Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens voor nikon d80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe lens voor nikon d80

    Ik zou een nieuwe lens of een goede occasie lens willen kopen voor mijn nikon d80.
    Ik heb nu een kid lens van Nikkor AF-S 18-135mm F 3.5-5.6G .
    maar wil graag een lens (ik weet dat de meeste dit niet zo goed vinden )
    een zoom lens met een F2.8
    En een zoom lens omdat ik foto's terk van Kickbox binnen in een sporthal en met een vaste lens vind ik niet zo handig.
    Nu is de vraag welk merk van lens is goed of werkt goed op mijn D80.
    Vorige zondag op het belgisch kampioenschapo was er een beroesps fotograaf en had ook een d80 met een zoom lens ik dacht iets van 17-70 of zo iets maar ben vergeten te vragen welk merk? en dacht dat hij zij dat het een F2.8 was.
    Hij trok foto's zowel met als zonder flits.(hij had zo een witte buis op zijn flits gezet )wat is daar de juiste reden voor?
    alvast bedankt voor de reacties .
    Peter

  • #2
    Re: nieuwe lens voor nikon d80

    Een beroepsfotograaf met een D80 en een 17-70 (bestaat alleen van Sigma en die is dan alweer 4.5 op 70mm) die binnen sportfoto's trekt???? Moet iemand zijn die pas is begonnen zonder budget of iemand die net zijn D3 heeft binnen gedaan om alle lenzen goed afgeregeld te krijgen.
    Kan me wel voorstellen dat iemand dan moet flitsen. Met een witte buis voor de flits kun je de flits wellicht meer centreren, maar bij een 17-70 krijg je dan al gauw donkere hoeken, de flitser zelf zoomt binnen dit bereik genoeg.

    Wil je dit soort fotografie doen dan is wellicht een 2.8 70-200 + een goede flitser zoals de sb-800 een zinnige combinatie.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens voor nikon d80

      ik ben zeker was D80 en een lens F2.8 zoom.
      maar weet niet welk merk en hoeveel zoom.
      Dan was het mss geen 17-70 maar een Nikkor AF-D 24-85mm F 2.8 of een Nikkor AF-S 17-55mm F 2.8 of een Tamron 28-75mm F2,8 XR DI ???

      Welke raden jullie mij aan moet wel zeggen ben geen prof en heb er ook ni direct 1000€ voor over.
      Mss een goede 2de hands.
      peter

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens voor nikon d80

        niemand een tip voor mij?

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe lens voor nikon d80

          Nuja tips, ik denk dat het duidelijk genoeg is
          als je zegt dat je Kickbox wilt fotograferen dan zul zeker een 70-200 f2.8 objectief nodig hebben.
          de 17-55 zal waarschijnlijk te kort komen omdat je dan al zeer dicht op de actie moet zitten.
          Een SB-800 erop en je bent vertrokken.
          Natuurlijk kun je een ander merk van lens kiezen zoals sigma, maar wil je de hoogste kwalitiet en je hebt het geld ervoor over (zeer belangrijk toch)
          koop dan de Nikkor AF-S 70-200 f2.8. of een 80-200 f2.8

          Keuze hangt geheel van jezelf af, je kunt ook een prime kopen dan moet je ook voor jezelf uitmaken welk brandpunt je het beste past.
          Wens je veel flexibiliteit dan kom je automatisch terug terrecht bij de 70-200
          Er bestaan diverse sites me de beoordeling van een bepaald objectief misschien moet je deze eens nalezen.
          een goed voorbeeld is dit

          ik zie net dat je er geen 1000 euro voor over hebt dan zoek je best eens op de 2dehands markt
          waar je zeker goeie koopjes kunt doen.
          Maar de aanschaf van een dergelijke telelens zal je toch een duit in het zakje kosten
          Nikon D700 en veel te duur glas
          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
          my flickr

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe lens voor nikon d80

            Oorspronkelijk geplaatst door ppweyt Bekijk bericht
            ik ben zeker was D80 en een lens F2.8 zoom.
            maar weet niet welk merk en hoeveel zoom.
            Dan was het mss geen 17-70 maar een Nikkor AF-D 24-85mm F 2.8 of een Nikkor AF-S 17-55mm F 2.8 of een Tamron 28-75mm F2,8 XR DI ???

            Welke raden jullie mij aan moet wel zeggen ben geen prof en heb er ook ni direct 1000€ voor over.
            Mss een goede 2de hands.
            peter
            Een 17-55mm 2.8 ga je te dicht op de actie zitten en zal je zelf klop krijgen, ik zou eerder naar wat langer gaan zoals een Sigma 50-150mm 2.8 of een 70-200mm 2.8.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe lens voor nikon d80

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Een 17-55mm 2.8 ga je te dicht op de actie zitten en zal je zelf klop krijgen, ik zou eerder naar wat langer gaan zoals een Sigma 50-150mm 2.8 of een 70-200mm 2.8.
              Zie je verschil tussen en sigma een nikkor of tamron lens ???
              Zo ja wat is het verschil en waar moet je op letten
              zie er nog een hele lijst met leters achterstaan
              Je kan wel zeggen de duurste is de beste maar voor een niet prof???

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe lens voor nikon d80

                Er is hier op de site en elders HEEL veel informatie voorhanden.

                Tests vind je op www.photozone.de
                Voorbeeldfoto's van andere fotografen o.a. op www.pbase.com

                Het schijnt dat je informatie het meest waardeert als je het zelf hebt uitgezocht.
                Last edited by Spanjaart; 27 mei 2008, 18:16.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X