Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectiev voor vliegtuigen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectiev voor vliegtuigen.

    Beste,

    Ik heb een alpha 200.nu is mijn vraag welk obectief kan ik het best aanschaffen voor vliegtuigen te kunnen trekken.Ik ben juist een foto gaan nemen van het toestel dat niet kunnen opstijgen is.Nu ik sta te ver en zou wat dichter bij willen fotograveren.Ik heb al een 75-300 die ik met de kit gekocht heb maar zou een ''supper lens nodig hebben zeker''Ik heb er zien staat met een groote lens enzo of heeft er iemand een om te lenen.

    mvg
    das michel

  • #2
    Re: Welk objectiev voor vliegtuigen.

    Oorspronkelijk geplaatst door das Bekijk bericht
    Beste,

    Ik heb een alpha 200.nu is mijn vraag welk obectief kan ik het best aanschaffen voor vliegtuigen te kunnen trekken.Ik ben juist een foto gaan nemen van het toestel dat niet kunnen opstijgen is.Nu ik sta te ver en zou wat dichter bij willen fotograveren.Ik heb al een 75-300 die ik met de kit gekocht heb maar zou een ''supper lens nodig hebben zeker''Ik heb er zien staat met een groote lens enzo of heeft er iemand een om te lenen.

    mvg
    das michel

    Ga naar deze site:


    Zet de schuifbalk op 300mm.
    Denk op dat beeld van die ramen jouw vliegtuig ( qua grootte )
    Schuif dan verder richting 500mm en kijk of je dan de grootte haalt die je wilt.
    Heb je meer dan 500mm nodig dan word het toch wel een prijzige aangelegenheid.

    En anders, vraag het eens aan die mensen met een grote lens, ze bijten niet hoor.
    Btw lenzen lenen zijn ze toch wel wat te duur voor.
    En je kunt altijd nog croppen.

    Greetz rich.
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectiev voor vliegtuigen.

      Met een 300 mm kan je al heel veel vliegtuigen fotgraferen Het is een kwestie van de juiste plaats kiezen, zodat je beeldvullend kan werken. Om een beetje te spotten op Brussel of Schiphol kom je met je 75- 300 al een heel eind.
      Anders is het als je airshows gaat doen, dan is 300 wel aan de krappe kant, omdat je een pak verderaf staat.
      En zoals reeds gezegd : meer mm is meer geld
      The sky is no longer the limit, het is je bankrekening die je limiet bepaald......
      Greetzzzzzzzzzzzz......
      Wonnie
      www.spectare.be

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectiev voor vliegtuigen.

        Voor airshows heb je inderdaad een lange tele nodig, door de heel strenge veiligheidsvoorschriften staat het publiek heel ver van de actie (en dat zal wel nodig zijn om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk mis gaat).

        Ik weet niet of Sigma een 50-500 maakt voor de Sony-vatting, maar dat zou al een vrij goede keuze kunnen zijn. Ook de nieuwe Sigma 150-500 met beeldstabilisatie zou zeker interessant kunnen zijn, op voorwaarde dat de AF snel genoeg is (en dat ze leverbaar wordt voor een Sony camerabody).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectiev voor vliegtuigen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ook de nieuwe Sigma 150-500 met beeldstabilisatie zou zeker interessant kunnen zijn, op voorwaarde dat de AF snel genoeg is (en dat ze leverbaar wordt voor een Sony camerabody).
          Dit gaat niet werken want de body heeft al SSS.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik weet niet of Sigma een 50-500 maakt voor de Sony-vatting, maar dat zou al een vrij goede keuze kunnen zijn.
          Als je meer mm wil, dan is dit inderdaad een goeie keuze die nog vrij betaalbaar is, en deze zijn ook mogelijk :
          - Tamron 200-500 Di (zeker even goed als een Sigma 50-500, goedkoper, maar wel iets minder ruim bereik)
          - Sigma 400/5.6 prime (die je tweedehands voor €250 à 300 kan vinden).

          De G-tele's van Minolta die je tweedehands kan vinden, kosten al snel het dubbele als je aan 500mm (of meer) wil geraken :
          - 300/4.0G + 1.4x
          - 300/2.8G + 1.4x of 2x
          - 400/4.5G (evt. + 1.4x/2x)
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X