binnenkort overstappen naar de nieuwe Sigma 50mm f/1.4

Voor de rest heb ik nog een 85mm f/1.8 gehad. Absoluut topding, razendsnelle autofocus (merkbaar sneller dan die van mijn 70-200 2.8L) en al scherp op f/1.8. Weg gedaan omdat ik de 50 en 70-200L nog had voor eventueel portretten en voor mijn favoriete binnensport was ie iets te kort. Vandaar dat ik nu ook aan het kijken ben voor een 135mm f/2.0L

Cheers!

Roy
                      Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                      Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        M’n meest gebruikte primes zijn nog steeds de 35F1.4 , 85F1.2 , ....
                        Inderdaad, als je de bokeh van deze laatste gewoon bent . Op FF zijn dit mijn twee gebruikte lenzen. De 50F1.4 ligt al lang in de kast stof te vergaren. Het is een zeer goede prime, maar geen super lens.
                        DigiCam

Comment

De 105/2.8 Micro Nikkor natuurlijk maar oeps, 't is een Nikon .

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                            De 50F1.4 ligt al lang in de kast stof te vergaren.
                            zal ik je mijn adres eens doorspelen?

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Daarnaast weet ik niet wat je ermee wil. Voor mij is een bereik van 320mm/500mm compleet oninteressant.

Misschien ben ik wel een ander type fotograaf (c: Ik ben hartstochtelijk verliefd op mijn 5D + 35mm/1.4 Ook al kijk ik even vol jaloezie naar de 1D van Spy-glass en "Mijn 35L1.4 en 85L1.2". Fuck, daar zou ik ook wel eens langs wakker willen worden.

Comment

Working...
                              X