Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke sigma lens te kopen voor hobbyfotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke sigma lens te kopen voor hobbyfotograaf

Hallo,

Ik twijfel tussen deze twee lenzen.
    28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO

18-200mm F3.5-6.3 DC OS /HSM

voor mijn sony alpha. Ik weet dat de meeste mensen dit soort lenzen niet aanraden, maar ik ben een hobbyfotograaf. Volgende maand ga ik 3 weken naar de VS en kan ik maar weinig baggage meenemen bovendien is het door een lichte handicap voor mij niet zo makkelijk om lenzen te wisselen. Een standaard lens is dan voor mij een uitkomst. Ik ga veel foto's nemen van gebouwen en monumenten, waarbij het dus handig is als een groot gebouw er helemaal op kan, maar ik wil graag ook detail foto's nemen. Tenslotte ga ik foto's nemen van reenactments waar de actie zich afspeelt op een grote afstand en daar heb ik dus de zoom voor nodig. [mijn oude sigma zoomlens weegt bijna 2 kilo en is voor mij niet echt handig]

Ik heb ook niet echt veel geld om uit te geven, daarom kom ik bij de sigma's terecht.

Dus als iemand mij verder advies kan geven zou ik zeer dankbaar zijn.

Mvg,

Mieke

Re: welke sigma lens te kopen voor hobbyfotograaf

Mieke, hangt ervan af welke eisen je stelt aan de kwaliteit, soms onbruikbaar, soms heel erg leuk en handig, op volle opening weinig scherp , maar mits te diafragmeren +/- 2 stops valt het best mee.
    de groeten
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Ik vrees dat ik moet bekennen dat ik meestal nog op automatische setting werk. Enig idee hoe de kwaliteit dan is? En is er verschil tussen de kwaliteit van de 2 lenzen?

mvg,

Mieke

Comment

Ik ken het verschil in kwaliteit niet tussen de twee lenzen, op vakantie gebruik ik veel meer de korte brandpunten dan de lange, OS zou interessant kunnen zijn...
        De kwaliteit van de automatische setting is niet altijd ideaal, maar de creatieve setting vragen veel oefening, maar je leert veel bij, mij persoonlijk, de laatste 6 maand meer bijgeleerd in fotografie dan de laatste 30 jaar...
        350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
        http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Ik neem me altijd voor om een keer een cursus te volgen. Ik weet bv niets OS en brandpunten. Ik kijk alleen naar de afstand die een lens aankan.

Comment

Een lens met OS voor jouw Sony Alpha bestaat niet, want in de camera zit al beeldstabilisatie (SSS).

Als je dat soort zooms zoekt,
            neem dan een Tamron (of KonicaMinolta of Sony) 18-200,
            of nog beter, maar ook wel duurder, een Tamron 18-250,
            of de beste: een Sony 18-250 (maar ook de duurste).

De verschillen zitten in beeldkwaliteit en/of bouw en/of focussnelheid.
            Maar alle zijn beter dan de Sigma's die je noemt.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Niet twijfelen, Tamron/Sony 18-250, is zowat de superzoom keuze van't moment! Over die 18-250 valt hier genoeg over te vinden

Kijk ook zeker eens op www.photozone.de niet enkel kijken bij de lenzen voor Sony, maar naar andere merken die ook dezelfde sigma en tamron lens hebben Richtprijs voor die Tamron lens is wel zo'n 420/430 euro.

Comment

Bedankt! Ik ga er wat info over verzamelen!

Mieke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miekeh Bekijk bericht
                  Bedankt! Ik ga er wat info over verzamelen!

Mieke
                  en toch blijf ik vinden dat die lenzen met hun uitgebreide zooms niet zo goed zijn als zou je de totale zoomrange over twee of meer zoomlenzen verdelen.
                  bvb: 18-250 zou je kunnen verdelen over 18-70(ong. 3x) en 70-300(ong. 4x)

kijk maar eens rond op dit forum wat de "gevestigde waarden" hier nog méér over te vertellen hebben

Dré

Comment

Hier kun je nog een test lezen van de Tamron: test
                    De Tamron en de Sony zijn optisch redelijk vergelijkbaar geloof ik. de Sony is wat beter afgewerkt, en wat meer toegsneden op de alpha vatting.
                    Het is een compromis natuurlijk zo'n superzoom, maar als je met deze beperkingen kan leven zul je er een handig en universeel objectief aan hebben.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
                    X