Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uv filters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uv filters

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Om te beginnen zal die filter al bijna 50% kosten van de waarde van de kitlens, dus waar ben je mee bezig? Ten tweede doet die filter absoluut niets voor je kleuren.
    De helft is een beetje overdreven: 34 € incl. verzending. Via Digicamshop.
    Maar goed, ik ga het zo laten, denk ik.
    Ik draag toch nogal veel zorg voor mijn gerief, en mocht er alsnog ooit eens een kras op de lens komen, dan doe ik gewoon een upgrade naar een betere lens. Kan dan ook nog een filter ter bescherming kopen.
    Canon EOS 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KarelVdD Bekijk bericht
      De helft is een beetje overdreven: 34 € incl. verzending. Via Digicamshop.
      Voor de kitlens heb ik een meerprijs van 80 euro betaald .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Voor de kitlens heb ik een meerprijs van 80 euro betaald .
        Ja, OK, nu je het zegt. Mijn vriendin ook. 82 € om precies te zijn. :lol:
        Canon EOS 450D

Comment

Ik gebruik een goeiekope Hoya filter op mijn 17-40 en het enigste dat ik opmerk is dat je meer kans hebt op lensflare, maar dat zie je al door je viewfinder, dus gewoon ff andere hoek nemen. Ik zie geen enkel nadeel in mijn fotos... Ik gebruik het vooral voor bescherming, want wat Bouk zegt vind ik nogal overdreven zenne...

Dure lens, dure filter? What about, dure lens, goeikope filter, maar geen krassen door op je dure lens want het kan verdomme rap gebeuren
          Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgales Bekijk bericht
            Dure lens, dure filter? What about, dure lens, goeikope filter, maar geen krassen door op je dure lens want het kan verdomme rap gebeuren
            In tegenstelling tot wat je zegt komen er helemaal niet snel krassen op een lens en ALS er al opkomen hebben ze zelden een negatief effect op je foto's, minder dan het effect van een filter. Maar als je je lens als een kostbaar verzamelobject ziet ipv een gebruiksvoorwerp kan je ze beter in de kast laten zitten, in hun hoesje, dan komt er zéker niets aan .

Comment

De meeste krassen komen volgens mij op de lens door de lens te reinigen op de verkeerde manier.
              Sommigen zitten de hele tijd met een lensdoekje over de lens te wrijven als ze toch maar ergens een stofje zien. Ik reinig mijn lenzen bijna nooit, als er een stofje op het voorste lenselement zit, dan zie je dat toch niet op de foto.
              Meestal reinig ik de lenzen pas als ik ze tweedehands verkoop, anders kom ik er zelden aan...

Ik gebruik ook geen uv-filters meer, omdat ik gemerkt heb dat de kans op flare-vlekken veel groter wordt met een uv-filter.
              Een zonnekap gebruik ik wel altijd, op elke lens (behalve als ik de ingebouwde flitser gebruik samen met een breedhoeklens, maar dat gebeurt bijna nooit).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                waarom hier bezuinigen op een filter, gezien de prijs van deze lens!!!
                grt,bouk.
                waarom een lens die zo goed mogelijk gemaakt is, verzwakken met extra glas?

ik weet uit heel goede bron dat die filters de marge op een lens goed moeten maken: retail heeft in verhouding véééééél meer marge op die dingen.

maar waarom zoveel mogelijk verzekeringen afsluiten tegen alles en nog wat?
                waarom beleggingsfondsen kopen ipv aandelen?
                angst hebben voor een krasje

krasjes op de voorste lens zijn minder erg dan stofjes op de achterste lens...
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Viva zonnekappen!!!

Idem hier; geen UV-filters maar ALTIJD zonnekap, zelfs 's nachts...

M.v.g.
                  CANON Inc. Made In Japan

Comment

Working...
                  X