Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM

Hallo,

Deze lens staat bij Konijnenberg voor :
    * 440 euro (Bulk)
    * 523 euro (BE)

Wat is het verschil tussen deze twee ?

En heeft iemand van jullie deze lens ? Ervaringen ? Volgens Photozone : "So in terms of optical quality the EF 70-300mm IS can be almost described as a hidden Canon L lens." Klopt dat ?

Dank !
    Last edited by dgdirk; 27 mei 2008, 14:44. Reden: "euro" toegevoegd

Re: Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM

bulk wil zeggen zonder verpakking
    5DmkIII en wat glas

Comment

Met de € 50,- cashback is de "BE" versie nog altijd lichtjes duurder dan de bulk versie. Maar hij is wel in voorraad, de bulk versie daarentegen niet.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat moet ik me voorstellen bij "verpakking" ? Sorry hoor, nog nooit een lens gekocht... Gaat dat over een doos, of over een zakje om de lens in te stoppen ?

Maar het is wel degelijk dezelfde lens ?!?

Heeft iemand gebruikservaring met deze lens ?

Ik zou deze combineren met de Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro. Iemand die deze lens kent ?

Alle gebruikerservaringen zijn welkom !!

Comment

is exact dezelfde lens, maar dan zonder doos. je kan dus ook geen cashback innen omdat je geen barcode hebt
          deze lens in combinatie met de 17-70 van sigma is zeker en vast geen slechte keuze hoor. het zijn beide supergoede lenzen voor hun geld

nochtans afhankelijk van wat voor foto's je er juist mee wil gaan nemen, is het mogelijk dat andere combinaties beter zijn... de combinatie die jij voorstelt is heel allround, maar minder geschikt voor specifieke fotografie zoals bvb portret of sport. dit wil niet zeggen dat je er geen sport of portretten mee kan fotograferen, maar in dat geval zijn er gewoon betere keuzes
          5DmkIII en wat glas

Comment

Vooral familiefotografie

Dus :
            - wel wat portretten, maar daarvoor denk ik nog de 50mm f1.8 aan te schaffen.
            - voor de rest veel stadsfoto's : pleinen, lanen, gebouwen, mensen + details daaruit. Dat zijn voor mij de meeste foto's op een jaar.
            - verder al eens een natuurgebiedje, een landschapje, maar dat is beperkter.
            - en met die 300mm zal ik me misschien al eens aan een vogel wagen...

Sport niet (hou niet van sport).

Ik weet dat ik geen toplenzen aanschaf hiermee, maar denk wel dat ik binnen een redelijk budget (zo'n 750 euro) vrij goede lenzen koop. Ik denk dat de beeldkwaliteit misschien iets beter zal zijn dan de Tamron 18-250mm (al weet ik dat niet zeker). Nadeel is wel dat ik lenzen zal moeten wisselen, maar goed, dat komt er dan maar bij.

Wie nog opmerkingen of info heeft : laat maar komen !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
              Ik denk dat de beeldkwaliteit misschien iets beter zal zijn dan de Tamron 18-250mm (al weet ik dat niet zeker).
              wees daar maar absoluut zeker van hoor, heeel veel veel beter zelfs.
              voor wat jij zal willen fotograferen is deze combinatie meer dan voldoende hoor
              op naar de winkel en genieten van je fototoestel
              5DmkIII en wat glas

Comment

Van de Canon tele weet ik niets, want heb de 70-300 sigma, maar wil die wel binnenkort vervangen door een Canon 70-200 F2.8
                De Sigma 17-70 daar ben ik wel zeer tevreden over, die gaat bijna niet meer van mijn toestel.
                Klein kodakske

Comment

ik heb beide.
                  Heb wel wat problemen met focus met die 17-70 maar anderen hebben dit niet. Kan ook gebruikt worden voor macro omdat je tot heel dichtbij kan scherpstellen (bijna tot tegen je lens maar dan is je beestje plat). Als je echt grote macros wilt doen heb je een 150mm of zo nodig, dus is een beetje randje-macro.

De telelens heeft wel mooie blurrige achtergrond als je buiten portretten gaat maken. Ik heb de mijne van Studio73.

je kan voor lens reviews altijd hier kijken: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...t=37#poststart

maar ik kan je alvast zeggen dat ze over beide lenzen redelijk positief zijn.
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Aan allen die reageerden : mijn beste dank !

Nog iemand ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                      Hallo,

Deze lens staat bij Konijnenberg voor :
                      * 440 euro (Bulk)
                      * 523 euro (BE)

Wat is het verschil tussen deze twee ?

En heeft iemand van jullie deze lens ? Ervaringen ? Volgens Photozone : "So in terms of optical quality the EF 70-300mm IS can be almost described as a hidden Canon L lens." Klopt dat ?

Dank !

Bulk is veelal een lens die in een kit verkocht werd. Dus zonder doos

Ik kan mijn ervaring delen over deze lens: geweldig!

Ik heb hem nu een jaar en ben er dus zeer tevreden over, de bokeh is erg netjes, hij heeft een snelle USM, schiet haarscherpe platen en de foto's zijn mooi van kleur.
                      Een kennis van me heeft de Sigma 70-300 en zijn foto's zijn beduidend minder van kwaliteit als van de Canon 70-300.
                      Dit hebben we getest toen ik ook nog me 400D had en met dezelfde instellingen.

De lens is ook echt overal voor inzetbaar. Circuitfoto's, portret foto's en vooral ook dierfotografie
                      5DII + 35L = ❤

Comment

Er is een tijd geweest dat ze hier op het forum werd afgebroken omdat een harde kern ze bleef verwarren met de 75-300 die 'soft' zou zijn vanaf 250 mm (zou want ik heb ze ooit gehad maar weggedaan wegens geen IS, ik kan geen scherpe foto's schieten vanaf 150 zonder IS). Sedert ik de 70-300 IS USM heb gaat echter alles ok.
                        ...leeg...

Comment

't Is een hele mooie lens. Bouwtechnische wel een prosumer lens, dus ga je er beter niet mee gooien, maar voor de rest zeker in orde.

Mijn enig minpuntje is de AF-snelheid. Op airshows en autoraces kan ze teleurstellen door niet tijdig scherp te kunnen stellen. Als ik ze met mijn Sigma 70-200 vergelijk, merk ik toch een verschil. Niet dat ze traag is, maar bij snelle onderwerpen kan ze net iets te traag zijn.
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Gelukkig ga ik nooit naar airshows of races...

Allee, opvallend positief blijkbaar...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                              't Is een hele mooie lens. Bouwtechnische wel een prosumer lens, dus ga je er beter niet mee gooien, maar voor de rest zeker in orde.

Mijn enig minpuntje is de AF-snelheid. Op airshows en autoraces kan ze teleurstellen door niet tijdig scherp te kunnen stellen. Als ik ze met mijn Sigma 70-200 vergelijk, merk ik toch een verschil. Niet dat ze traag is, maar bij snelle onderwerpen kan ze net iets te traag zijn.
                              Net daarom verkoop ik de mijne.
                              Canonian

Comment

Working...
                              X